Recenzja gry Vesta - PC

Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Recenzje» PC» Vesta

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 03 luty 2018 18:38
  • Czytano: 392 razy



Najnowsze recenzje

Najczęściej czytane recenzje

Recenzja gry Vesta (PC)

Okładka gry Vesta
  • Producent: FinalBoss Games
  • Wydawca: Eastasiasoft
  • Dystrybutor PL: brak danych
  • Gatunek: akcji, logiczne, postapokaliptyczne, zręcznościowe
  • Premiera: 19 styczeń 2018 r.
  • Premiera PL: 19 styczeń 2018 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: angielski
  • Nośnik: Digital
  • Cena: 35.99 zł
  • Nasza ocena

    7.0

  • Twoja ocena

    0 / 10

    Średnia: 0 / Głosów: 0

  • Cechy gry PEGI 7

    PEGI 7
    Gra dla młodszych dzieci

    Online

    Online
    W grę można grać online.

Wymagania: Procesor Intel Core i3-2100 3.1 GHz, 4 GB RAM, karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 730, DirectX 9.0, 1 GB HDD, Windows 7/8/10

Fabuła

Bohaterką gry jest tytułowa Vesta – sześcioletnia dziewczynka żyjąca w podziemnych labiryntach wraz z inteligentnymi robotami. W codziennych zadaniach pomaga jej BOT, który zachęca ją do wykonywania kolejnych misji. Przyjaciel jednak nie mówi protagonistce wszystkiego i odkrycie całej prawdy jest więc celem graczy. Aby móc pokonywać kolejne etapy, BOT przydziela dziewczynce prawdziwego pomocnika, jaki wyruszy z nią i będzie jej pomagał w pracach fizycznych. Tym sposobem wraz z dwójką bohaterów zaliczamy kolejne lokacje oraz rozdziały, które kończy walka z bossem. Fabuła dzieła studia FinalBoss Games jest znikoma i przedstawiona w formie obrazkowej – coś w rodzaju komiksu, ale zupełnie mnie nie zainteresowała, dlatego skupiłam się w głównej mierze na rozgrywce.

Fabuła przedstawiona jest w formie komiksu.



Grywalność

Vesta to zręcznościowa gra logiczna podzielona na cztery rozdziały, w jakich czeka na graczy osiem poziomów oraz walka z bossem. Całość bazuje na odpowiednim zarządzaniu energią, by dostać się do sali z przejściem. W niej musi pojawić się towarzyszący nam DROID oraz protagonistka z określoną liczbą punktów energii. Je natomiast pozyskamy z działających urządzeń, wrogów lub uszkodzonych robotów. Oczywiście nie jest to kaszka z mleczkiem, trzeba będzie sporo się nagłowić, by osiągnąć cel. W grze przyda się również zręczność, a zwłaszcza do walki z różnego rodzaju oponentami. Do pokonania rywala potrzebujemy oboje bohaterów – robot strzela i unieruchamia go na pewien czas, a następnie Vesta pozbawia go cennej energii. Na drodze naszych podopiecznych pojawi się cała masa śmiercionośnych przeszkód (laserów, zapadni, itp.), więc ukończenie etapu niejednokrotnie wymagało będzie powtórzenia całości bądź części planszy. W niektórych lokacjach pojawiają się punkty zapisu kontrolnego, dzięki czemu porażka nie jest tak dotkliwa. Niestety z tym elementem bywają drobne problemy – zdarza się, że po wczytaniu takiego autozapisu protagoniści lądują w zupełnie innym miejscu bądź dziewczynka pozbawiona jest zdobytego punktu energii, niezbędnego do dalszej zabawy.

W cięższych zadaniach pomaga nam Droid.



Chociaż poziom trudności dzieła studia FinalBoss Games jest raczej wypośrodkowany i fani gier logicznych nie powinni mieć problemu z ukończeniem wszystkich etapów, to niekiedy nie da się zaliczyć lokacji bez ponownego wczytania. Dlaczego? Rozpoczynając misję nie możemy podejrzeć układu całej mapy, a w trakcie podejmujemy decyzje z nieodwracalnymi konsekwencjami. Bardzo często okazuje się, że wyłączenie windy, zatrzymanie jej w złym miejscu bądź przejście po zapadającej się podłodze było błędem i dotychczasowy postęp diabli wzięli. Słabo prezentują się walki z bossami, jakie opierają się na jednym schemacie – pozbawieniu go trzech punktów energii. Niby jest ich czterech, a tak właściwie jest jeden, którego należy pokonać w różnych miejscach. Sukces opiera się na znalezieniu sposobu i wykazaniu się sporym refleksem w kontrolowaniu bohaterami. A nie jest to łatwe, ale o tym w następnym akapicie. Warto też wspomnieć, iż w każdej misji czekają na nas sekrety do zebrania, ukryte w sejfach, skrzyniach i specjalnych komorach.

Każdy rozdział kończy się walką z bossem.



Oprawa audiowizualna

Zanim rozpoczniemy przygodę z Vestą, zostajemy poinformowani, że najlepszą opcją sterowania jest korzystanie z pada. Rozgrywka przy pomocy klawiatury nie jest idealna, a zwłaszcza jeśli chodzi o celowanie robotem. W zwykłych etapach można sobie z tym poradzić, ale w walce z bossem trzeba szybko i celnie strzelać, przełączyć się na dziewczynkę, dotrzeć do rywala oraz pozbawić go energii. Brak możliwości zmiany klawiszologii również nie ułatwia sprawy – do sterowania trzeba się po prostu przyzwyczaić. Jeśli chodzi o oprawę graficzną i muzyczną, to jest ona wyłącznie poprawna, nie przeszkadza, ale oka i ucha nie ma na czym zawiesić. Całe szczęście lokacje są dobrze zaprojektowane i dosyć szczegółowe. Kamera ukazuje protagonistów w widoku izometrycznym i jest nieruchoma, dlatego zdarza się, iż jakiś obiekt przysłoni nam część otoczenia.

Lokacje są świetnie zaprojektowane i pełne szczegółów.



Podsumowanie

Mimo kilku niedociągnięć, nijakiej fabuły i jedynie poprawnej oprawy audiowizualnej, rozgrywka w dziele studia FinalBoss Games jest przyjemna oraz satysfakcjonująca. Ukończenie przygody zajęło mi około dziewięciu godzin, co jest dobrym wynikiem. Fani zręcznościowych gier logicznych mogą bez wahania sięgać po Vestę.




Grę do recenzji udostępnił producent FinalBoss Games:

  • Grafika: 6 / 10
  • Dźwięk: 6 / 10
  • Grywalność: 8 / 10
  • Żywotność: 8 / 10
  • Fabuła: 4 / 10
  • Czas gry: 9h

Najważniejsze cechy: +Grywalność +Zagadki +Kooperacja –Fabuła –Błędy

Plusy

  • Wciągająca i satysfakcjonująca zabawa
  • Wymagające kombinowania zagadki
  • Konieczność współdziałania bohaterów
  • Spora długość rozgrywki
  • Znajdźki i punkty autozapisu

Minusy

  • Nijaki wątek fabularny
  • Problematyczne sterowanie
  • Kilka pomniejszych błędów
Avatar użytkownika Nakata
Nakata mówi:

Vesta to ciekawa propozycja dla fanów zręcznościowych gier logicznych.

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?