Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Traf w 10

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 04 wrzesień 2018 17:06
  • Czytano: 449

Traf w 10

Ilość graczy: 2-8
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 20 minut



Zasady gry

Zadaniem graczy w dziele wydawnictwa Trefl jest udzielenie jak największej liczby prawidłowych odpowiedzi na jedno, wspólne dla wszystkich pytanie. Rozgrywka toczy się przez szereg rund aż do momentu, kiedy jeden z uczestników uzbiera 30 punktów. Całość zaczynamy od przygotowania dekodera, kart z pytaniami oraz 10 znaczników. Teraz pierwsza osoba bierze urządzenie, czyta pytanie i wybiera jedną z odpowiedzi. Jeśli jest ona poprawna, to zdobywa punkt (znacznik), a gdy błędna traci szansę na dalsze odpowiadanie i wcześniej zgromadzone (w tej rundzie) punkty. Następnie dekoder wędruje do kolejnych graczy. Jeśli nie jesteśmy pewni odpowiedzi bądź jej nie znamy, to warto spasować i pozostać z dotychczasowym dorobkiem punktowym. Po zakończeniu rundy należy przeliczyć punkty, zanotować je na urządzeniu, umieścić w otworach znaczniki i zmienić kartę z pytaniem. Co do pytań, to występują one w różnych kategoriach – Prawda/fałsz, Liczba, Kolejność, Wiek/dekada, Kolor, Pytania otwarte.

Pytania występują w różnych kategoriach.



Grywalność

Traf w 10 to quiz wiedzy połączony z odrobiną hazardu i wykorzystujący ciekawą formę rozgrywki. Interesującym rozwiązaniem jest dekoder, który zamienia suche pytania w emocjonującą zabawę. Znaczniki nie tylko stanowią wskaźnik odpowiedzi, ale później wykorzystywane są do przeliczania punktów. Samo urządzenie zawiera również liczniki punktów, co zdecydowanie ułatwia kontrolę aktualnego stanu punktowego. Gdy jeden z graczy niebezpiecznie zbliża się do 30 punktów, wtedy emocje sięgają zenitu i podejmowanie decyzji jest jeszcze trudniejsze – ryzyko może wzbogacić nas o dodatkowe punkty, ale również pozbawić dorobku z aktualnej rundy. Oczywiście można także zmienić dowolnie zasady – na przykład zwiększyć wymaganą liczbę punktów bądź toczyć zabawę w określonym czasie. Pytania są różne, nie tylko pod względem kategorii. Jedne są łatwiejsze (łączenie sportowca z dyscypliną, postaci z serialem), inne wymagają posiadania bardziej zaawansowanej wiedzy (położenie wulkanów na świecie lub przypisanie malarza do techniki). Dzięki temu każdy ma szansę wykazać się w dziedzinie, w której czuje się najlepiej i zdobyć cenne punkty.

Dekoder zawiera również liczniki punktów.



Oprawa graficzna

Wszystkie elementy dzieła wydawnictwa Trefl zapakowane są do średniej wielkości pudełka, w którego wnętrzu kryje się wypraska z miejscem na dekoder oraz znaczniki. W urządzeniu umieszczone są dwustronne karty z pytaniami oraz odpowiedziami – jest ich 100, co daje 200 zagadek i 2000 możliwych rozwiązań. Oznacza to, że nieszybko natrafimy na znane pytanie, a i w takiej sytuacji nie będziemy w stanie zapamiętać wszystkich odpowiedzi. Pod względem technicznym karty są estetycznie wykonane, jednak podczas ich zmiany trzeba uważać, aby nie doszło do zagięcia lub innego uszkodzenia. Instrukcja natomiast przedstawiona jest w formie jednokartkowej. Dekoder to solidny, ciężki sprzęt, więc nie musimy się martwić o jego stan techniczny po kilku partiach.

Wszystkie elementy gry są solidnie wykonane.



Podsumowanie

Traf w 10 udowadnia, że quiz wiedzy nie musi wiązać się jedynie z nudną formą pytań oraz udzielania odpowiedzi i można nadać mu bardziej rozrywkowy charakter z nutką hazardu, co zdecydowanie wpłynie na zwiększenie emocji. Tytuł idealnie sprawdzi się na potyczki zarówno w rodzinnym gronie, jak i spotkaniach ze znajomymi. Ciekawy gadżet (dekoder), świetne wykonanie, mnóstwo różnorodnych pytań i odpowiedzi z pewnością zaintryguje każdego, a zabawa wciągnie na dłuższy czas. Cena również nie jest wygórowana – około 70 złotych.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?