Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Recenzje» PC» Hitman 2: Silent Assassin

Informacje

  • Autor: Giggs
  • Dodano: 15 luty 2013 19:05
  • Czytano: 1,814 razy



Najnowsze recenzje

Najczęściej czytane recenzje

Recenzja gry Hitman 2: Silent Assassin (PC)

Okładka gry Hitman 2: Silent Assassin
  • Producent: IO Interactive
  • Wydawca: SCi / Eidos
  • Dystrybutor PL: Cenega Poland
  • Gatunek: akcji, skradanki, TPP
  • Premiera: 3 październik 2002 r.
  • Premiera PL: 16 październik 2002 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: angielski z polskimi napisami
  • Nośnik: CD
  • Cena: 139.90 zł
  • Nasza ocena

    9.0

  • Twoja ocena

    9 / 10

    Średnia: 9 / Głosów: 6

  • Cechy gry PEGI 16

    PEGI 16
    Gra dla nastolatków

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

    Wulgarny język

    Wulgarny język
    W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania: Pentium III 800MHz, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D

Agent 47 - tę postać poznaliśmy za sprawą IO Interactive już dobrych parę lat temu. Twórcy wydali już nową odsłonę Rozgrzeszenie, a ja, z tej okazji, postanowiłem odświeżyć sobie drugą część, zatytułowaną Silent Assassin. I muszę powiedzieć, że mimo upływu lat, nadal ona nie zawodzi.

Agent musi zachować swoją misję w tajemnicy...

Kiedy pierwsza część weszła na półki sklepowe, wydawała się być produktem z oklepaną fabułą. Motyw płatnego mordercy przewijał się już wcześniej, zwłaszcza w kinie, ale mimo słabego początku, gra stała się wręcz kultowa, rewolucyjna. Stwarzała bowiem możliwości, których wcześniej graczom nie serwowano. Chodzi mi o rewolucyjnie duży wachlarz umiejętności i możliwości głównego bohatera. Zmiana przebrania czy "przejęcie" wręcz tożsamości drugiej osoby to dla serii Hitman wizytówka. W "jedynce" nie była ona główną atrakcją - misje, jakie przyszło nam wypełniać, były zróżnicowane i ciekawe, a mapy przemyślane i rozległe. W "dwójce" zaś to wszystko powraca ze zdwojoną siłą i jeszcze lepszą jakością. Potencjalnie każdy, kto jest obecny na mapie, jest naszym celem. Zabicie go może nam pomóc np. w zyskaniu dostępu w miejsca "zakazane" lub też zaszkodzić, gdy ciało zostanie znalezione przez wroga. Dlatego każdy ruch musi być dobrze przemyślany.

Nie chciałeś po dobroci...



Teoretycznie możemy zabijać na prawo i lewo, ale musimy zacierać potem ślady, by nie zostać wykrytym. Jest to jedna z największych zalet gry, która wprowadza dowolność działań. Możemy skradać się i eliminować wrogów po cichu, albo przejść etap z hukiem. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze możliwość interakcji z otoczeniem i wykorzystywanie przedmiotów pozostawionych na mapie, np. w pierwszej misji możemy dostać się na teren willi, przebierając się za dostawcę żywności, a zabierając jego skrzynkę mamy możliwość wniesienia broni na jej teren. Niekiedy gra wręcz wymaga od nas takiego sposobu myślenia. Po każdej misji dostajemy notę, mówiącą o tym, jak sprawnie wykonaliśmy zadanie. "Maniakalny morderca" to określenie psychopaty, natomiast najcichszy i najsprawniejszy dostanie notę "Silent Assassin". By ją dostać, nie możemy wznieść alarmu, ani wystrzelić żadnej kuli! Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, iż save'ować możemy tylko kilka razy (5-7) na misję.

... musi być bezwzględny...

Oprócz tego kogo zabić, musimy zdecydować, jak to zrobimy. Możliwości jest sporo, a każda ma swoje plusy i minusy. Na mapie, oprócz ekwipunku Agenta 47, są jeszcze poukrywane w różnych miejscach bronie. Możemy je wykorzystać np. gdy skończy się nam amunicja.

