Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Zapowiedzi» PC» ArmA III

Informacje

  • Autor: The_Game
  • Dodano: 17 sierpień 2013 16:20
  • Czytano: 1,104 razy



Najnowsze zapowiedzi

Najczęściej czytane zapowiedzi

Zapowiedź gry ArmA III (PC)

Okładka gry ArmA III
  • Producent: Bohemia Interactive Studio
  • Wydawca: Bohemia Interactive Studio
  • Dystrybutor PL: CDP.pl
  • Gatunek: FPP, strzelanki
  • Premiera: 12 wrzesień 2013 r.
  • Premiera PL: 12 wrzesień 2013 r.
  • Tryb gry: single / multiplayer
  • Język: angielski z polskimi napisami
  • Nośnik: DVD
  • Cena: 139.90 zł
  • Prognoza

    9.5

  • Twoja ocena

    8 / 10

    Średnia: 8 / Głosów: 11

  • Cechy gry PEGI 18

    PEGI 18
    Gra tylko dla dorosłych

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania: Intel Core i5 2.8 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepszy), 15 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Seria gier ArmA nie powinna być nikomu obca. Jest to słynny symulator żołnierza na wysokim poziomie. Tym razem wygląda na to, że ludzie z Bohemia podnieśli sobie bardzo wysoko poprzeczkę. Wystarczy sprawdzić mod do Army, DayZ. Oferuje nam bardzo zbliżone klimaty - przetrwanie, walka, walka i przetrwanie. Różnica między zbliżającą się produkcją a modem do poprzedniczki, polega na zmianie przeciwników. ArmA ma za zadanie pokazać graczom, jak wygląda wojna i życie żołnierza od środka. W DayZ zostali umieszczeni umarli i to była główna różnica.

Czas na akcję!



Jeśli chodzi o zmiany w samej serii nie wliczając moda, gra ma być opracowana jako sandbox. Daje nam to możliwość większej eksploracji wyspy, przy okazji wykonywania zadań zarówno głównych, jak i dodatkowych. Pierwszy rodzaj misji najnormalniej w świecie prowadzi gracza przez fabułę, drugi natomiast daje nam możliwość lepszego rozeznania w terenie, bądź też osłabienia wroga przed atakiem głównym. Jako że mapy zapowiadają się bardzo obiecująco pod względem wielkości, pomyślano o środkach transportu. Do dyspozycji będzie wszystko to, co się na nich znajdzie (samochody, śmigłowce, czołgi). Mając na uwadze, że wyspa jest ciągle atakowana, należy pamiętać, że bezpiecznego miejsca na niej nie znajdziemy. Sugeruje nam to też dbanie o własne zdrowie.

Od samego początku duży nacisk położony został na realizm gry. Z tego względu należy sobie odpowiednio ułożyć obowiązki za dnia, gdyż spacery w Armie zapowiadają się na bardzo długie. Wszystko za sprawą tego, że będziemy cały czas szukać wyposażenia. W tym celu udamy się na obserwację przeciwników lub też przeszukiwanie wrogich obozów. Wszystko oczywiście bez użycia broni. Naturalnie nikt nikomu nie broni wcielić się w Johna Rambo i wraz z kompanami nacierać na obozy nieprzyjaciela. Problem w tym, że może się to źle dla naszych przyjaciół skończyć. Nieraz warto ruszyć głową i spróbować przechwycić wrogi mundur, by swobodnie przechadzać się po ich terenie, w celu zdobycia interesujących fantów. A czasami bywają bardzo przydatne. Do nurkowania możemy zaopatrzyć się w butlę z tlenem do przeprowadzenia ataku spod wody. Oczywiście przy użyciu odpowiedniego do tego typu akcji arsenału. Natomiast, na nocne spacery z pomocą przyjdzie nam noktowizor.

Zachód słońca robi swoje...



