Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Zapowiedzi» PC» Polskie Imperium: Od Krzyżaków do P...

Informacje

  • Autor: Drake
  • Dodano: 25 kwiecień 2010 18:21
  • Czytano: 4,984 razy



Najnowsze zapowiedzi

Najczęściej czytane zapowiedzi

Zapowiedź gry Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu (PC)

Okładka gry Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
  • Producent: Lesta Studio
  • Wydawca: 1C / Cenega
  • Dystrybutor PL: Cenega Poland
  • Gatunek: RTS, strategiczne
  • Premiera: 11 grudzień 2009 r.
  • Premiera PL: 27 maj 2010 r.
  • Tryb gry: single / multiplayer
  • Język: angielski z polskimi napisami
  • Nośnik: DVD
  • Cena: 79.90 zł
  • Prognoza

    8.0

  • Twoja ocena

    7 / 10

    Średnia: 7 / Głosów: 2

  • Cechy gry PEGI 7

    PEGI 7
    Gra dla młodszych dzieci

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania: Pentium 4 2.8 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista

W serii Total War możemy zrobić z całym światem, co nam się żywnie podoba. Mamy pełną swobodę w podejmowaniu decyzji oraz wpływ na wiele historycznych zdarzeń. Między innymi to przyczyniło się do sukcesu tych gier. Rosyjskie studio Lesta postanowiło uszczknąć kawałek tego „tortu”, czego efektem jest Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu (oryginalna nazwa to Empire: Time of Troubles), które ukaże się już w maju. Twórcy pragną stworzyć coś na podobieństwo Total Wara, wykorzystując jego popularność. Możemy więc otrzymać wartościowy tytuł bazujący na najlepszych rozwiązaniach z tejże serii, jak również nieudaną imitację. Jak będzie w rzeczywistości?

Cała gromadka razem


Tym razem nie będzie żadnych germanizacji czy rusyfikacji, wręcz przeciwnie: z czasem doprowadzimy do masowej polonizacji nawet całej Centralnej i Wschodniej Europy (tym razem Zachód został pominięty). Tam bowiem przenosi nas gra, a konkretniej do połowy XIV wieku (1350). Wydarzenia toczą się głównie na terenach Królestwa Polskiego, Księstwa Litewskiego oraz Moskiewskiego. Nie oznacza to jednak, że autorzy oddali do dyspozycji tylko te trzy państwa. Wedle zapewnień ma być 26 grywalnych frakcji. Tak duża liczba wynika z faktu, iż we władanie obejmiemy nie tylko wielkie narody, ale również te mniejsze wchodzące w skład tych pierwszych oraz prowincje (województwa). Jeśli ktoś chce, może więc zagrać Ślązakami, województwem małopolskim czy lubelskim, Księstwem Pruskim i Królestwem Szwecji. Będzie się dało podbić Europę zaczynając nie jako wielkie i potężne królestwo, a małe z pozoru nic nie znaczące województwo czy zniewolony przez obce mocarstwo naród.

Żadnych granic...


Każda z frakcji będzie mieć swoje mocne i słabe strony. Zatem na modłę Total War, jej wybór ma mieć duże znaczenie, bowiem określi to stopień trudności całej kampanii. Twórcy twierdzą, że ich gra ma kłaść silny nacisk na historię, co z pewnością ucieszy osoby, którym marzy się zmiana jakiegoś niekorzystnego wydarzenia w dziejach Polski. Aspekt ten będzie miał przede wszystkim odzwierciedlenie w budownictwie, armii, zasobach oraz postaci historycznych, czyli tak, jak powinno być w każdym porządnym tytule opowiadającym o tamtych czasach. Grając jako Królestwo Polskie będziemy władać jako Władysław Jagiełło czy Zygmunt August. Lesta zapewnia też, iż dogłębnie przestudiowali historię każdej prowincji, narodu i państwa, toteż historyczni maniacy na pewno nieraz natkną się na znane im wydarzenie. I tak prócz królów i książąt, zgodność postaci z historią tyczyć się będzie ludzi nauki (Kopernik) czy nawet rycerzy.

