Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Relacje» Relacja z Summer Game Party 2,5 w Ł...

Informacje

  • Autor: Louis
  • Dodano: 07 luty 2012 21:13
  • Czytano: 1,208

Relacja z Summer Game Party 2,5 w Łodzi

Tak było!


Summer Game party 2,5 - impreza organizowana przez Koło Naukowe Badaczy Gier wspólnie z portalem ŚwiatGry.pl - odbyło się 28 stycznia 2012 w Łodzi, a dokładnie w Miejskim Punkcie Kultury PREXER-UŁ. Kolejna, tym razem zimowa, edycja zeszłorocznego wydarzenia nie tylko pozwoliła studentom kulturoznawstwa wykazać się swoją wiedzą podczas paneli teoretycznych, ale także zrelaksować się nieco przy konsolach w strefie freeplay i choć na chwilę zapomnieć o sesyjnej gorączce. Sobotni wieczór goście SGP 2,5 spędzili na słuchaniu wystąpień poruszających problematykę przyjemności płynącej z obcowania z grami wideo, testowaniu różnorakich tytułów na konsolach najnowszej generacji oraz zabawie przy stolikach z grami planszowymi i karcianymi. Na uczestników czekały również konkursy z nagrodami, a także gwóźdź programu w postaci turnieju szóstej odsłony Tekkena. Oczywiście zanim zamknięto imprezę i rozdano nagrody, przez ponad sześć godzin w PREXERZE trwało małe święto cyberrozrywki.

Maria B. Garda i jej uważni słuchacze.


Po osiemnastej na miejscu stawili się pierwsi zainteresowani, a niedługo później w niemałym korytarzu pomiędzy salami zaczęło się robić nieco ciasno. Najwidoczniej niska temperatura w niczym nie przeszkadzała graczom z Łodzi, w której podobne eventy odbywają się bardzo rzadko. Jeszcze przed dziewiętnastą inauguracji Summer Game Party 2,5 dokonał dr hab. Piotr Sitarski, a chwilę po jego wystąpieniu wystartował cykl paneli teoretycznych. Pierwszy z nich poprowadziła mgr Maria B. Garda, doktorantka UŁ pełniąca również funkcję sekretarza Koła Naukowego Badaczy Gier. W chwili zakończenia prezentacji o historii gier i przeobrażeniach branży otwarto strefę freeplay oraz zaproszono uczestników do udziału w zabawach i konkursach z nagrodami. Od tego momentu w obu salach równolegle odbywały się przygotowane przez studentów atrakcje. Na gości czekały stanowiska z dwoma Xboksami 360 oraz PlayStation 3, na którym szybko rozpoczęto treningi przed zapowiedzianym na koniec imprezy turniejem o tytuł Mistrza Żelaznej Pięści. Największym powodzeniem cieszyły się oczywiście bijatyki zapewniające doskonałą zabawę spragnionym pojedynków uczestnikom SGP. Na zwycięzców starć w FaceBreakerze czekały upominki od City Interactive w postaci nieśmiertelników reklamujących grę Sniper: Ghost Warrior. Nie zabrakło też śmiałków chętnych do przechodzenia single playerowej kampanii w Naruto Shippuden, co znacznie utrudniał brak możliwości zapisu postępów. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się także gry planszowe - muszę przyznać, że kącik im poświęcony był chyba najweselszym miejscem w strefie freeplay. Co chwilę ktoś wybuchał śmiechem lub głośno komentował przebieg rozgrywki, co udowadnia, że pad i monitor nie są niezbędne do wywoływania silnych i pozytywnych emocji.

Kącik planszówkowy oraz jego radośni użytkownicy.


