Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Boss Monster: Powstanie Minibossów

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 03 październik 2019 17:34
  • Czytano: 405

Boss Monster: Powstanie Minibossów

Ilość graczy: 2-4
Wiek graczy: 13+
Czas gry: 30 minut



Zasady gry

Dzieło wydawnictwa Fabryka Kart Trefl-Kraków to samodzielna produkcja, w której gracze ponownie mogą wcielić się w złych Bossów, jakich zadaniem jest budowanie atrakcyjnych komnat, ściąganie do nich bohaterów i niszczenie ich. Po zebraniu 10 dusz wygrywamy, ale otrzymanie pięciu ran wyeliminuje nas z zabawy. Całość została podzielona na trzy fazy – Budowy, Przynęty oraz Przygody. W pierwszej z nich gracze zajmują się budowaniem typowych i wypasionych komnat, w kolejnej bohaterowie wyruszają do podziemi (miejsca, gdzie znajdują się najlepsze skarby), a w ostatniej Bossowie muszą obronić się przed oponentami. Pomogą im w tym różnego rodzaju pułapki rozłożone w komnatach, ale także czary – one natomiast mogę przenieść wroga do pierwszej komnaty, zniszczyć go, zwiększyć moc pułapek lub zablokować możliwość budowania. Wśród nowości znajdziemy karty Minibossów (stanowiące wzmocnienia komnat, które można przywołać do dowolnego pomieszczenia zamiast akcji budowania komnaty) oraz monety. Reguły gry na początku mogą wydawać się skomplikowane, jednak wystarczy rozegrać jedną partię z instrukcją bądź skrótem zasad w ręku i w następnych wszystko jest już jasne.

Wśród nowości znajdziemy karty Minibossów.



Rozgrywka

W Boss Monster: Powstanie Minibossów ponownie wcielamy się w tych złych, a dobrzy próbują nas powstrzymać. Niezmiennie tytuł bazuje na różnego rodzaju kartach, dlatego oprócz opracowania skutecznej strategii, zdecydowanie przyda się szczęście w losowaniu. Oczywiście nie każdemu przypadnie to do gustu. Nie braknie również negatywnej interakcji, ale bez niej byłoby zbyt prosto i nudno, a tak musimy radzić sobie z bohaterami oraz przeciwnikami, jacy chętnie skorzystają z okazji i rzucą odpowiednie zaklęcie. To także może zostać odczytane jako wada, ale nadaje grze unikatowego charakteru. Co do nowości, to karty Minibossów niewiele wnoszą do zabawy – ich działanie nie jest tak potężne, jak choćby niektórych komnat. Zdecydowanie lepiej wypadają monety, dzięki którym uruchomimy efekty z kart. Warto też wspomnieć o dodatkowych trybach rozgrywki – Machinacje, Wybieram cię oraz Nieskończone życie.

Dzięki monetom uruchomimy efekty z kart.



Oprawa graficzna

Dzieło wydawnictwa Fabryka Kart Trefl-Kraków zostało zapakowane do solidnego, tekturowego pudełka, w jakim znajdziemy aż 166 kart (12 kart bossów, 82 karty komnat, 42 karty bohaterów, 30 kart czarów), 35 monet, instrukcję oraz skrót zasad. Wszystkie elementy są estetycznie wykonane, a całość utrzymana jest w stylistyce pixel artu z nutką humoru. Fani starych gier wideo z pewnością będą zachwyceni. Świetnym rozwiązaniem jest karta zawierająca skrót reguł, dzięki której wszystkie potrzebne informacje mamy pod ręką i nie musimy przedzierać się przez kilkunastostronicową instrukcję. Ona natomiast zawiera szereg dodatkowych informacji (układ rozłożenia kart na stole, podpowiedzi), jakie pomogą nam z rozgrywką.

Całość utrzymana jest w stylistyce pixel artu z nutką humoru.



Podsumowanie

Boss Monster: Powstanie Minibossów to kolejne spotkanie z nietypowym pomysłem na zabawę, ale tym razem mamy do czynienia z samodzielną produkcją, wprowadzającą dwie nowości – karty Minibossów oraz żetony monet. W dalszym ciągu gra utrzymana jest w mrocznym klimacie z odrobiną humoru, zaprezentowanym w formie pixel artu, a rozgrywka bazuje na losowości i negatywnej interakcji. Aktualna cena wynosi około 50 złotych, co dla fanów serii nie jest wielkim wydatkiem.




Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?