Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Karty Dżentelmenów 5

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 09 maj 2019 20:03
  • Czytano: 192

Karty Dżentelmenów 5

Ilość graczy: 3-15
Wiek graczy: 18+
Czas gry: 30 minut



Zasady gry

Piąty epizod dzieła wydawnictwa Kojar rozszerza zawartość imprezowej gry karcianej o nowe karty z pytaniami i odpowiedziami. Zasady produkcji nie uległy zmianie – całość rozpoczynamy od przygotowania dwóch talii kart – Białej z propozycjami odpowiedzi oraz Czarnej z pytaniami, a następnie wszyscy uczestnicy otrzymują po 10 Białych Kart. Teraz Dżentelmen bądź Milejdi losuje jedną kartę z Czarnej talii i na głos odczytuje jej zawartość. Następnie pozostałe osoby muszą spośród swoich Białych kart wybrać odpowiedź, jaka według nich najbardziej pasuje i podać ją zakrytą do Dżentelmena. Gdy wszystkie karty zostaną przekazane, następuje odczytanie wszystkich propozycji i wybór najlepszej z opcji. Właściciel wybranej Białej karty otrzymuje Czarną Kartę (czyli punkt). Całość powtarzamy, zmieniając każdorazowo Dżentelmena. Czas rozgrywki zależy wyłącznie od uczestników – rozstrzygnięcie może nastąpić po upływie określonego czasu lub zdobyciu przez jednego z graczy zwycięskiej liczby punktów. Istnieje również drugi wariant, w którym z posiadanych pięciu Białych Kart układamy opowieść.

Nowa porcja przezabawnych pytań i odpowiedzi.



Rozgrywka

Reguły gry Kartami Dżentelmenów są banalnie proste i zapoznanie się zajmuje około 1-2 minut. Dzięki temu tytuł idealnie sprawdza się na imprezach ze znajomymi. Oczywiście musimy także uwzględnić fakt, by cały skład osoby potrafił docenić czarny humor i nie krępował się korzystać z obraźliwych zwrotów i niecenzuralnych określeń. A podobnie do poprzednich odsłon, piąty epizod trzyma wysoki poziom i wprowadza do gry nowe propozycje odpowiedzi oraz pytań, jakie w połączeniu z dotychczasowymi kartami tworzą olbrzymi zasób możliwości powstawania niesamowicie śmiesznych tekstów. Warto również zauważyć, że karty są dwujęzyczne, dzięki czemu rozgrywka może odbywać się w gronie międzynarodowym. Im więcej epizodów posiadamy, tym regrywalność jest większa, a dobra zabawa gwarantowana na wiele spotkań ze znajomymi. Niezmiennie piekielnie wciąga i uzależnia.

W grze pojawiają się puste karty na nasze propozycje odpowiedzi.



Oprawa graficzna

Nowy epizod dzieła wydawnictwa Kojar zapakowany jest w małe, ale solidne, tekturowe pudełko, dlatego przetransportowanie go na miejsce imprezy jest bezproblemowe. Instrukcja jest krótka i opisana w prosty sposób – autorzy punkt po punkcie opisali przebieg zabawy. Oczywiście niezmiennie karty są trwałe i wyglądają elegancko – grafika utrzymana jest w iście dżentelmeńskim klimacie, w którym dominują dwa kolory – czerń i biel. Karty z epizodu piątego są oznaczone symbolem EP, a dzięki temu łatwiej przychodzi segregowanie.

Mała rzecz, a tyle dobrej zabawy.



Podsumowanie

Karty Dżentelmenów po raz kolejny mnie nie zawiodły, a twórcy udowodnili, że czarny humor jest ich żywiołem. Dzięki temu możemy spodziewać się jeszcze większej ilości salw śmiechu i udanej zabawy w doborowym towarzystwie. Dżentelmeni i Milejdi, szykujcie się na kolejną porcję trudnych pytań i sprośnych odpowiedzi.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?