Zapowiedź gry GRID: Autosport (Xbox 360)
Informacje o grze

- Producent: Codemasters Software
- Wydawca: Codemasters Software
- Dystrybutor PL: Cenega Poland
- Gatunek: samochodowe, wyścigi
- Premiera: 24 czerwiec 2014 r.
- Premiera PL: 27 czerwiec 2014 r.
- Tryb gry: single / multiplayer
- Język: Polski / Angielski
- Nośnik: DVD8
- Cena: 239.90 zł
-
Prognoza
9.0
- Twoja ocena
-
Cechy gry
PEGI 3
Gra dla wszystkichOnline
W grę można grać online.
Wymagania: konsola Microsoft Xbox 360, Xbox Live
Zapowiedź gry
Do pierwszego GRID-a podchodziłem dwukrotnie. Pierwsza przygoda skończyła się po zaledwie niecałej przegranej godzinie. Realizm prowadzenia auta po prostu mnie przerósł. Jednak jakiś czas później zaintrygował mnie i postanowiłem podjąć jeszcze raz rękawicę. Tym razem skończyło się na kilku przegranych wieczorach i było naprawdę ciężko. Niestety nie mam porównania do drugiej części, gdyż grałem w nią tylko wtedy, gdy na jednej z komputerowych imprez był prezentowany sprzęt Intela.

Do dyspozycji mamy 78 cacek. W tym BMW :)
Autosport wprowadza kampanię podzieloną na 5 różnych trybów. W każdym tkwi coś specjalnego, wyjątkowego. Pierwszy - standardowe zawody, w których ścigamy się sportowymi samochodami i rywalizujemy o miejsce w czołowej trójce. Wygrywa najlepszy, czyli wypchany przeróżnymi modyfikacjami. Standardowo przed wyścigiem możemy ulepszyć nasze auto dokupując odpowiednie części, jak i wybrać pasującego nam sponsora. Nie jest to rzucone na wiatr - sponsorzy grają dość istotną rolę w grze. Mają oni swoje wymagania, po spełnieniu których możemy otrzymać dodatkowe punkty doświadczenia. By wziąć udział w drugim trybie musimy być w posiadaniu samochodu klasy GT3. Wyścigi są na wysokim poziomie, a sami rywale nie będą zadowoleni z naszych postępów podczas rajdów. Do gry dodano system brutalności, który powoduje - rzekomo - agresywne zachowanie rywali. Tak się składa, że miałem możliwość być na prezentacji tych trybów i wcale nie widziałem, żeby było aż tak trudno, jak mówił przedstawiciel Codemasters. Być może nie mogłem wychwycić momentów brutalnych zachowań.
Trzecia część kampanii daje nam możliwość zasiadania do bolidów F1. Jedna z najbardziej niebezpiecznych konkurencji w grze. Należy brać każdy czynnik pod uwagę w trakcie wyścigu, gdyż nawet lekkie otarcie o przeciwnika może zakończyć się katastrofą dla naszego kierowcy.

Nie mogło zabraknąć widoku zza kokpitu
W czwartym trybie z kolei będziemy mogli spalić nieco gumy na torach driftowych. Podobnie jak w wyścigach F1, tutaj każdy źle oszacowany zakręt może zakończyć dla nas konkurencję.
W piątym trybie zostaniemy przeniesieni na ulice. Te będą nam serwować nierówności oraz ciasne zakamarki. A miasta, jakie nam przyjdzie zwiedzić to m.in. Chicago, Waszyngton czy Paryż. Łącznie zaplanowano 22 lokacje dla graczy. W maszynach też będzie w czym przebierać, bo przewidziano aż 78 sztuk supersamochodów.
Co jak co, ale takiej mieszanki sam jeszcze nie spotkałem. Może przez to, że mało gram w tego typu symulacje. Właśnie, à propos symulacji. GRID Autosport ma być w stu procentach symulacją. Nie będzie odbijania się od ścian, żeby przejechać dany odcinek a potem "jakoś to będzie". Nie. Tutaj trzeba będzie myśleć przed faktem, bo złe decyzje będą nas drogo kosztowały u mechaników. Nie pozostaje nic innego jak czekać z niecierpliwością do 24 czerwca. Gra zostanie wydana na komputery osobiste, Xboksa 360 oraz PlayStation 3.
@Nakata
Gridy (głównie pierwsza część) i Dirty mają to do siebie, że bardzo często podobają się zwolennikom czysto arcade'owych tytułów. Nie jest to przypadek, iż gry takie jak pierwszy GRID czy DIRT 2 do dzisiaj otoczone są kultem
100% symulacja? Po pierwsze niemożliwe, a po drugie wolę bardziej zręcznościowe wyścigi
Czy ja wiem czy GRID to jakaś tam wielka symulacja? Owszem - fizyka prowadzenia auta była (szczególnie w pierwszej części) dość rozbudowana, ale generalnie w moim przekonaniu z realizmem nie miało to, aż tak dużo wspólnego. To zawsze były po prostu wyścigi, które w idealny sposób łączyły arcade'ową dynamikę, z umiarkowanie wymagającym modelem jazdy - przypuszczam, że w Autosporcie nic się nie zmieni (oprócz uspokojenia nadpobudliwego modelu jazdy z drugiej części). Już więcej wspólnego z symulacją miała seria Shift.
Ja tam wolę właśnie wesołe odbijanie się od ścian
Ale jak będzie w Plusie czy coś, na pewno obczaję.