Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Karty Dżentelmenów 6

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 28 lipiec 2019 16:40
  • Czytano: 353

Karty Dżentelmenów 6

Ilość graczy: 3-15
Wiek graczy: 18+
Czas gry: 30 minut



Zasady gry

Szósty epizod dzieła wydawnictwa Kojar rozszerza zawartość imprezowej gry karcianej o nowe karty z pytaniami i odpowiedziami. Zasady produkcji nie uległy zmianie – całość rozpoczynamy od przygotowania dwóch talii kart – Białej z propozycjami odpowiedzi oraz Czarnej z pytaniami, a następnie wszyscy uczestnicy otrzymują po 10 Białych Kart. Teraz Dżentelmen bądź Milejdi losuje jedną kartę z Czarnej talii i na głos odczytuje jej zawartość. Następnie pozostałe osoby muszą spośród swoich Białych kart wybrać odpowiedź, jaka według nich najbardziej pasuje i podać ją zakrytą do Dżentelmena. Gdy wszystkie karty zostaną przekazane, następuje odczytanie wszystkich propozycji i wybór najlepszej z nich. Właściciel wybranej Białej karty otrzymuje punkt (czyli Czarną Kartę). Całość powtarzamy, pamiętając o każdorazowej zmianie Dżentelmena. Czas rozgrywki zależy wyłącznie od uczestników – rozstrzygnięcie może nastąpić po upływie określonego czasu lub zdobyciu przez jednego z graczy zwycięskiej liczby punktów. Istnieje również drugi wariant, w którym z posiadanych pięciu Białych Kart układamy opowieść.

Kolejna porcja przezabawnych pytań i odpowiedzi.



Rozgrywka

Reguły gry Kartami Dżentelmenów są banalnie proste, a zapoznanie się nimi zajmuje około 1-2 minut. Osoby, jakie miały już do czynienia z poprzednimi odsłonami, mogą przystąpić do zabawy od razu. Dzięki temu tytuł idealnie sprawdza się na imprezach ze znajomymi. Oczywiście musimy także uwzględnić fakt, by cały skład osoby potrafił docenić czarny humor i nie krępował się korzystać z obraźliwych zwrotów i niecenzuralnych określeń. A podobnie do poprzednich odsłon, szósty epizod trzyma wysoki poziom i wprowadza do gry nowe propozycje odpowiedzi oraz pytań, jakie w połączeniu z dotychczasowymi kartami tworzą olbrzymi zasób możliwości powstawania niesamowicie śmiesznych tekstów. Warto również zauważyć, że karty są dwujęzyczne, dzięki czemu rozgrywka może odbywać się w gronie międzynarodowym. Im więcej epizodów posiadamy, tym regrywalność jest większa, a dobra zabawa gwarantowana na wiele spotkań ze znajomymi. Niezmiennie piekielnie wciąga i uzależnia.

W grze pojawiają się puste karty na nasze propozycje pytań i odpowiedzi.



Oprawa graficzna

Nowy epizod dzieła wydawnictwa Kojar zapakowany jest w małe, ale solidne, tekturowe pudełko, dlatego przetransportowanie go na miejsce imprezy jest bezproblemowe. Instrukcja jest krótka i opisana w prosty sposób – autorzy punkt po punkcie opisali przebieg zabawy. Oczywiście niezmiennie karty są trwałe i wyglądają elegancko – grafika utrzymana jest w iście dżentelmeńskim klimacie, w którym dominują dwa kolory – czerń i biel. Karty z epizodu szóstego są oznaczone symbolem ES, a dzięki temu łatwiej przychodzi segregowanie.

Mała rzecz, a tyle dobrej zabawy.



Podsumowanie

Karty Dżentelmenów 6 mnie nie zawiodły, a twórcy udowodnili, że czarny humor jest ich żywiołem. Dzięki temu możemy spodziewać się jeszcze większej ilości salw śmiechu i udanej zabawy w doborowym towarzystwie. Dżentelmeni i Milejdi, szykujcie się na kolejną porcję trudnych pytań i sprośnych odpowiedzi.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (1)

  • Avatar użytkownika Karfein
    #1 | Karfein mówi:29 lipiec 2019

    Kupione w przedsprzedaży - jak najbardziej wciąż trzyma poziom i potrafi rozbawić do łez.
    Wciąż jednak brakuje mi czarnych kart z większą ilością slotów, jak to było w części pierwszej. Potrafiło dać słabszym białym kartom wyjątkową siłę przebicia.