Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Recenzje» PC» Getting Over It with Bennett Foddy

Informacje

  • Autor: wbzcz
  • Dodano: 24 grudzień 2017 23:17
  • Czytano: 426 razy



Najnowsze recenzje

Najczęściej czytane recenzje

Recenzja gry Getting Over It with Bennett Foddy (PC)

Okładka gry Getting Over It with Bennett Foddy
  • Producent: Bennett Foddy
  • Wydawca: Bennett Foddy
  • Dystrybutor PL: brak danych
  • Gatunek: akcji, indie, zręcznościowe
  • Premiera: 6 grudzień 2017 r.
  • Premiera PL: 6 grudzień 2017 r.
  • Tryb gry: single player
  • Język: angielski
  • Nośnik: Digital
  • Cena: 28.99 zł
  • Nasza ocena

    8.0

  • Twoja ocena

    8 / 10

    Średnia: 8 / Głosów: 1

  • Cechy gry PEGI 12

    PEGI 12
    Gra dla starszych dzieci

    Online

    Online
    W grę można grać online.

Wymagania: Procesor Intel Core i3 2x2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB Intel HD 4000, 2 GB HDD, Windows Vista

Przyszedł czas na recenzję produkcji, od jakiej ciężko było mi się odciągnąć pomimo dosyć nietypowej formy rozgrywki. Momentami Getting Over It with Bennett Foddy rozumiałam jednocześnie jako pewnego rodzaju wyzwanie i najtrudniejszą walkę, którą muszę stoczyć sama ze sobą… Na dodatek, dawno nie miałam takiej przyjemności testowania granic swojej cierpliwości. Zatem: jak wypadło dzieło niezależnego dewelopera Bennetta Foddy’ego?

Fabuła

Bohaterem Getting Over It with Bennett Foddy jest po prostu sam Bennett Foddy,który z jakiegoś powodu siedzi po same pachy w wielkim garnku. Zadaniem gracza jest przesuwanie młotka myszką, wspinanie się po stromym zboczu albo innych obiektach i… to w zasadzie wszystko.

Skacz, wspinaj się, kołysz, lataj!



Na mistrzów wędrówki przez wirtualny świat, którzy poprzez skakanie, latanie, wspinanie się, kołysanie…, dotrą na szczyt góry czeka wielka tajemnica oraz magiczna nagroda. Podczas wędrówki po nierzeczywistym świecie, graczowi towarzyszy także filozoficzny komentarz autora odnoszący się do działań odbiorcy produkcji – dowcipny i z dobrą ripostą, zahaczający chwilami między innymi o związek pomiędzy wpływem kulturowym a rozwojem gry.

Grywalność

Gra, którą stworzyłem dla pewnego typu ludzi, by krzywdzić ich – tymi słowami Bennett Foddy opisuje swoje dzieło nawiązujące do tworzonego przez Jazzuo i wydanego w 2002 roku Sexy Hiking. Nie da się ukryć – cel ten został zrealizowany stuprocentowo (jestem pewna, że niejeden gracz został porządnie zdenerwowany, bo Getting Over It with Bennett Foddy robi to, co ma robić).

O ile zasady Getting Over It with Bennett Foddy są banalnie proste, o tyle sama, bardzo dynamiczna rozgrywka już nie. Ta zręcznościówka charakteryzuje się wysokim poziomem trudności. Nawet pokusiłabym się tutaj o stwierdzenie, iż tak naprawdę to rozpoczęcie gry jest trudniejsze niż sam start – trudno „utrzymać się” podczas rozgrywki, nawet na samym początku przygody, zatem wcześniej wspominane „rozpoczęcie gry”: świadome, nieautomatyczne, sukcesywne jest o wiele trudniejsze niż „start” ustalony przez twórcę Getting Over It with Bennett Foddy. Jeden, choćby ten najmniejszy i najbardziej oczywisty, błąd jest równoznaczny z utratą swoich dotychczasowych postępów; wszystko zaczyna się od początku. Po raz kolejny, oczywiście wyłącznie za pomocą młotka i garnka, gracz musi pokazać, jak daleko potrafi się przemieścić po wirtualnym świecie.

Rozpoczęcie gry jest trudniejsze niż sam start



Na początku porażka nie bolała mnie ani trochę i gdzieś tam z tyłu głowy siedziało: „ok, nie będę teraz tak głupia, muszę się skupić i bardziej uważać”, ale po setnej próbie miałam ochotę się poddać, tak po prostu. Gra została zaprojektowana w taki sposób, że niemalże w każdej chwili istnieje ryzyko, iż spadniemy – podczas wędrówki nie brakuje pułapek, sztuczek albo przeszkód. Po każdym nowym teście, doświadczeniu,wszystko idzie o wiele sprawniej, łatwiej. Ruchy młotka dokładnie odzwierciedlają ruchy myszki. W Getting Over It with Bennett Foddy można grać w nieskończoność – wszystko zależy od naszej cierpliwości.Jeżeli zachowamy niemalże stoicki spokój – produkcja oferuje naprawdę bardzo dużą grywalność.

Oprawa wizualna

Getting Over It with Bennett Foddy może się pochwalić bardzo prostą, przejrzystą, ale i nienajlepszą oprawą graficzną. Rozgrywka prowadzona jest w dwóch wymiarach – 2D oraz 3D: modele postaci oraz elementy świata wirtualnego są trójwymiarowe.

Podsumowanie

Getting Over It with Bennett Foddy stał się fenomenem wśród najnowszych gier niezależnych – na Steamie gra ta ma aktualnie prawie cztery tysiące pozytywnych komentarzy. Tytuł kosztuje niewiele, bo zaledwie 28,99zł.

Stoicki spokój… dasz radę?



Produkcja zaoferowała mi około czterech godzin zabawy, podczas których czułam się oszukana, wkurzona, zniechęcona…, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło: dzięki rozgrywce przede wszystkim poznałam nowe rodzaje swojej frustracji, o jakich nie miałam dotąd pojęcia i naprawdę bardzo dobrze przetestowałam granice cierpliwości. To jedna z takich gier, przy których huśtawka humorów to coś zupełnie normalnego.

Ta gra to niezły eksperyment, ale nie jest on dla wszystkich. To również coś, co sprawi, że gracz prędzej czy później puści w niepamięć liczne porażki, negatywne emocje oraz własne obietnice („nigdy już w to nie zagram!”, „to ostatni raz, kiedy to włączyłem”…) i… wróci ponownie, bo kto wie… może tym razem uda się przemieścić nieco dalej w tym wirtualnym świecie?

Grę polecam, bez wątpienia. To jedna zarówno z najlepszych, jak i zarazem najgorszych produkcji, w jakie udało mi się kiedykolwiek zagrać.
  • Grafika: 8 / 10
  • Dźwięk: 7 / 10
  • Grywalność: 9 / 10
  • Żywotność: 9 / 10
  • Nowatorstwo: 7 / 10
  • Fabuła: 8 / 10
  • Czas gry: 6h

Najważniejsze cechy: trudna, denerwująca, satysfakcjonująca

Plusy

  • Wysoki poziom trudności
  • angażująca rozgrywka
  • gra robi to, co ma robić – denerwuje
  • bardzo proste zasady

Minusy

  • nie dla wszystkich
Brak avatara
wbzcz mówi:

Getting Over It with Bennett Foddy to psychologiczny horror, a Ty - jeżeli szukasz gry wywołującej agresję u odbiorcy, świetnie trafiłeś!

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?