Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Logo

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 11 czerwiec 2019 17:09
  • Czytano: 134

Logo

Ilość graczy: 2+
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 60 minut



Zasady gry

W dziele wydawnictwa Trefl zadaniem graczy jest odpowiadanie na pytania związane ze znanymi markami. Produkcja może zostać użyta jako wyzwanie indywidualne bądź drużynowe, ale reguły zabawy są bardzo podobne. Całość rozpoczynamy od wyłożenia planszy na środku stołu i umieszczeniu na niej kolorowych pionków. Teraz wykładamy karty we wskazanym miejscu. Są one podzielone na trzy rodzaje: obrazkowe – nawiązujące do ilustracji; rozmaitości – sprawdzające wiedzę ogólną o markach; kategorii – z pytaniami ze wspólnej kategorii. Na każdej karcie znajdują się cztery zagadki oznaczone innymi kolorami (fioletowym, zielonym, żółtym i czerwonym). Trasa planszy od pola Start do Strefy Zwycięstwa składa się z pól o takich samych barwach. Przystępujemy do rozgrywki – Pytający (jeden z nieaktywnych uczestników) losuje pierwszą kartę i zadaje pierwsze pytanie (fioletowe) aktywnej drużynie lub graczowi. Jeśli udzieli on(a) poprawnej odpowiedzi, to przesuwa pionek na fioletowe pole, a Pytający zadaje kolejne pytanie z karty. Gdy odpowiedź jest błędna, szansę dostaje kolejna ekipa/osoba. Po udzieleniu czwartej z rzędu, dobrej odpowiedzi, runda się kończy. Zwycięzcą zostaje ta drużyna lub uczestnik, której pionek dotrze do Strefy Zwycięstwa i udzieli on(a) prawidłowej odpowiedzi na dwa pytania z rzędu bądź jedno (czerwone).

Gracze odpowiadają na pytania związane ze znanymi markami.



Rozgrywka

Reguły gry Logo są proste i przypominają te znane z różnorodnych quizów. Sukces bazuje na posiadanej wiedzy o znanych markach oraz dobrej pamięci wzrokowej – część pytań dotyczy popularnych logotypów, jakie na potrzeby omawianej produkcji zostały pozbawione części liter bądź obrazków. Jeśli chętnych do gry jest więcej, to warto podzielić się na ekipy i wspólnie walczyć o triumf. W drużynie jest zdecydowanie raźniej i zawsze można naradzić się co do odpowiedzi lub wspólnie wydedukować, której firmy logo zostało przedstawione na karcie. Świetnym rozwiązaniem jest umieszczenie skrótu zasad na planszy w obu wariantach zabawy, dzięki czemu w początkowych partiach nie musimy zerkać do instrukcji. Przebieg rozgrywki jest tu ukazany w bardzo prosty i obrazowy sposób. Duża ilość pytań sprawia, że tytuł szybko się nie znudzi i zagwarantowane mamy całe mnóstwo emocjonujących wyzwań w gronie rodzinnym bądź ze znajomymi.

Świetnym rozwiązaniem jest umieszczenie skrótu zasad na planszy.



Oprawa graficzna

Dzieło wydawnictwa Trefl zostało zapakowane do sporej wielkości, solidnego pudełka, w którego wnętrzu znajdziemy dużą planszę z kolorowym torem, jednokartkową, plastykową instrukcję, tradycyjne pionki, 330 kart z pytaniami oraz pudełko na karty, dzięki któremu możemy utrzymać je w absolutnym porządku. Wszystkie elementy są estetycznie wykonane, a poziom trudności pytań jest zrównoważony. Dzięki czemu tytuł może pochwalić się sporą regrywalnością. Na pochwałę zasługuje także ilustracja z opakowania oraz wspomniany skrót zasad umieszczony na planszy.

Solidne pudełko zawiera mnóstwo pytań - spora regrywalność gwarantowana.



Podsumowanie

Jeśli uważacie się za eksperta wśród znanych marek i logotypów, to sprawdźcie ich znajomość w grze Logo – szybko okaże się, że nie jest ona taka solidna, jak nam się wydawało na początku. Produkcja nie tylko sprawdzi naszą wiedzę, ale zaserwuje smakowitą porcję emocji, którą najlepiej testować w szerokim gronie osób – znajomych bądź członków rodziny. Jej wykonanie jest solidne, a cena atrakcyjna (około 65 złotych).



Ocena: 8,5/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?