Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Zapowiedzi» PlayStation Portable» God of War: Ghost of Sparta

Informacje

  • Autor: GarosS
  • Dodano: 10 wrzesień 2010 15:36
  • Czytano: 5,557 razy


Zapowiedź:


Najnowsze zapowiedzi

Najczęściej czytane zapowiedzi

Zapowiedź gry God of War: Ghost of Sparta (PlayStation Portable)

Okładka gry God of War: Ghost of Sparta
  • Producent: Ready At Dawn Studios
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Dystrybutor PL: Sony Computer Entertainment Polska
  • Gatunek: akcji, hack & slash, TPP
  • Premiera: 2 listopad 2010 r.
  • Premiera PL: 5 listopad 2010 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: pełna polska wersja
  • Nośnik: UMD
  • Cena: 99.99 zł
  • Prognoza

    9.0

  • Twoja ocena

    9 / 10

    Średnia: 9 / Głosów: 5

  • Cechy gry PEGI 18

    PEGI 18
    Gra tylko dla dorosłych

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania: konsola Sony PlayStation Portable

Nie wiedzieć czemu, mitologia grecka zawsze mnie nudziła. Szkolne opowiastki o bogach i herosach nie potrafiły wzbudzić w mojej osobie absolutnie żadnego zainteresowania. Ci się ze sobą kłócili, tamtym się za bardzo latanie podobało, ten jadł swoje dzieci, a tamten z kolei niesie, niesie i donieść nie może. Aby zwiększyć zainteresowanie mitologią, należałoby wprowadzić coś, co zachęciłoby ludzi do jej czytania i poznawania. W tym miejscu pojawia się seria God of War… Gotowi na lekcje z padem w dłoni?

Kratos ponownie najlepszy?

Na dobry początek małe proroctwo – Ghost of Sparta będzie bardzo dobrą, być może nawet najlepszą, grą na PlayStation Portable. I co chcecie to mówcie, ale Chains of Olympus jest jak najbardziej do przebicia. Warto wspomnieć, że pierwsza gra na PSP z Kratosem w roli głównej szczyci się prestiżową średnią ocen w sieci, która wynosi 91%. Po raz kolejny za tworzenie przenośnego Boga Wojny wzięła się ekipa Ready at Dawn Studios. To im zawdzięczamy takie hity, jak Daxter czy wspomniany już Chains of Olympus. Studio zapowiedziało, że sprawdzonych elementów rozgrywki nie mają zamiaru modyfikować, ale postarają się dołożyć i dopracować kilka nowych, które wskazała im społeczność graczy. Na co możemy liczyć w związku z nowym God of War?

Kratos nie stracił nic ze znanej wszystkim fanom wściekłości i żądzy zemsty. Będzie krwawo!


Fabuła Ghost of Sparta została osadzona pomiędzy dwiema pierwszymi grami z serii, wydanymi wyłącznie na PlayStation 2 (przed premierą „trójki” także na PlayStation 3), a jej akcja rozgrywa się tuż po pokonaniu Aresa i wkroczeniu Kratosa w glorii i chwale na tron boga wojny. Mogłoby się wydawać, że od tamtego momentu życie Spartiaty będzie sielanką. Nic podobnego. Nawiedzają go duchy przeszłości, z którymi to musi się zmierzyć. W osiągnięciu celu pomogą mu gracze, a przy okazji odkryją też powód jego ogromnej furii, którą możemy zobaczyć i odczuć na początku God of War II.

Nowości i nowinki

Twórcy powiedzieli niewiele o samej historii, ale zdradzili wiele ciekawostek, które mają zostać zaimplementowane w God of War: Ghost of Sparta. Jak przystało na rasowego slashera, nowy GoW oferuje zastępy wrogów. Na naszej drodze spotkamy znane z poprzedniej części i nie stanowiące większego wyzwania mięso armatnie. Od czasu do czasu pojawi się jednak ktoś większy, z wysokim współczynnikiem przekonywania, posiadający duży arsenał ruchów i ciosów. Bossowie, bo to o nich mowa, będą zdecydowanie więksi, potężniejsi, a walki z ich udziałem to podobno epickie przeżycie. Jeden z projektantów gry opowiadał nawet, że Ghost of Sparta dostarczy o wiele więcej momentów, które na długo zapadną w pamięć. Nazwy trzech bossów było nam już dane poznać. Pierwszy „szef” w całej grze to Scylla. Morski potwór rodem z greckiej mitologii jest ponoć tak gigantyczny, że bossa, z którym toczyliśmy bój na początku Chains of Olympus, połyka w całości! Na dalszym etapie wejdziemy w bliższe kontakty z Geronem, przeciwnikiem o kilku kończynach, który ciska wielkimi głazami. Posiadł on też umiejętność teleportacji, co w serii God of War jest nowością. Kilka dni temu Sony opublikowało w sieci gameplay zatytułowany „Midas Moment”. I właśnie Król Midas jest trzecim poznanym dotąd bossem.