Na uwagę zasługuje oprawa wizualna. Skoro akcja toczy się na wyspie, musi być dużo roślinności, światła i ogółem dużo przyrody. Twórcy naturalnie o tym nie zapomnieli. Całą rozgrywkę ma nam umilać nowy silnik dopasowany do najnowszego sprzętu. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grać na komputerach wyposażonych np. w GeForce GT560.
Wypadałoby też wspomnieć nieco o samej wojnie na wyspie. Jest to inwazja Iranu, którą musimy oczywiście odeprzeć. Początek nie należy do najprostszych, bo będziemy zmuszeni do obrony, jednak z czasem zacznie się to zmieniać. Należy zaznaczyć fakt, iż fabuła będzie kontynuacją z poprzedniej części, ale też nie w bezpośrednim znaczeniu. Póki co niewiele na ten temat jest wiadome. Pamiętajmy, że ani fabuła, ani grafika nie są najważniejsze w tej produkcji. Istotnym elementem jest tutaj niepowtarzalny klimat.
Mamy pewność już, że wszelkie walki, potyczki i zwarcia z przeciwnikami będą wysoce ryzykowne. A jakby tego było mało, zostaje włączona ingerencja osób trzecich. Mam na myśli wszelkiej maści naloty, paczki z amunicją, ogólnie wszelka pomoc „z góry”. Naturalnie nie mogło zabraknąć różnych gadżetów do broni jak np. lunety, celowniki, nakładki czy termowizje. Miejmy ciągle na uwadze, że ArmA III za cel obrała wysoki realizm. Tak więc bez odpowiednio ustawionej lunety snajperskiej możemy sobie strzelać w powietrze. To nie Call of Duty czy Battlefield. Tutaj zasięg ma wielkie znaczenie. A sam fakt, że takowa regulacja celownika będzie obecna, skłania do liczenia na więcej tego typu utrudnień (w pozytywnym znaczeniu).

Wyobraźcie teraz sobie, że wszystko, o czym mówiłem wcześniej jest dodatkowo ozdobione ładną grafiką i ogólnie bardziej rozbudowane względem samej rozgrywki. Tak właśnie zapowiada się ArmA III. Bohemia bardzo się przyłożyła do projektu. Na nowo zostały opracowane animacje postaci i jednocześnie ulepszony ragdoll (animacja zależna od uderzającego obiektu). Nowa ArmA ma też mieć usprawnione celowanie oraz rozkazy. Termin “celowanie” tutaj trzeba brać jak najbardziej poważnie. Od tego, jak pofrunie kula będzie zależał każdy detal. Poza tym, interfejs będzie bardziej przejrzysty i klarowny, bez zbędnego chaosu i nieporządku, a co za tym idzie - więcej frajdy z samej gry.

Z takimi widokami nawet spacer jest przyjemny



Słowem zakończenia, ArmA III to tytuł niemalże obowiązkowy. Nie trzeba być fanem tej serii, bo wspomniałem już wcześniej, iż fabuła nie ma dużego znaczenia w tej części. Tu liczy się coś, czego obecnie wielu grom brakuje - niepowtarzalny klimat. Zawsze marzyła mi się gra choć trochę pokazująca wojnę od środka, walkę o przetrwanie i pilnowanie się na każdym kroku. FPS, w którym nie będzie się liczyło przejście z punktu A do punktu B i bezmyślne strzelanie. Zawsze chciałem czegoś więcej od wojskowych FPS-ów - no i się doczekałem. Jesienią bieżącego roku ukaże się ArmA III, kapitalnie zapowiadający się symulator żołnierza z realizmem jakiego dotąd nie było. Czekam z niecierpliwością.

Komentarze (9)

  • Avatar użytkownika krystian25233
    #1 | krystian25233 mówi:12 wrzesień 2013

    Ta gra będzie dla mnie wciągająca dam ocenę 10/10

  • Avatar użytkownika ziemowit
    #2 | ziemowit mówi:20 sierpień 2013

    taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak ! Arma is the best ! Grin

  • Avatar użytkownika PePe
    #3 | PePe mówi:18 sierpień 2013

    tak jak Bart0ssy nie lubię i nie mogę się przekonać do tej produkcji !! Smile

  • Avatar użytkownika bart0ssy
    #4 | bart0ssy mówi:18 sierpień 2013

    Próbowałem grać w dwójkę chwilę po premierze, ale odrzuciła mnie bugami i słabą optymalizacją. Nie wiem, może teraz jest z tą grą lepiej, ale złe wrażenia pozostały.

  • Avatar użytkownika Sofia19
    #5 | Sofia19 mówi:18 sierpień 2013

    zagraj spróbuj przekonasz się ze warto Smile

  • Avatar użytkownika bart0ssy
    #6 | bart0ssy mówi:18 sierpień 2013

    A ja jakoś nie mogę się przekonać do tej serii...

  • Avatar użytkownika Sofia19
    #7 | Sofia19 mówi:18 sierpień 2013

    Już nie mogę się doczekać kontynuacji Army, bo jest to jedna z moich najlepszych gier FPP

  • Avatar użytkownika Karfein
    #8 | Karfein mówi:18 sierpień 2013

    Fakt, stare dane się wkradły. Dzięki za czujność Smile

  • Avatar użytkownika zIzI
    #9 | zIzI mówi:17 sierpień 2013

    czy aby na pewno LEM wydaje gre, bo z tego co w mediach mówią to to wydawnictwo już nie będzie wydawało żadnych produkcji growych Smile