Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Recenzje» Xbox 360» Mass Effect 2

Informacje

  • Autor: WreXX
  • Dodano: 26 luty 2010 14:01
  • Czytano: 5,023 razy


Publikacja:


Najnowsze recenzje

Najczęściej czytane recenzje

Recenzja gry Mass Effect 2 (Xbox 360)

Okładka gry Mass Effect 2
  • Producent: BioWare Corporation
  • Wydawca: Electronic Arts Inc.
  • Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
  • Gatunek: akcji, cRPG, science-fiction
  • Premiera: 26 styczeń 2010 r.
  • Premiera PL: 29 styczeń 2010 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: pełna polska wersja
  • Nośnik: DVD8
  • Cena: 229.90 zł
  • Nasza ocena

    9.0

  • Twoja ocena

    9 / 10

    Średnia: 9 / Głosów: 2

  • Cechy gry PEGI 18

    PEGI 18
    Gra tylko dla dorosłych

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

    Wulgarny język

    Wulgarny język
    W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania: konsola Microsoft Xbox 360, Xbox Live

BioWare Corporation jest kojarzone przede wszystkim z bardzo dobrze przyjętym „Neverwinter Nights” . W 2007 roku zdecydowali się oni wydać (początkowo tylko na Xbox 360) „Mass Effect” – połączenie gry akcji z elementami cRPG. Na temat owej produkcji osadzonej w kosmosie zdania odbiorców są podzielone. Jedni twierdzą, że niestety przeważają tu elementy akcji, inni, że jest w sam raz. Teraz nadszedł czas na drugą odsłonę zapowiedzianej trylogii. Przekonajmy się więc, czy twórcy odrobili lekcje i naprawili błędy poprzedniczki.

Uruchamiając tytuł, musimy zadecydować: tworzyć nową postać, czy importować save’a z poprzedniej odsłony. W przypadku tej pierwszej opcji, kroki podjęte w „ME 1” są z góry narzucone, gdy wybór padnie na drugą możliwość, ustalenia przyjęte przez nas pozostają.

Początek gry ma miejsce miesiąc po wydarzeniach z „jedynki” (drobne przypomnienie: Cytadela została zaatakowana przez gethów na czele z Sarenem i Żniwiarzami pod wodzą Suwerena, oponent został pokonany, lecz zniszczenia były ogromne). Podczas wydawać by się mogło rutynowego lotu, statek kosmiczny Normandia zostaje zaatakowany przez nieznanego sprawcę. Niestety środek transportu, którym podróżuje nasza ekipa powoli rozpada się na kawałki od promieni lasera pakowanych przez nieprzyjaciela. W tym momencie podejmujemy pierwszą ważną decyzję, ratować swój „tyłek”, czy zostać i pomagać załodze w ucieczce.

Niezależnie od przebiegu główny heros jako jedyny nie dociera do kapsuły ratunkowej i wylatuje w próżnię… tym samym ginąc.
Przed premierą Mass Effect 2 pojawiały się plotki, jakoby chwat poległ na misji, jednak nikt nie dawał temu wiary. Teraz widać, iż doniesienia okazały się prawdziwe. Należy zadać sobie pytanie: oznacza to koniec gry? Oczywiście, że nie – to dopiero początek. Po dwóch latach organizacja „Cerberus” odnajduje Sheparda i za sprawą tajnego projektu… przywraca go do życia. Tu pojawia się pierwsza ciekawostka: doświadczenie importowanej postaci, gdy mieliśmy wysoki poziom, w „dwójce”, zostaje zbite, np. mój wirtualny ludzik posiadał 50. level – sumę tę obniżono do 3.

Strzelaj tą fotkę, bo już nie wyrabiam!


Ożywienie komandora miało nie tylko charakter eksperymentalny – kolonie są atakowane, a ludzie na nich zamieszkujący porywani przez Zbieraczy. Naczelny protagonista stanowi jedyną nadzieję na ocalenie swojego gatunku, a jego podstawowym zadaniem jest dostanie się do bazy Zbieraczy i jej zniszczenie.
Nie zrobi tego bez dobrej ekipy, a poprzednia gdzieś się rozpłynęła po wszechświecie. Dlatego na samym początku otrzymuje listę kandydatów, priorytetem misji staje się zwerbowanie ich do nowej drużyny.

Mass Effect 2 obecne są zadania poboczne – badanie planet lub tak zwane „misje lojalnościowe”. Te ostatnie to często dość krótkie epizody nie połączone z główną nicią fabularną. Wykonujemy je na prośbę danego członka ekipy. Nie są konieczne, lecz fajnie by było się nimi zająć z jednego ważnego powodu – lojalności. Gdy jakiś członek nie jest przyjacielem może zwyczajnie zginąć w finałowym starciu.
Historia opowiedziana w Mass Effect 2 prezentuje bardzo wysoki poziom, choć nie ma już tylu zaskakujących zwrotów akcji co w „jedynce”. Pomimo tego gra wciąga.

Skupiając się na głównej fabule spędzimy przy programie ok. 24 godziny, lecz wykonując „misje lojalnościowe” czy pomniejsze epizody, a także badając przeróżne planety, posiedzimy w uniwersum Mass Effect 2 ok. 48 godzin!

Max Payne


Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, obecne są „Klasy Specjalizacji.” Te podzielono na: strażnika (posiadającego zaawansowany pancerz chroniący przed obrażeniami), szpiega (wyposażonego w system kamuflażu), szturmowca (mającego implanty L5n – pozwalające ogłuszyć przeciwnika szarżą biotyczną), inżyniera, adepta oraz żołnierza. Wybór zależy od naszych osobistych preferencji, należy nadmienić, iż każdą klasą gra się trochę inaczej.
Następny ważny element to „Okrąg mocy”, który zależy od klasy jaką wybraliśmy. Żołnierza wyposażono w: skok adrenaliny, spalenie; szpiega: hakowanie SI, kriowybuch; szturmowca: szarżę biotyczną, przyciągnięcie; adepta: rzut, falę uderzeniową. Większość z nich nie jest dostępna od razu, należy je odblokować.

  • Grafika: 9 / 10
  • Dźwięk: 8 / 10
  • Grywalność: 9 / 10
  • Żywotność: 9 / 10
  • Fabuła: 8 / 10
  • Czas gry: 12h

Najważniejsze cechy: grywalność

Plusy

  • fabuła i postaci
  • całkiem fajne zadania poboczne
  • grafika oraz audio

Minusy

  • za dużo strzelania
  • polski dubbing
Avatar użytkownika WreXX
WreXX mówi:

Czy to „Gra Roku”, jak twierdzą niektórzy? Osobiście z osądem bym poczekał, bo to dopiero początek roku (za sprawą tego tytułu niezwykle miły), a konkurencja wystawia naprawdę mocne działa.

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?