Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Recenzje» PC» Ghost of a Tale

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 14 maj 2018 12:26
  • Czytano: 608 razy



Najnowsze recenzje

Najczęściej czytane recenzje

Recenzja gry Ghost of a Tale (PC)

Okładka gry Ghost of a Tale
  • Producent: SeithCG
  • Wydawca: SeithCG
  • Dystrybutor PL: brak danych
  • Gatunek: akcji, fantasy, przygodowe, RPG, skradanki, TPP, wczesny dostęp
  • Premiera: 13 marzec 2018 r.
  • Premiera PL: 13 marzec 2018 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: angielski
  • Nośnik: Digital
  • Cena: 79.90 zł
  • Nasza ocena

    6.0

  • Twoja ocena

    0 / 10

    Średnia: 0 / Głosów: 0

  • Cechy gry PEGI 12

    PEGI 12
    Gra dla starszych dzieci

    Online

    Online
    W grę można grać online.

Wymagania: Procesor Intel Core i5 2.5 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660, 5 GB HDD, Windows 7 64-bit

Fabuła

Akcja dzieła studia SeithCG przenosi graczy na wyspę Periclave, gdzie poznajemy głównego bohatera – mysz Tilo, jaki znalazł się w nieciekawej sytuacji – jest zamknięty w celi, a wszędzie pełno szczurzych strażników. Uwolnienie okazuje się dosyć proste, ale protagonista musi jeszcze odnaleźć swoją żonę i wyjaśnić tajemnicę tego miejsca. Fabuła jest wciągająca, a poznajemy ją dzięki rozmowom z postaciami niezależnymi, a także znalezionym listom oraz książkom. Niestety wykonanie produkcji sprawiło, że po ponad trzech godzinach odpuściłam sobie tę przygodę.

Przygodę rozpoczynamy w zamkniętej celi.



Grywalność

Ghost of a Tale stanowi połączenie kilku gatunków – skradanki, przygodówki i klasycznej gry typu RPG. Początkowo głównie zapoznajemy się z otoczeniem, zbieramy różne przedmioty, czytamy informacje, szukamy możliwości przedostania się do kolejnych pomieszczeń i próbujemy unikać wrogo nastawionych strażników. Dosyć szybko okazuje się, że elementy przygodowe ograniczają się do odnalezienia klucza lub uruchomienia dźwigni, elementów RPG jest sporo, ale żaden nie wpływa znacząco na rozgrywkę, rzeczy w naszym ekwipunku jest dużo, jednak brak jest opcji craftingowych, a najważniejsze skradanie pozostawia wiele do życzenia. Przeciwnicy są dużo więksi od Tilo i kontakt z nimi kończy się śmiercią, co wymusza ich ciągłe omijanie. Niestety mechanika przekradania się została ograniczona jedynie do wolnego chodu – nie ma tutaj możliwości wychylania się zza rogu i przyklejania się do ścian – a oponenci są wszechwiedzący. Bardzo często wiedzą, dokąd pobiegliśmy i świetnie widzą w ciemnościach, czego nie można powiedzieć o bohaterze.

Przez większość czasu próbujemy ominąć strażników.



Wykrycie zawsze kończy się ucieczką i próbą znalezienia skrytki, w której mógłby schować się protagonista, a to z kolei wymusza oddalenie się od docelowego miejsca bądź wpadnięcie na kolejnego szczura. Wrogów jest zdecydowanie za dużo, a zwłaszcza jeśli uwzględnimy wielkość lokacji. Wspomniałam już o skrytkach, a są to bardzo kluczowe miejsca – po pierwsze, pozwalają uniknąć konfrontacji ze ścigającym nas przeciwnikiem, a po drugie, to jedyny sposób na zapisanie stanu gry. W dziele studia SeithCG zapis jest możliwy tylko i wyłącznie, gdy Tilo znajduje się w jednej ze skrytek (szafce, skrzyni, koszu itp.). Tym sposobem po ominięciu strażnika bądź kilku, musimy szukać kryjówki, by nie stracić aktualnego postępu. Niestety finałem eksploracji otoczenia jest dosyć często natknięcie się na kolejnego wroga, szalona ucieczka i przykra porażka. Wszystko to frustruje i zniechęca do dalszej zabawy.

Elementów RPG jest sporo, ale żaden nie wpływa znacząco na rozgrywkę.



Oprawa audiowizualna

Ghost of a Tale może pochwalić się natomiast świetną, bajkową grafiką z ładnymi teksturami, modelami postaci i szczegółowymi lokacjami. Szkoda, że muzyka pojawia się tak rzadko, bo nadała by produkcji jeszcze więcej klimatu. Trochę gorzej wypada praca kamery, z którą problemy pojawiają się w ciasnych pomieszczeniach – wtedy na ekranie widzimy jedynie Tilo i błądzimy po omacku. Czego jeszcze brakuje? W grze przydałaby się mapa (dostępna od początku), na jakiej pojawiałyby się już odwiedzone miejsca, postacie, a przede wszystkim cele misji – odnalezienie części z nich jest chyba niemożliwe. Niestety, tytuł nie ustrzegł się drobnych błędów i niedoróbek, skutkiem których zdarza się, iż jesteśmy zmuszeni powtarzać etapy, gdyż np. strażnik zamiast spać, ugrzązł w krześle. Szczęście w nieszczęściu, wczytywanie stanów gry jest dosyć szybkie.

Grafika to zdecydowanie najlepszy aspekt gry.



Podsumowanie

Początkowo dzieło studia SeithCG robi bardzo dobre wrażenie, ale z czasem okazuje się, że mechanika została zrobiona po macoszemu, zadania są monotonne, a przedzieranie się między kolejnymi strażnikami frustruje. Zamiast dobrej zabawy w przyjemnej oprawie, mamy powtarzalny schemat z denerwującymi rozwiązaniami. Ja wytrzymałam tylko trzy godziny, w końcu czekają na mnie inne gry, przy jakich będę bawiła się lepiej.




Grę do recenzji udostępnił serwis GOG

  • Grafika: 8 / 10
  • Dźwięk: 6 / 10
  • Grywalność: 4 / 10
  • Żywotność: 4 / 10
  • Fabuła: 7 / 10
  • Czas gry: 3h

Najważniejsze cechy: +Fabuła +Bohater +Świat +Grafika –Mechanika –Monotonia – Zapis gry –Błędy

Plusy

  • Intrygująca fabuła
  • Sympatyczny bohater
  • Ciekawy świat gry
  • Piękna grafika
  • Świetne modele postaci

Minusy

  • Frustrujące skradanie
  • Monotonne zadania
  • Forma zapisu stanu gry
  • Błędy i niedoróbki
  • Praca kamery
Avatar użytkownika Nakata
Nakata mówi:

Ghost of a Tale to intrygująca historia we frustrującym wykonaniu.

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?