Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Recenzje» PC» King's Bounty: Legenda

Informacje

  • Autor:
  • Dodano: 01 listopad 2008 21:48
  • Czytano: 2,010 razy



Najnowsze recenzje

Najczęściej czytane recenzje

Recenzja gry King's Bounty: Legenda (PC)

Okładka gry King's Bounty: Legenda
  • Producent: Katauri Interactive
  • Wydawca: 1C / Cenega
  • Dystrybutor PL: Cenega Poland
  • Gatunek: cRPG, strategiczne, turowe
  • Premiera: 25 kwiecień 2008 r.
  • Premiera PL: 24 październik 2008 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: angielski z polskimi napisami
  • Nośnik: DVD
  • Cena: 99.90 zł
  • Nasza ocena

    9.0

  • Twoja ocena

    9 / 10

    Średnia: 9 / Głosów: 3

  • Cechy gry PEGI 12

    PEGI 12
    Gra dla starszych dzieci

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), Windows XP/Vista

W ostatnim czasie „klony” Heroesów zaczęły władać światkiem gier komputerowych. Na początku lat 90-tych narodził się gatunek, który zrewolucjonizował na zawsze postrzeganie na system rozgrywki. Jej głównym prekursorem była gra „King’s Bounty”, której mechanizm w swojej prostocie miał zapewnić doskonałą grywalność. Grafika tutaj nie była najważniejsza. Jak się okazało pomysł zaczęli powielać inni co zresztą widzimy do dnia dzisiejszego. Teraz mamy okazje zagrać w „ewolucyjny” projekt King’s Bounty zatytułowany: „Legendy”.

Na początku mamy do wyboru jedną z 3 dostępnych profesji. Przed prawdziwą rozgrywką poprowadzi nas bardzo dobrze przygotowany samouczek, który pokaże wiele tajników jakie będzie oferować gra.


Grafika bardzo mocno przypomina najnowszą część Heroes of M&M V. Tutaj także możemy operować dowolnie kamerą oraz manipulować powiększeniem bądź też zmniejszeniem obszaru. King’s Bounty opiera się w głównej mierze na eksploracji terenu, gdzie możemy podziwiać naprawdę piękne i ciekawe lokacje.

No właśnie… pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy to całkowita swoboda przemieszczania się po krainie. W tej części nie ma podziałów na tury, tak więc rozgrywka dzieje się w czasie rzeczywistym. Świat zamieszkują stwory znane z innych gier tego typu. Najczęściej są nam nie przyjaźni w skutek czego gdy nas zauważą podążają w naszą stronę. Jest to o tyle ciekawe, że można od nich uciec klikając w najdalszy zakątek planszy. Po pewnym czasie nie będzie im się chciało już za nami biec i zostawią nas w spokoju. Nad głową zawsze jest ukazana informacja w postaci symbolu, która mówi nam jaki stosunek ma napotkana postać do naszego bohatera.


Najciekawszym punktem gry są walki, które są rozgrywane w turach. Zostajemy umieszczeni na specjalnym obszarze zapełnionym losowo generowanymi obiektami. Każda jednostka jest wyposażona w jakieś specjalne umiejętności, które pozwalają na większe możliwości taktyczne – np. kapłani mogą wyleczyć ranną jednostkę przy czym stracą bardzo cenne punkty ruchu. Dodatkowym atutem jest to, że strzelcy mogą przemieścić się po planszy po czym są w stanie wystrzelić ze swojej broni (lub też specjalnej umiejętności) we wroga. Ciekawym urozmaiceniem są losowe przeszkadzajki, które zwykle są umieszczone na środku planszy. Mogą one spowodować pełne spustoszenie w szeregach wroga (my też zresztą jesteśmy na to narażeni) jednak że obrażenia są naprawdę niewielkie, wręcz symboliczne.

Gdy już spotkają się dwa oddziały obok siebie możemy podziwiać znakomite efekty walki. Projekty potworów, stworów i innych okropieństw stoją tutaj na znakomitym poziomie. Animacje i wszelkie gesty również są dopracowane do najmniejszych szczegółów. Po wygranej bitwie nasz bohater zyskuje pewne punkty doświadczenia, które potem przekładają się na wybrane przez nas umiejętności. W grze dostępnych jest kilkadziesiąt czarów podzielonych na różne sfery. Są one niezwykle pomocne przy „prawie” przegranej walce.


Bardzo fajnym pomysłem są ukryte skrzynie ze skarbami. Gdy podejdziemy blisko ich źródła pojawia się świetlista poświata informująca, że w tym miejscu znajdują się jakieś ciekawe gadżety. Wystarczy kliknąć na ikonę łopaty i świecidełka są nasze…
Jednostki werbujemy w specjalnych lokacjach. Na początku będzie to nasza siedziba, gdzie jest także możliwość zamienienia kilka słów z królewską maścią.. ekhm.. mością.

Wszelkie odgłosy w grze wypadają bardzo dobrze. Czuć naprawdę klimat fantastycznej krainy gdzie wszystko żyje (no tak.. pomijając zombiaki i kościotrupy).

Niestety po pewnym czasie da się odczuć nadmiar walk, które są praktycznie na każdym kroku. Może i wygląda to wszystko bardzo dobrze ale jednak jest tego ciut za dużo. Potworów, które chcą nam „wyrzeźbić” grób na cmentarzu jest po prostu masa. Oczywiście znajdują się też takie które chcą się do nas przyłączyć co niestety nie odbiera negatywnego wrażenia że panuje pewien przesyt.


W grze możemy wypełniać misje, które są dość luźno powiązane z główną fabułą gry. Nie są one zbyt wymagające i polegają na schematycznych, oklepanych już pomysłach. Tekstów dialogowych w grze jest naprawdę sporo... Możemy pogadać z przyjaźnie napotkanymi osobnikami. Najczęściej rozmowa sprowadza się do różnych ciekawostek, które chcą nam przekazać mieszkańcy.

Gra jest naprawdę doskonała. Wprawdzie jest wiele podobieństw do słynnych Heroesów… ale gdy brniemy coraz dalej w grze odkryjemy że gra oferuje naprawdę wielkie możliwości. Co więcej... Bardzo dobra polska wersja językowa i przystępna cena powinna skusić wszystkich, którzy lubią takie klimaty.
  • Grafika: 9 / 10
  • Dźwięk: 9 / 10
  • Grywalność: 10 / 10
  • Żywotność: 9 / 10
  • Nowatorstwo: 9 / 10
  • Fabuła: 8 / 10
  • Czas gry: 20h

Najważniejsze cechy: klimat, grafika, muzyka

Plusy

  • wyśmienita oprawa audio-wizualna
  • swoboda poruszania się po krainie
  • liczne questy
  • bardzo dobrze rozwiązany system walki

Minusy

  • ...której jest za dużo
  • bardzo wysoki poziom trudności
Brak avatara
mówi:

Całkowicie nowe spojrzenie na grę wywodzącą się z gatunku fantasy. Zastosowanie pełnej swobody zwiedzania świata było strzałem w dziesiątkę! O ile samo podróżowanie po krainie sprawi wiele radości to nie zapominajmy, że głównym daniem są bitwy, które będziemy mieli okazje poprowadzić. Po pewnym czasie będzie dało się odczuć przesyt - ale doprawdy zawsze oczekiwałem jak tym razem potoczy się bitwa, która jest skonstruowana perfekcyjnie i bardzo starannie. Grafika jest świetna i szczegółowa a niesamowita nuta towarzysząca nam podczas wszelakich zmagań po prostu zapierają dech w piersiach. Genialna produkcja!

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?