Wyginam śmiało ciało!



Pukawek w grze jest sporo. Od zwykłych, poręcznych glocków, beretty i ballerów, przez maszynowe AK47, aż po snajperski Dragunov. Mamy do dyspozycji także broń białą - tasaki, noże, kije golfowe i katany. Jednak najczęściej używałem garotty. Jest to struna fortepianowa, służąca do duszenia, a raczej do "zmniejszania dopływu tlenu". Jest to najcichsza metoda eliminacji przeszkadzającego nam człowieka. Dodatkowo, garotta jest niewykrywalna przy kontrolach np. wykrywaczem metalu.

... nie może być mściwy...

Akcja rozpoczyna się na Sycylii, w małym kościółku na plebanii, gdzie ukrywa się nasz bohater. Z dala od "agencji", bez trosk i problemów, wiedzie spokojne życie. Jego harmonijną egzystencję przerywa włoska mafia, która porywa ojca Vittorio - księdza, który przygarnął mordercę pod swój dach. Jest on mentorem dla Hitmana, więc ten postanawia go odszukać i odbić. W tym celu wraca do agencji i wykonując kolejne zlecenia, zbliża się do odnalezienia duchownego. Misje w Hitman 2:Silent Assassinsą bardzo ciekawe, ponieważ cele różnią się od siebie, a dodatkowo przenoszą nas w różne miejsca świata. Zwiedzimy Rosję, Japonię czy Malezję. Całość tworzy bardzo dobrą fabułę, która nadawałaby się na film.

... musi być spektakularny...

Grafika w grze może nie wgniata w fotel, nawet swojego czasu nie była rewolucyjna. Natomiast muzyka jest GENIALNA. Uwierzcie mi, nie ma w tym przesady. Utwory wykonywane przez orkiestrę symfoniczną tworzą niezapomniany klimat i podkręcają emocje, gdy potrzeba.

Odświętny dresik?!



Kompozytorem ścieżki dźwiękowej jest Jesper Kyd, który tak bardzo spodobał się twórcom, że został zatrudniony na stałe. Współpracował także przy produkcji trzeciej i czwartej części gry.

... i ma zapadać w pamięć!

Tym, którzy nie poznali jeszcze sympatycznego łysolka, naprawdę polecam tę grę. Jest ona na pewno rewolucyjna i bardzo dobrze wykonana. W moim prywatnym rankingu zajmuje pierwsze miejsce wśród strzelanek. Agent 47 rządzi!
  • Grafika: 8 / 10
  • Dźwięk: 10 / 10
  • Grywalność: 10 / 10
  • Żywotność: 8 / 10
  • Nowatorstwo: 8 / 10
  • Fabuła: 9 / 10
  • Czas gry: 15h

Najważniejsze cechy: +Klimat +Grywalność +Muzyka

Plusy

  • Niesamowity klimat
  • Genialna muzyka
  • Dobra fabuła
  • Ciekawe misje
  • Duża ilość przebrań, broni i sposobów wykonania zadań

Minusy

  • Trochę słaba grafika
Avatar użytkownika Giggs
Giggs mówi:

Hitman 2: Silent Assasin to gra, która potrafi cieszyć przez długie godziny. Dzięki zróżnicowanym misjom, dowolnym sposobie ich wykonania i wielu rodzajom broni możemy wyciągnąć z niej wiele tzw. miodu. Idealna pozycja dla fanów strzelanek, gier akcji i typu sneak.

Komentarze (3)

  • Avatar użytkownika jokerek01
    #1 | jokerek01 mówi:13 czerwiec 2013

    Meeega gierka, choć czasem wymaga zatrzymania się, i przemyślenia działania co tylko dodaje jej smaczku Grin

  • Avatar użytkownika Shot
    #2 | Shot mówi:02 marzec 2013

    Gra ma swój klimacik przez co świetnie się w nią gra Smile

  • Avatar użytkownika martin
    #3 | martin mówi:17 luty 2013

    retrowe smaczki mniamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam