Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Zapowiedzi» Xbox 360» Army of Two: The Devil’s Cartel

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 05 luty 2013 18:46
  • Czytano: 2,492 razy



Najnowsze zapowiedzi

Najczęściej czytane zapowiedzi

Zapowiedź gry Army of Two: The Devil’s Cartel (Xbox 360)

Okładka gry Army of Two: The Devil’s Cartel
  • Producent: EA Montreal
  • Wydawca: Electronic Arts Inc.
  • Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
  • Gatunek: akcji, strzelanki, TPP
  • Premiera: 26 marzec 2013 r.
  • Premiera PL: 28 marzec 2013 r.
  • Tryb gry: single / multiplayer
  • Język: angielski
  • Nośnik: DVD8
  • Cena: 249.90 zł
  • Prognoza

    8.5

  • Twoja ocena

    7 / 10

    Średnia: 7 / Głosów: 11

  • Cechy gry PEGI 18

    PEGI 18
    Gra tylko dla dorosłych

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania: konsola Microsoft Xbox 360

Miłośników gatunku strzelanek można podzielić na dwie grupy. Jedna z nich gustuje w realistycznych bataliach, a druga w swobodnej i totalnej rozwałce. Ci pierwsi już 12 marca będą się cieszyć z drugiej części gry Sniper: Ghost Warrior oraz 19 marca z rozszerzenia DLC - Decydujące Starcie - do produkcji Battlefield 3. Drudzy natomiast 22 marca otrzymają Fuse, a 29 marca trzecią odsłonę serii skupiającej się na dwuosobowej rozgrywce kooperacyjnej, Army of Two: The Devil’s Cartel.

Wielkie zmiany

Electronic Arts zdecydowało się na odświeżenie swojego cyklu, który nigdy nie osiągnął specjalnie wielkiego sukcesu. Jedną z propozycji było powiększenie ilości bohaterów do czterech (nastąpiłaby także zmiana nazwy na Army of Four), ale zrezygnowano z takiego manewru i pozostawiono już sprawdzony model. Oczywiście na tym pomyśle się nie skończyło. EA postanowiło zmienić producenta odpowiadającego za „trójkę” i przekazało tytuł w ręce Visceral Games - twórców jednego z najlepszych survival horrorów w klimacie science-fiction ostatnich lat, czyli Dead Space. Ich głównym zadaniem jest wybicie serii poza przeciętność i myślę, iż są w stanie to zrobić.

Alpha i Bravo lubią się rozerwać!



Dla osób, jakie nie miały styczności z poprzednimi częściami cyklu, mam dobrą wiadomość. Autorzy w pewnym sensie odcinają się od dwóch pierwszych odsłon, a przy okazji wprowadzają kilka istotnych zmian. Przypominam, że bohaterami gry byli Rios i Salem, którzy tym razem ustąpią miejsca dwóm zupełnie nowym najemnikom. Nie oznacza to całkowitego pożegnania się z serią, po prostu ich rola zostanie znacznie ograniczona. W The Devil’s Cartel wcielimy się w dwójkę twardzieli pracujących dla organizacji Tactical Worldwide Operations (T.W.O.), działających pod pseudonimami Alpha i Bravo. Wraz z nimi przeniesiemy się do samego środka ogarniętego przez wojnę narkotykową Meksyku. Trwa tam konflikt między rywalizującymi ze sobą kartelami, a więc nasza misja będzie wymagała od nich nie tylko dużych umiejętności, ale przede wszystkim nieprzejednanej brutalności. Całość fabuły zostanie przedstawiona w postaci cut-scenek oraz rozmów prowadzonych w trakcie rozgrywki.

Bo do tanga trzeba dwojga

Visceral Games postawiło na standard w dzisiejszych czasach, czyli taktyczną strzelankę TPP z systemem wykorzystywania osłon, kładącą nacisk na tryb kooperacji. Do zabawy możemy zaprosić sąsiada i grać na podzielonym ekranie, znajomego z Internetu lub wybrać samodzielną rozgrywkę i skorzystać z kompana sterowanego przez AI.

Współpraca przyniesie wiele korzyści.



Całość została tak skonstruowana, iż każda szalona akcja w pojedynkę może skończyć się śmiercią. Bardzo ważna będzie więc współpraca z partnerem oraz szukanie i korzystanie z jak najlepszych osłon. Nie zabraknie przylepiania się do ścian, ostrzeliwania wrogów z bezpiecznej kryjówki oraz efektownego przemieszczania się między przeszkodami. Nowi producenci nie zrezygnowali także z taktycznego systemu Aggro, czyli odwracania uwagi przeciwników. Dzięki niemu kolega będzie mógł zaskoczyć nieprzyjaciela z innej strony. Kolejną nowością w Army of Two: The Devil’s Cartel będzie Overkill - system dzięki któremu podwoimy siłę rażenia, a bohaterowie staną się szybsi i odporniejsi na zranienia. Jeśli natomiast w tym samym momencie obaj gracze go odpalą, nastąpi spowolnienie czasu, co wpłynie na zwiększenie ich precyzji w eliminowaniu wrogów. Aby skorzystać z takiej opcji, najpierw będziemy musieli naładować odpowiedni wskaźnik. Nie jest to arcytrudne zadanie, punkty zbieramy zabijając oponentów i wykonując spektakularne akcje. Visceral Games w dużej mierze wymusza na bohaterach współpracę, ale nagradza ją podwójną ilością punktów i pieniędzmi, które możemy przeznaczyć na ulepszenie uzbrojenia. Niekiedy także przejście misji będzie zależało od sprawnej kooperacji. Nie zabraknie również możliwości edytowania wyglądu sterowanych przez nas najemników.

Wykorzystanie osłon może być bardzo pomocne.



The Devil’s Cartel korzystać będzie z dobrodziejstw silnika Frostbite 2, co przełoży się na ulepszenie oprawy graficznej oraz modelu fizycznego pozwalającego graczom na swobodną destrukcję elementów otoczenia. Teraz mury, ściany i tym podobne kryjówki wrogów nie będą stanowiły większego problemu dla naszej dwójki. Sytuacja działa także w drugą stronę - my też niekiedy zmuszeni będziemy szukać nowej osłony. Według twórców wpłynie to nie tylko na uatrakcyjnienie rozgrywki, ale przede wszystkim wyeliminuje długie skrywanie się za przeszkodami, spowalniające tempo gry.

Niewiadome

Zagadką jest jeszcze interfejs, który według założeń producentów miał zostać ograniczony do minimum. Chociaż twórcy Dead Space lubują się w takich intuicyjnych rozwiązaniach, to sami przyznali, iż nie są do końca przekonani, czy w przypadku Army of Two takie podejście jest słuszne. Można więc się spodziewać pojawienia się kilku ikonek i wskaźników. Nie powinno zabraknąć też znanych z wcześniejszych części wyborów moralnych oraz scen, w których bohaterowie omawiają taktykę danej misji. Zostaną one okrojone i przedstawione w trochę innej formie niż dotychczas. Czy zmiany zaproponowane przez Visceral Games wpłyną na serię pozytywnie? Wszystko wskazuje na sukces Army of Two: The Devil’s Cartel, ale pewność zyskamy dopiero w dniu premiery - 28 marca na Xbox 360 i 29 marca na PlayStation 3.

Komentarze (2)

  • Avatar użytkownika Shot
    #1 | Shot mówi:09 luty 2013

    Panxryba stare przysłowie mówi: "Nie chwal dnia przed zachodem słońca" Pfft

  • Avatar użytkownika panxryba
    #2 | panxryba mówi:06 luty 2013

    To będzie kolejna dobra część. Wink