Skoro oponenci są dwa razy więksi i posiadają nowe zdolności, Kratosowi przydałby się dodatkowy oręż. W tym segmencie rozgrywka także doczeka się innowacji. Podstawową bronią pozostają Ostrza Ateny, które we mnie nadal budzą wielki respekt, mimo że w Chains of Olympus nie jednego przeciwnika już za ich pomocą poszatkowałem. Całkowitą nowością w składzie naszego rynsztunku są tarcza i – uwaga! – włócznia. Jak określili to twórcy, zestaw ten stanowi nawiązanie do uzbrojenia prawdziwej armii spartańskiej. Pierwsza z wymienionych nowości pozwala nam osłonić się przed pociskami, uderzeniami i strzałami wrogów. Podejrzewam jednak, że – podobnie jak w pierwowzorze – nie będzie stanowić żadnej ochrony przed atakami bossów, a ci potrafią zdrowo przyfasolić. Włócznia z kolei daje twórcom spore pole do popisu.

W GoW: CoO brakowało nieco broni dystansowej, dlatego w Duchu Sparty już takowa będzie. Możemy nią nie tylko napierać wrogów znacznie od nas oddalonych, ale też rzucać w tych, którzy znajdują się poza zasięgiem Ostrzy Chaosu. Kratos posiądzie również nowy typ ataku. Nosi on nazwę Atak Hyperiona (Hyperion Charge), a pozwala wbiec na przeciwnika, przycisnąć go, bić, a następnie rzucić w resztę nieprzyjacielskiej zgrai. Jeśli chodzi o magię, to ona również zostanie rozbudowana. Posiądziemy mianowicie Oko Atlantydy – miedzianą, ozdobną gałkę oczną, emitująca potężną moc elektryczną w stronę oponenta.

Nowi bossowie mają przybierać ogromne rozmiary


Co w takim razie nie ulegnie przemianom? Na pewno nie zmieni się przyjemność z gry. To nieodzowny element każdego produktu z udziałem Kratosa. Poza tym nadal będziemy kolekcjonować czerwone kuleczki, a potem rozwijać możliwości dzierżonej broni. Tak samo jak poprzednio ważnym elementem rozgrywki są Quick Time Events (QTE), czyli krótkie, zręcznościowe sekwencje polegające na wciskaniu odpowiednich przycisków. Logiczne myślenie w dalszym ciągu gra tutaj dużą rolę. Możemy się więc spodziewać czegoś na modłę Chains of Olympus, który pod tym akurat względem wymagający nie był. Wciąż do wyboru są cztery poziomy trudności (Mortal, Hero, Spartan, God), więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Ładnie, ładniej, Ghost of Sparta

God of War: Chains of Olympus jest uznawany za najładniejszą grę, jaką do tej pory mogli cieszyć się posiadacze kieszonsolki Sony. Wielu graczy uważa, że z PSP nie da się wyciągnąć już nic więcej. Ready at Dawn Studios ma na ten temat zgoła odmienne zdanie. Szata graficzna zaoferuje więcej szczegółów, monumentalne lokacje, a także jeszcze lepsze animacje i mimikę twarzy. Do tego wszystkiego optymalizacja będzie wykonana na mistrzowskim poziomie i wyciśnie z handhelda ostatnie soki. Niezmiennie genialny poziom prezentować ma też oprawa muzyczna. W pierwowzorze dodawała grze smaczku, w Duchu Sparty ma być podobnie.

Co ciekawe, Sony przygotuje dla polskich graczy posiadających PlayStation Portable w pełni zlokalizowaną wersję językową. Nie wiem tylko, czy to wiadomość z grupy cieszących, czy dołujących. Z jednej strony fajnie, że tak wielki dystrybutor decyduje się spolonizować kolejny hit, ale z drugiej, czy to aby na pewno nie zepsuje klimatu? Genialną robotę wykonuje nie tylko aktor wcielający się w Kratosa, ale też angielska lektorka. No cóż, pożyjemy, zobaczymy.

Mięsa armatniego, rzecz jasna, nie zabraknie!


Towarzysze, PSP do rąk!

Dokładnej daty premiery twórcy nie potrafią określić, ale gra zadebiutuje na świecie, a jednocześnie w Polsce, w listopadzie bieżącego roku. Setki tysięcy posiadaczy PSP wiążą z nią ogromne nadzieje, a wszystko wskazuje na to, że Ready at Dawn Studios nas nie zawiedzie. Pisaniu tej zapowiedzi towarzyszyło mi uczucie podobne do tego, gdy kończyłem tekst o Metal Gear Solid: Peace Walker. Po raz kolejny Sony udowadnia, że sprawę ze swoją przenośną konsolką zwyczajnie w świecie zawaliło. Ale powoli zaczyna się to zmieniać. Miejmy więc nadzieję, że jeszcze nie raz przyjdzie nam obcować z Kratosem na PSP!

Komentarze (2)

  • Avatar użytkownika jokerek01
    #1 | jokerek01 mówi:12 czerwiec 2013

    Wg. mnie krótka gra, czekałem na jakiegoś większego bossa.... no i sie nie doczekałem. Poza tym gra naprawde spoko

  • Brak avatara
    #2 | DawidFB mówi:01 czerwiec 2013

    Ciekawie się zapowiada! Pozostaje tylko czekać :>