Wracając jednak do części teoretycznej warto zaznaczyć, że tym razem przygotowano aż sześć paneli, których motywem przewodnim była przyjemność płynąca z gier komputerowych. Członkowie KNBG podjęli różne jej aspekty i skupili się na takich tematach jak przemiany w grach wynikające ze zwrotu do gracza casualowego, prezentacja żeńskich postaci, znajomość globalnych motywów czy konwencji zaczerpniętych z innych mediów, wygodę cyfrowej dystrybucji czy w końcu emocje wywoływane przez zabiegi twórców objawiające się podczas rozgrywki. Wystąpienia kołowiczów nie tylko spotkały się ze sporym zainteresowaniem uczestników imprezy, ale w paru przypadkach sprowokowały do dyskusji słuchaczy, w tym także obecnych na sali wykładowców UŁ. Nie ukrywam, że ożywiło to nieco atmosferę, a uaktywnienie publiczności było dużą zaletą części prezentacji, czego niestety zabrakło podczas poprzedniej edycji Summer Game Party. Muszę też wspomnieć o dużej wiedzy gości, którzy bardzo chętnie rozwijali temat i nieraz wskazywali prowadzącym inne przykłady omawianych zjawisk lub wręcz wyprzedzali swoimi wypowiedziami dalszą część wystąpień. Moim zdaniem świadczy to o dużym zainteresowaniu młodzieży (choć nie tylko) elektroniczną rozrywką i potrzebą dyskusji na jej temat. Gry komputerowe nie są już medium skierowanym do określonej grupy odbiorców czy też wręcz subkultury graczy - SGP udowodniło, że tą dziedziną kultury może się interesować każdy, bez względu na wiek czy płeć. Odniosłem wrażenie, iż tego typu przedsięwzięcia są potrzebne, chociażby po to, by dać ludziom okazję porozmawiania o swojej pasji.

Otwarcie strefy freeplay przyciągnęło pierwszych graczy.


Równocześnie z dwoma ostatnimi panelami teoretycznymi rozpoczęto, niestety ze sporym opóźnieniem wynikającym z problemów technicznych oraz zbyt małej liczby rąk do pracy w strefie freeplay, wyczekiwane turnieje. Organizatorzy zrezygnowali z MotorStorma na rzecz GRID-a i mimo początkowego zdezorientowania zarówno uczestników, jak i osoby obsługującej konsolę Microsoftu, kilkoro śmiałków spróbowało swoich sił w rywalizacji o atrakcyjne nagrody od sponsorów imprezy. Rozwiązanie konkursu odbyło się jeszcze przed rozpoczęciem turnieju w Tekken 6 i trzech najlepszych "kierowców" otrzymało zestawy gier i gadżetów od City Interactive i Frogster Interactive Pictures. W międzyczasie trwała także wspomniana wcześniej zabawa pojedynkowa FaceBreaker - co chwilę ktoś wygrywał upominek związany ze Sniper: Ghost Warrior. W końcu nadszedł czas na poważne wyzwanie. Tuż przed północą ośmioro ochotników stanęło do walki, oczywiście wirtualnej i przy użyciu projektora, choć dało się już wyczuć zniecierpliwienie w powietrzu. Wśród uczestników turnieju znalazła się również reprezentantka płci pięknej, której niestraszna była męska dominacja przy PlayStation. Samą rozgrywkę poprowadzono dość sprawnie i z krótkimi przerwami szybko wyłoniono zwycięzcę - zaopatrzonego we własny pad młodego człowieka, który ze spokojem na twarzy eliminował kolejnych przeciwników. Większość pojedynków była bardzo wyrównana, a chęć zajęcia wysokiego miejsca obecna u wszystkich zawodników. W rezultacie nagrodzono czworo najlepszych (tak, czworo, kobieta dotarła na podium) graczy i na samo zakończenie imprezy rozdano im torby wypełnione prezentami od portalu ŚwiatGry.pl oraz dwóch pozostałych sponsorów - wielkim zainteresowaniem cieszyły się gry i gadżety od Frogster Interactive Pictures.

Turniej trwa... A ja nawet jestem na tym zdjęciu :)


Podsumowując SGP 2,5 mimo kilku niedociągnięć odbyło się dość sprawnie, a uczestnikom ewidentnie dopisywały humory; zwłaszcza że wielu z nich nie wyszło z PREXER-a z pustymi rękoma. Impreza promująca działalność Koła Naukowego Badaczy Gier oraz reklamująca nową specjalizację studiów na UŁ - Nowe Media - przyciągnęła sporo osób, co oznacza, że naukowe spojrzenie na gry wideo nie jest dla młodzieży czymś egzotycznym. Pozostaje mieć nadzieję, że Summer Game Party będzie się rozwijać w dobrym kierunku, a tym samym podczas kolejnej edycji planowanej na czerwiec, stanie się obowiązkowym punktem w kalendarzu każdego gracza.

Nagrodzeni uczestnicy SGP 2,5.



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]