Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Recenzje» PC» Solo

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 25 kwiecień 2018 09:48
  • Czytano: 973 razy



Najnowsze recenzje

Najczęściej czytane recenzje

Recenzja gry Solo (PC)

Okładka gry Solo
  • Producent: Team Gotham
  • Wydawca: Team Gotham
  • Dystrybutor PL: brak danych
  • Gatunek: indie, logiczne, przygodowe
  • Premiera: 26 kwiecień 2018 r.
  • Premiera PL: 26 kwiecień 2018 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: angielski
  • Nośnik: Digital
  • Cena: brak danych
  • Nasza ocena

    6.5

  • Twoja ocena

    0 / 10

    Średnia: 0 / Głosów: 0

  • Cechy gry PEGI 16

    PEGI 16
    Gra dla nastolatków

    Online

    Online
    W grę można grać online.

Wymagania: Procesor Intel Core i3-2100, 4 GB RAM, karta graficzna NVIDIA GTX 650, DirectX 11, 2 GB HDD, Windows 7

Fabuła

W Solo wyruszamy w podróż po świecie, aby odnaleźć swoja drugą połówkę. Rozgrywkę rozpoczynamy od wybrania płci bohatera oraz poszukiwanej osoby, a następnie wsiadamy na łódkę i płyniemy do pierwszego archipelagu. W trakcie przygody musimy odpowiedzieć na szereg pytań związanych z naszymi doświadczeniami oraz oczekiwaniami, zależnymi od naszego aktualnego stanu (solo, para, złamane serce). Dodatkowo na wyspach znajdziemy listy oraz spotkamy tajemniczą postać, która komentować będzie nasze wybory. Ukończenie historii zajęło mi około 5 godzin, ale nie jest to związane z fabułą, a czasem rozwiązywania zagadek. Mimo wszystko, wynik całkiem dobry.

Tutaj zaczyna się nasza przygoda.



Grywalność

W dziele Team Gotham odwiedzimy trzy archipelagi składające się z kilku wysp. Na każdej czekają na nas łamigłówki logiczne, jakie wymagają od nas znalezienia rozwiązania na dotarcie do wyznaczonego miejsca. Jednym z takich miejsc jest latarnia, która uruchomiona aktywuje totem. Po dostaniu się do niego otrzymamy kolejne pytanie, a odpowiedź odblokuje następną część archipelagu. Wyzwania te wiążą się ze stworzeniem odpowiedniej konstrukcji, jaka umożliwi nam przedostanie się do celu. Bohater do swojej dyspozycji ma skrzynki, kładki, przyssawki, wiatraki itp. obiekty, a kluczem jest ich odpowiednie ustawienie. Na początku używamy tylko siły rąk, ale później otrzymujemy różdżkę, dzięki której będziemy mogli dowolnie przesuwać, obracać wybrane przedmioty. Niestety element ten nie został dobrze dopracowany i bardzo często w rozwikłaniu zagadki, przeszkadza nam warstwa techniczna. Po pierwsze umieszczenie dowolnej skrzynki w wybrane miejsce nie zawsze jest łatwe, czasami trzeba sporo się nakombinować, by osiągnąć cel – bywa to bardzo frustrujące. W grze brakuje również opcji zaznaczania kilku cząstek konstrukcji i przesuwania ich we wskazany punkt. Przydałaby się też siatka pojawiająca się podczas przemieszczania – oba rozwiązania ułatwiłyby zabawę i sprawiłyby, że wymyślony sposób na dotarcie do celu był łatwiejszy do wykonania.

Naszym celem jest uruchomienie latarni i dostanie się do totemu.



Oprócz wspinania się i przeskakiwania pomiędzy filarami, na wyspach znajdziemy zwierzęta i owoce, którymi możemy je nakarmić oraz zagadki dodatkowe. Jedne z nich wiążą się z odpowiednim nakierowaniem wody na wiatrak, by uruchomić zraszacz i podlać wysuszone rośliny. Drugi pojawia się w specjalnych budynkach i polega na stworzeniu przy pomocy skrzynek oraz stałego źródła światła cienia o określonym kształcie. Te ostatnie łamigłówki przypadły mi do gustu i szkoda, że nie ma ich więcej.

Oprawa audiowizualna

Solo to produkcja minimalistyczna, dlatego otaczający nas świat jest mało szczegółowy i mocno kanciasty. Co prawda, nie brakuje w nim kolorów, ale czasami są one zbyt jaskrawe. Muzyka jest, ale nie mogę powiedzieć, żeby miała jakiś znaczący wpływ na tworzenie klimatu. O problemach technicznych podczas konstruowania już wspomniałam, ale niestety tytuł nie uniknął również błędów – zdarzyło mi się kilkukrotnie, po odstawieniu skrzynki, wylecieć w powietrze i wylądować w innym miejscu. Czasami wymuszało to ponowne wspinanie, co niekoniecznie przypadło mi do gustu. Twórcy zdecydowanie bardziej powinni przyłożyć się do elementu tworzenia konstrukcji (dodać siatkę, możliwość łączenia i przenoszenia całości), gdyż te niedoskonałości psują trochę nastrój i sztucznie wydłużają grę.

Grafika jest kolorowa i utrzymana w minimalistycznym stylu.



Podsumowanie

Dzieło Team Gotham to w założeniu podróż o tematyce miłości i ta część wypada przekonująco. Niestety tytuł kuleje pod względem technicznym rozwiązywania zagadek logicznych, jakie są całkiem przyjemne, a przez braki oraz błędy bywają frustrujące. Prosta grafika i muzyka nie tworzą wybitnego nastroju, a są jedynie poprawne. Całość jest dosyć monotonna – dostajemy się do latarni, uruchamiamy ją, znowu budujemy, trafiamy do totemu, odpowiadamy na pytanie i tak w kółko. Solo to ciekawa produkcja, ale wymaga jeszcze kilku szlifów, by jej świetna kwintesencja nie została przysłonięta przez niedoróbki.



Grę do recenzji udostępnił partner Stride PR

  • Grafika: 7 / 10
  • Dźwięk: 6 / 10
  • Grywalność: 6 / 10
  • Żywotność: 6 / 10
  • Fabuła: 7 / 10
  • Czas gry: 5h

Najważniejsze cechy: +Fabuła +Tematyka +Łamigłówki –Błędy –Monotonia

Plusy

  • Ciekawa tematyka i fabuła
  • Mnóstwo łamigłówek
  • Zadania dodatkowe

Minusy

  • Problemy w konstruowaniu
  • Błędy techniczne
  • Trochę monotonna
Avatar użytkownika Nakata
Nakata mówi:

Solo to przygodowa gra logiczna z intrygującym przesłaniem, ale gorszym wykonaniem.

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?