Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Podaj hasło

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 27 wrzesień 2018 17:53
  • Czytano: 212

Podaj hasło

Ilość graczy: 2-10
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 20 minut



Zasady gry

Zadaniem graczy w dziele wydawnictwa Granna jest podawanie haseł w określonej tematyce i zdobywanie za to punktów. Drużyna, jaka po zakończeniu czwartej ostatniej rundy będzie miała ich najwięcej, zostaje triumfatorem. Zabawę rozpoczynamy od podzielenia uczestników na dwie ekipy i wyłożeniu na środku stołu 16 kart z cyframi (1, 2, 3, +). Następnie należy przetasować talię tematów i przydzielić do każdego z czterech rzędów po pięć kart tematów/liter. Ekipy otrzymują znaczniki w wybranych kolorach oraz karty ułatwiające liczenie zdobyczy punktowych. Rozgrywka przebiega w rundach – na początku każdej jeden z graczy przekręca wierzchnią kartę tematu we wszystkich czterech rzędach i tym samym wyznacza litery i tematyki obowiązujące w tej rundzie. Tura każdej drużyny trwa 15 sekund (czas odmierzany jest przy pomocy klepsydry) i w tym czasie grupa uczestników stara się podać największą ilość haseł zgodnych z regułami – karta „1” to hasła rozpoczynające się na daną literę, karta „2” oznacza hasła z literą na drugim miejscu itd. Członkowie ekip wymyślają hasła w tym samym momencie i oznaczają właściwe dla nich karty znacznikami. Gdy upłynie czas, swoją turę rozpoczynają oponenci. Runda dobiega końca, gdy wszystkie karty zawierają znaczniki lub w dwóch kolejnych turach gracze nie podadzą żadnego hasła. Przed rozpoczęciem nowej rundy należy przeliczyć punkty i wyznaczyć nowe litery i tematy.

Zadaniem graczy jest podawanie haseł w określonej tematyce.



Grywalność

Reguły gry Podaj hasło są proste, ale już sama zabawa taka nie jest. Wymyślanie haseł pod presją upływającego czasu do łatwych nie należy, a zwłaszcza na zadaną tematykę i wskazaną literę, jaka musi znaleźć się w różnych miejscach wyrazu. Całe szczęście współpracujemy w grupie, a co dwie, trzy głowy, to nie jedna – zawsze ktoś jakieś słowo wymyśli. Może się także zdarzyć, że jedno hasło będzie pasowało do dwóch rzędów bądź dwóch cyfr, wtedy punktacja jest wyższa. Oczywiście nie wszystkie propozycje muszą zostać zaakceptowane przez przeciwników, jeśli się tak zdarzy, to odpowiedź poddawana jest do dyskusji. Warto jednak uwzględnić, że produkcja to propozycja imprezowa i czasami można przymknąć oko na niewielką niezgodność. Rozgrywka bazuje na refleksie, wiedzy i szybkim kojarzeniu – nie ma tutaj miejsca na szczęście w losowaniu, gdyż każda z ekip podaje hasła na te same litery i tematy. Szanse na zwycięstwo są równe i nikt nie może wygranym zarzucić, iż los im sprzyjał.

Specjalne karty ułatwiają liczenie punktów.



Oprawa graficzna

Dzieło wydawnictwa Granna zapakowane jest do niewielkiego, ale solidnego pudełka. Wewnątrz znajdziemy estetycznie wykonane elementy – 24 drewniane znaczniki w dwóch kolorach, klepsydrę do odliczania czasu, 18 kart punktacji, 56 kart tematów/liter, 16 kart pozycji oraz instrukcję, w której znajdziemy nie tylko zasady gry, ale również przykładowe sytuacje, jakie mogą wystąpić w trakcie zabawy. Karty z tematami zawierają dodatkowo obrazki z nimi związane.

Pudełko jest niewielkich rozmiarów.



Podsumowanie

Podaj hasło to emocjonująca gra imprezowa, dzięki której przetrenujemy nasze szare komórki oraz powalczymy z presją czasu. Tytuł może pochwalić się prostymi zasadami, równymi szansami na zwycięstwo oraz atrakcyjną ceną (około 30 złotych).



Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?