Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Zapowiedzi» PlayStation Portable» Metal Gear Solid: Peace Walker

Informacje

  • Autor: GarosS
  • Dodano: 06 maj 2010 14:56
  • Czytano: 1,910 razy



Najnowsze zapowiedzi

Najczęściej czytane zapowiedzi

Zapowiedź gry Metal Gear Solid: Peace Walker (PlayStation Portable)

Okładka gry Metal Gear Solid: Peace Walker
  • Producent: Kojima Productions
  • Wydawca: Konami
  • Dystrybutor PL: CDP.pl
  • Gatunek: akcji, skradanki, TPP
  • Premiera: 27 maj 2010 r.
  • Premiera PL: 17 czerwiec 2010 r.
  • Tryb gry: single / multiplayer
  • Język: angielski
  • Nośnik: UMD
  • Cena: 159.90 zł
  • Prognoza

    8.0

  • Twoja ocena

    8 / 10

    Średnia: 8 / Głosów: 3

  • Cechy gry PEGI 18

    PEGI 18
    Gra tylko dla dorosłych

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania: konsola PlayStation Portable

Wzloty i upadki

Sony wypuszczając na rynek PlayStation Portable chyba nie za bardzo wiedziało, co robiło. Z jednej strony kieszonsolka Japończyków dysponuje niesamowitymi parametrami technicznymi, jak na tak małe urządzenie. Z drugiej strony, firma nie zadbała w najważniejszym okresie o odpowiednią ilość głośnych tytułów, co na spółkę z piractwem rozłożyło sprzedaż i skutecznie zniechęciło producentów do pisania kodu na PSP. Od kilku miesięcy daje się jednak zauważyć bardzo pozytywne posunięcia Sony - ostatnio premierę na PSP miało Little Big Planet, Gran Turismo, a za kilka miesięcy światło dzienne ujrzy kolejna część God of War, do tego wyłącznie na PlayStation Portable. Do tej zacnej grupy zaliczać będzie się też najnowszy Metal Gear Solid: Peace Walker. Czy będzie dobrym pretekstem do zakupu konsoli?

Twórcy stawiają na kooperację. Szkoda, że tylko w trybie ad hoc...


Snake'owi na razie podziękujemy

Fabuła Metal Gear Solid: Peace Walker wyraźnie nawiązuje do MGS 3: Snake Eater, wydanej w 2004 roku na PlayStation 2. Jednakże wszyscy ci, którym historia głównego bohatera, Big Bossa, jest obca, nie będą czuć się w najnowszej części zagubieni. Opowieść rozpoczyna się w roku 1974. Sytuacja na świecie jest bardzo napięta - konflikt nuklearny wisi w powietrzu, a Zimna Wojna trwa w najlepsze. Wspomniany już Big Boss przebywa w Kolumbii, gdzie pod jego czujnym okiem, na terenie ośrodka wojskowego szkoleni są Żołnierze Bez Granic. Pewnego dnia Nakeda Snake'a odwiedza delegacja złożona z doktora Galveza i jego młodej współpracowniczki imieniem Paz. Twierdzą oni, że CIA wraz z portorykańskim rządem tworzą tajną grupę najemników, co jest na przecież wbrew konstytucji tego państwa. W zamian za pomoc w infiltracji wspomnianej organizacji, Galvez proponuje Big Bossowi platformę wybudowaną na oceanie, która miałaby się stać w przyszłości nową placówką szkoleniową Żołnierzy Bez Granic. Big Boss przyjmuje propozycję, obawiając się groźby Galveza, dotyczącej ujawnienia jego prawdziwej tożsamości. Snake wyjeżdża więc do Puerto Rico zbadać tajny projekt: Peace Walker.

Otwarta walka nie przyniesie nam wielu korzyści...


Ważną rolę w przebiegu misji odgrywać będzie kamuflaż. W ręce graczy nie oddano bardzo rozbudowanej garderoby, z której wybrać możemy poszczególne części ubioru. Będzie za to tzw. product placement, czyli możliwość odziania się w koszulki z logiem sponsorów, np. Mountain Dew. Dla zadań toczących się w odmiennych środowiskach dostępne będą różnorodne stroje. W ciemnych pomieszczeniach najlepiej sprawdzi się ubiór infiltracyjny, a na otwartym terenie najbezpieczniejszy będzie uniform pozwalający wtopić się w otoczenie. A to w Peace Walker okazać się może szczególnie ważne. Hideo Kojima, który przy okazji tej części jest zarówno reżyserem, scenarzystą, jak i producentem, chce uczynić z przenośnego MGS-a coś na wzór komputerowych gier fabularnych. Przy okazji opisu fabuły napomknąłem o platformie wiertniczej oferowanej przez doktora Galveza.

Otóż Outer Heaven, bo taką nazwę nosi placówka, stanie się naszą prawdziwą bazą - będziemy mogli ją zwiedzać, a dzięki niej również rozwijać postać i broń. To ona będzie także miejscem, do którego zawędrują zwerbowani podczas misji żołnierze. Z pozyskiwaniem nowych członków załogi wiąże się pewna nowość. Otóż w tej części Kojima zastosował Fulton Recovery System. Snake podczas każdej misji nosi przy boku baloniki, które ogłuszonego przeciwnika unoszą do góry, gdzie odbiera go helikopter i transportuje do bazy. W ten sposób nasze zaplecze wojaków powiększa się, a jest to ważne, ponieważ każdy z nich posiada różne, pomocne podczas misji umiejętności.

Masaż serca, czyli lekcja PO w Metal Gear Solid


Znowu tylko ad hoc?

Twórcy po raz kolejny stawiają na zmagania w kilkuosobowym gronie, niestety wyłącznie w trybie ad hoc. Szkoda, bo konsola PlayStation Portable również w tym segmencie ma spore możliwości, niestety - niewykorzystane. Tym razem w trybie kooperacji gracze zmagać się będą w grupach 2-4 osobowych. Naprzeciw nich staną wielcy bossowie, ale również czołg wraz z obstawą (godny przeciwnik dla czterech graczy). W czasie zagrożenia utratą życia przez któregoś z graczy, jeden z członków załogi może go reanimować poprzez masaż serca. Nie wiem, jak to wygląda w praktyce, ale zapowiada się naprawdę emocjonująco. Drugim trybem przygotowanym dla posiadaczy kieszonsolki jest Battle Royale, czyli pojedynek dwóch trzyosobowych zespołów.

Warto wspomnieć, że Metal Gear Solid: Peace Walker przygotowywany jest przez zespół odpowiedzialny za Guns of the Patriots. Co ciekawe, gra zapewnić ma zabawę na ponad 100 godzin! Dodatkowym smaczkiem jest informacja, że muzykę do gry skomponuje Akihiro Honda, współpracujący przy tworzeniu soundtracku do kilku poprzednich odsłon serii.

Na screenach gra prezentuje się naprawdę wybornie!


Letnia przygoda

Wreszcie dostaniemy kolejnego MGS-a na PSP! Moje oczekiwania są naprawdę duże, ale mam nadzieję, że Hideo Kojima nie zawiedzie fanów. Czyżby czekała nas długa, tajemnicza, wybuchowo-towarzyska, wakacyjna przygoda? Na to właśnie liczę!

Komentarze (1)

  • Avatar użytkownika Bodzio_Gracz
    #1 | Bodzio_Gracz mówi:27 październik 2013

    Kolejna, świetna część słynnych przygód Snake'a Smile