Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Zamki z piasku

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 26 wrzesień 2019 18:38
  • Czytano: 473

Zamki z piasku

Ilość graczy: 1-5
Wiek graczy: 6+
Czas gry: 30 minut



Zasady gry

W dziele wydawnictwa Fabryka Kart Trefl-Kraków zadaniem graczy jest układanie zamków z piasku, a zwycięzcą zostaje ten uczestnik, który na koniec zabawy (po przejściu Wielkiej fali) ma najwięcej punktów. Rozgrywkę rozpoczynamy od przygotowania talii głównej, rozdaniu każdej osobie po trzy karty i wyłożeniu takiej samej liczby kartoników na środku stołu. Następnie należy odsłonić pierwszą kartę z talii nagród za zawartość oraz dwie karty z talii nagród za kształt zamku. W swojej turze gracz może wyłożyć przed sobą element zamku i w ten sposób zacząć bądź kontynuować budowę, zaatakować wybrany żeton rywala lub wymienić kartę. Każda cząstka zamku posiada w swym wnętrzu kraba, wiaderko czy też mewę, na jakie możemy przypuścić atak. Wśród kart ataków znajdziemy następujące efekty: mewa atakuje kraba, wiaderko wygrywa z mewą, a krab niszczy wiaderko. Tym sposobem toczymy boje o karty zamku. Po wykonaniu akcji dobieramy dodatkowe żetony, by zawsze mieć ich trzy. Gdy uda nam się zamknąć zamek, wtedy zbieramy wszystkie karty, odkładamy na bok i rozpoczynamy budowę następnego. W talii kart ukryta jest Wielka fala i kiedy zostanie odsłonięta, każdy z uczestników może rozegrać tylko jedną turę. Przeliczając punkty, musimy uwzględnić również bonusy za największy i najwyższy zamek.

Zamki budujemy do momentu przyjścia Wielkiej fali.



Rozgrywka

Reguły gry Zamki z piasku mogą początkowo wydawać się skomplikowane. Książka z instrukcją jest całkiem spora, ale zawiera wiele przykładowych sytuacji oraz dodatkowe reguły gry dla dwóch i jednej osoby. Wystarczy jedynie rozłożyć poprawnie karty i zacząć wykonywać akcje, by przekonać się, że produkcja jest prosta i bazuje w głównej mierze na dobrym planowaniu. Oczywiście szczęście w losowaniu także się przyda, ale nie jest to warunek konieczny. Warto przed rozpoczęciem rozgrywki dobrze przetasować talię główną, żeby uniknąć powtarzania się żetonów jednego rodzaju (na przykład ataków). Fajnym rozwiązaniem jest możliwość negatywnej interakcji pomiędzy uczestnikami, a zwłaszcza odebrania im karty, która pomoże nam w odniesieniu triumfu. Tytuł bazuje też na spostrzegawczości – ważnym elementem jest obserwowanie wyboru żetonów przez przeciwnika i ich zapamiętanie. Dzięki temu wiemy, czy zdoła on odeprzeć atak i ewentualnie przygotować się na taką możliwość. W grze dla dwóch osób jest raczej spokojnie, jednak gdy w zabawie uczestniczą cztery osoby, to poziom trudności jest większy. Rozgrywka przebiega sprawnie i oczekiwanie na swój ruch jest krótkie. Budowanie naprawdę wciąga, dlatego możecie się spodziewać szybkiego rewanżu.

Mewa atakuje kraba, wiaderko wygrywa z mewą, a krab niszczy wiaderko.



Oprawa graficzna

Dzieło wydawnictwa Fabryka Kart Trefl-Kraków zapakowane zostało do średniej wielkości pudełka zawierającego kolorową i sympatyczną ilustrację. Wewnątrz opakowania znajdziemy po 132 kwadratowe karty (z elementami zamku, atakami, bonusami, jak również Wielką falą) oraz instrukcję do gry, w jakiej znajdziemy nie tylko zasady, ale także ilustracje z przykładowymi sytuacjami. Karty są wykonane solidnie oraz estetycznie i zawiera barwne oraz szczegółowe obrazki. Autorami ilustracji są Natalia i Bartłomiej Kordowscy.

Punkty zdobywamy także za największy i najwyższy zamek.



Podsumowanie

Zamki z piasku to emocjonująca i prosta produkcja, w której liczy się skuteczna taktyka, spostrzegawczość oraz odrobina szczęścia. Tytuł dysponuje kilkoma wariantami rozgrywki, a jego wykonanie jest solidne, barwne i estetyczne. Aktualna cena gry jest również atrakcyjna – około 30 złotych.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?