Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Roll & Wall

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 08 styczeń 2019 10:18
  • Czytano: 926

Roll & Wall

Ilość graczy: 2-5
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 45 minut



Zasady gry

W Roll & Wall gracze zaopatrzeni w haki i liny, mając dłonie oprószone magnezją oraz plecaki pełne batoników i amuletów, wyruszają na szczyt. Wspinacz skałkowy, który dotrze tam jako pierwszy, zostanie ogłoszony zwycięzcą. Przed rozpoczęciem zabawy należy złożyć planszę i położyć ją na środku stołu, a także złożyć wieżę do kostek. Każdy uczestnik otrzymuje pionek wspinacza, plecak w wybranym kolorze, buty wspinaczkowe, magnezję, baton energetyczny oraz trzy haki. Teraz możemy rozpocząć rywalizację – gracze wykonują swoje tury kolejno. Na początku musimy zadeklarować pole, na które będziemy się wspinać, a następnie decydujemy, iloma kostkami będziemy rzucać. Próba wejścia jest udana tylko wtedy, kiedy przynajmniej na jednej kostce wyrzucimy liczbę oczek równą lub większą od liczby, jaka widnieje na polu. Użyte kości są odkładane na bok (symbolizują zmęczenie wspinacza), a pozostałe mogą posłużyć do próby wejścia na następne pole. Jeśli próba jest nieudana, to gracz odpada ze ściany. Sytuację może uratować hak, jaki możemy wbić w dowolnym momencie na polu, na którym stoimy.

Gracze zaopatrzeni w haki i liny oraz plecaki pełne batoników i amuletów, wyruszają na szczyt.



Rozgrywka

Pierwszy kontakt z instrukcją może przerazić – jest ona dosyć obszerna. Jednak połowę zajmują reguły gry w języku angielskim, a pozostała część to wyjaśnienie wariantu rozszerzonego oraz ilustracje z przykładowymi układami i zagraniami. Wystarczy tylko chwila i okazuje się, że nie taki diabeł straszny, a zasady nie są tak skomplikowane i czasochłonne, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W dziele wydawnictwa Granna pniemy się po skale błyskawicznie w górę, w pełni wykorzystując każdy występ skalny oraz ekwipunek z plecaka. Emocji nie brakuje, gdyż na plecach czujemy oddech przeciwników, którzy równie zawzięcie powalczą o triumf. W grze liczy się szczęście, ale nasze decyzje również mają znaczenie – niekiedy warto podjąć ryzyko i rzucić mniejszą ilością sześcianów. Kluczowy jest także wybór trasy wspinania, momentu wbicia haka w ściankę oraz użycia ekwipunku.

W grze pniemy się po skale błyskawicznie w górę, w pełni wykorzystując każdy występ skalny.



Oprawa graficzna

Roll & Wall zapakowane jest do dużego, masywnego pudełka, w którego wnętrzu kryją się estetycznie wykonane elementy – 35 kafli ekwipunku, 6 drewnianych znaczników flag, 20 haków, 5 pionków wspinaczy, niebieska kostka, wieża do kostek, 6 białych kostek, znacznik gracza rozpoczynającego, 5 plecaków, 15 flag, 3 dwustronne moduły ścian, 4 puzzle planszy oraz instrukcja w dwóch językach. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie wieży do rzutu kośćmi, składanej planszy, jaka przy każdej rozgrywce może wyglądać inaczej oraz plecaków, gdzie uczestnicy układają swoje akcesoria. Wszystko to sprawia, że gra ma niezwykły „wspinaczkowy” klimat. Na pochwałę zasługuje także ilustracja z pudełka, której autorem jest Tomasz Minkiewicz.

Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie wieży do rzutu kośćmi.



Podsumowanie

Dzieło wydawnictwa Granna to emocjonująca gra kościana, w której ryzykując i licząc na łut szczęścia, będziemy starali się wspiąć na szczyt jako pierwsi. Wykonanie produkcji jest niezwykle solidne, a cena niewygórowana (około 70 złotych). Teraz fani wspinaczki górskiej będą mogli wykazać się swoimi zdolnościami nawet w czasie, kiedy pogoda nie będzie dla nich łaskawa. Kto podejmie wyzwanie i powalczy o zwycięstwo?



Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?