Nie oznacza to jednak, że Władysław Jagiełło musi zostać królem Polski, ponieważ każda z postaci, niczym w grach cRPG, dostanie pokaźny wachlarz statystyk. Będzie można wybrać jedną z trzech możliwych profesji, zatem młody Jagiełło ma większe predyspozycje do bycia władcą niż uczonym. Jeśli jednak ktoś się zaprze, może z niego zrobić drugiego Kopernika. Wystarczy odrzucić wszelkie bonusy związane ze statystykami dowodzenia i wszystko „wpakować” w cechy naukowe. W przyszłości zaowocować to może wynalezieniem przez Jagiełłę nowej technologii, jednak można byłoby ją opracować znacznie szybciej, gdyby wzięło się na uczonego kogoś z predyspozycjami. Mimo wszystko, zapis na kartach historii, gdzie widnieje informacja o tym, że Jagiełło dzięki nam stał się wybitnym astronomem, jest bezcenny. Gdy już osiągniemy maksymalny poziom doświadczenia, będzie można posługiwać się około 50 umiejętnościami odpowiednimi dla danej profesji. Zapowiada się ciekawie.

Jeśli chodzi o takie kwestie jak dyplomacja, religia bądź ekonomia to każdy, kto miał choćby najmniejszą styczność z którymś z Total Warów, w Polskim Imperium: Od Krzyżaków do Potopu bez problemu rozezna się w zasadach rozgrywki. Wszak ta gra czerpie pełnymi garściami z serii TW. Elementem odróżniającym te obie produkcje jest konieczność utrzymywania dobrych stosunków ze szlachtą, mieszczaństwem i chłopstwem. W praniu może się okazać, że to bardzo trudne zadanie do wykonania, jako iż król przychylając się na korzyść jednej ze stron narazi się drugiej (jej gniew może dodatkowo podsycić wrogi dyplomata). Dlatego ważne będzie umiejętne i odpowiednie wyważenie decyzji wobec wszystkich grup społecznych.

Multum statystyk, jak na strategię przystało


Walki toczyć będziemy tak, jak w Total War, czyli na dwóch mapach: strategicznej (z aktywną pauzą) oraz tej w czasie rzeczywistym. Ta druga ma się opierać na rundach, podczas których zostaną wliczone modyfikatory ujemne i dodatnie. Morale naszych żołnierzy zależeć będzie od wielu czynników, a o te trzeba dbać, jeśli chcemy posiadać silną, gotową do boju oraz liczną armię, gdyż podkomendni mogą uciec z pola walki. Siła ognia wroga, bliskość dowódcy, sytuacja w czasie bitwy – to wszystko będzie mieć duży wpływ. Polska armia będzie dokładnym odzwierciedleniem historycznych pierwowzorów, a liczba rodzajów jednostek w grze liczyć ma 160.

W tamtych czasach nie tylko wrogie wojsko było zagrożeniem, lecz również dżuma pustosząca Europę. Tej na (nie)szczęście nie zabraknie, jako że twórcy pragną odtworzyć każdy aspekt XIV wieku. W grze jej obecność w naszym regionie wpłynie nie tylko na nagłe zmniejszenie populacji mieszkańców, ale także na to, ile złota wpłynie do skarbca. Gwałtownie wzrośnie też ryzyko buntu. Naszym zadaniem w tej kwestii jest wprowadzanie i utrzymywanie kwarantanny, w końcu życie władcy do najłatwiejszych nie należy. Plaga podda próbie nie tylko naszą ekonomię czy autorytet, ale również osiągnięcia naukowe.

I jak tu stworzyć mocarstwo mając takie wiochy


Premiera najnowszego dzieła studia Lesta zbliża się wielkimi krokami. Gra zapożycza najlepsze pomysły z Total Wara, ma też kilka własnych a do tego ciekawych rozwiązań. Jeśli tylko rosyjscy programiści nie przesadzą z zapatrywaniem się na serię Creative Assembly, możemy otrzymać całkiem przyzwoity produkt opowiadający o losach naszej ojczyzny. Uczynienie z Rzeczypospolitej potęgi militarnej i ekonomicznej, czy podbicie Starego Kontynentu to niewątpliwy plus.

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?