Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Relacje» 21 faktów o Wiedźminie, które musis...

Informacje

  • Autor: The_Game
  • Dodano: 14 maj 2014 16:15
  • Czytano: 902

21 faktów o Wiedźminie, które musisz znać

Na urodzinową imprezę CD-Action zostali zaproszeni twórcy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ich sesja polegała na udzieleniu odpowiedzi na pytania związanych z ich produkcją. Pytania, które padały poniekąd zdradzają nam mechanikę gry, system walki, alchemii oraz dużo, dużo więcej interesujących rzeczy. Wszelkie zapytania pochodziły bezpośrednio od redakcji, ale również od samych użytkowników. Poniżej zestawienie wszystkich zagadnień poruszanych podczas CD-Action EXPO.



1. Twórcy zapewnili, że tak jak w Wiedźminie 2 pojawią się questy, w których gracz wcieli się w inną postać niż Geralt. Należy nadmienić przy tym, że tego typu zadań będzie stosunkowo mało, a ich cel to jak najlepsze przedstawienie historii.

2. System alchemii będzie bardziej rozbudowany. Podobnie jak miało to miejsce w pierwszej części Wiedźmina, z tą różnicą, iż eliksiry będą miały swoje poziomy, co ułatwi nam walkę z coraz to trudniejszymi przeciwnikami.

3. Jedną z istotnych kwestii dla graczy jest użycie eliksirów podczas walki. CD Projekt RED wziął to pod uwagę i stworzył swego rodzaju podział trunków. Pierwszy z nich to eliksiry mutagenne, które powodują duże zatrucie organizmu Geralta, jednak ich działanie jest mocniejsze i dłuższe. Drugi z rodzajów to wspomagające, które będą mogły być użyte podczas walki, ale nie dadzą takiego "kopa" jak poprzednie.

4. Na temat zakończeń twórcy wypowiedzieli się bardzo solidnie. Gra ma oferować ich aż 36. Ta liczba określa stan świata po ukończeniu gry. Wiedźmin 3 daje nam 3 bardzo różniące się epilogi, gdzie zakończenia bardzo się różnią. Jeśli ktoś chce poznać całą historię Geralta, musi przebrnąć przez całe 3 epilogi.

5. Padło pytanie dotyczące zagrożenia głównego wątku spowodowane zbyt przesadnym otwartym światem oraz możliwościami, jakie za sobą niesie. Twórcy zapewnili, że starają się na każdym kroku ominąć ten problem. Gracz musi pamiętać, jakie jest jego zadanie i co aktualnie się dzieje w wątku fabularnym. Jeśli zbyt często będzie odciągany poprzez zadania typu "przynieś, podaj, pozamiataj", straci to sens. Dlatego grupy pracujące nad Wiedźminem starają się zacierać lub całkiem unikać takich zadań. Dodatkowo zostały wprowadzone storybooki, czyli sekwencje, które przypominają o poprzednim "odcinku" głównej fabuły. Główne zadania mają być cały czas blisko siebie. Nie ma mowy o podróżowaniu po 30 minut z punku A do punktu B tylko po to, by przynieść jakiś przedmiot lub zlikwidować potwora.

6. Nieco inaczej ma wyglądać system upgrade'u broni oraz zbroi. Ekipa pracująca nad Wiedźminem skupiła się na tym, by nie tylko zmieniać statystyki zbroi czy też broni, ale również ich wygląd. Cały ten system ma pozwolić na tworzenie nowych przedmiotów, nawet takich, które będą posiadały swego rodzaju historię w grze.

7. Padło pytanie również o papierowego Wiedźmina. Twórcy podali nam informacje, że pojawią się postacie z książek, których dotychczas nie było.

8. Nie jest to pewne na 100%, jednak istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wybory dotyczące życia bądź też śmierci którejś z postaci będą miały przełożenie na całokształt gry.

9. Pytania, którego nie mogło zabraknąć – wielkość mapy. Redakcja CD-Action chciała potwierdzenia informacji, które mówiły o rzekomych kilkukrotnie większych rozmiarach mapy od tej ze Skyrima. Twórcy nie odnieśli się bezpośrednio do tych plotek. Nadal trzymają się wersji, że Dziki Gon oraz jego okolice będą 35 razy większe niż te znane z „dwójki”. Jednak główny projektant powiedział, że będziemy mieli do czynienia z tzw. "żyjącym światem", który rozrastając się, będzie mógł faktycznie takie rozmiary osiągnąć.

10. W dalszym ciągu o rozmiarach - Novigrad ma być kilkukrotnie większy od Wyzimy z pierwszej części. Brany pod uwagę jest całokształt, czyli miejsca zarówno dostępne, jak i niedostępne dla gracza.



11. Należy rozwiać wszelkie nadzieje dotyczące walki dwiema broniami. Nie było to w ogóle brane pod uwagę.

12. Ikona Wiedźmina – wiedźmiński medalion – powróci w trzeciej części. Nie zostało jednak powiedziane wprost, czy będzie on trój- czy dwuwymiarowy. Medalion musi współgrać z całym HUD-em, a na obecną chwilę ciężko którąkolwiek wersję wybrać.

13. System szybkiej podróży będzie polegał na dojściu do wybranego drogowskazu. Warunkiem jest oczywiście wcześniejsze odkrycie miejsca, do którego chcemy się udać.

14. Twórcy raz jeszcze dla uspokojenia zapewnili: poziom trudności znacznie się zmienił. Nie będzie już tak drastycznie jak w przypadku „dwójki”. Wraz z postępem w grze, wyzwania będą coraz trudniejsze.

15. Kwestia ekwipunku. Producenci zdecydowali się na połączenie dwóch poprzedniczek w tej kwestii. Powróci siatka z Wiedźmina, która będzie połączona wraz ze współczynnikiem udźwigu bohatera (Zabójcy królów).

16. Ciekawostka dotycząca potworów – inspiracją była słowiańska mitologia.

17. Dobrą nowiną dla tych, którzy mają zamiar grać w Zabójców króli przed premierą Dzikiego Gonu. Import zapisanego stanu będzie miał szczególne znaczenie. W „trójce” ma mieć miejsce sporo odniesień do poprzedniczki.

18. Percival Schuttenbach – zespół specjalizujący się w słowiańskim folk metalu. Mają swój udział w grze, komponując ścieżkę dźwiękową.

19. Andrzej Sapkowski nadal ma udział w produkcji gry. Jego rolą jest udzielanie licznych informacji na temat nazw własnych oraz map wiedźmińskich. Jednak nie jest to tak bardzo aktywny udział, jaki miał miejsce przy poprzednich produkcjach.

20. Wspomniano też o "Sezonie burz". Powiązanie tej książki z Dzikim Gonem to pojawienie się nowych miejsc w Novigradzie.

21. Na koniec pytanie techniczne o zespół pracujący przy trzecim Wiedźminie. Podczas tworzenia „jedynki” przy konstrukcji zadań pracowały 3 osoby. Zabójcy królów potrzebowali 5 osób. Dziki Gon zmusił CD Projekt RED do zwiększenia tego zespołu o 6 osób. Łącznie cały zespół (wszystkie grupy projektanckie) liczy 200 osób.

Na koniec niespodzianka. Twórcy wzięli do serca sobie bardzo narzekania graczy dotyczące lochów. Wiedźmin 2 oferował bardzo ubogą ilość podziemnych lokacji. Podczas imprezy został opublikowany nowy artwork, który ma nam dać do zrozumienia, że w Dzikim Gonie lochów będzie znacznie więcej.



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?