Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Carcassonne: Wieża

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 18 czerwiec 2018 14:41
  • Czytano: 274

Carcassonne: Wieża

Ilość graczy: 2-6
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 40 minut



Zasady gry

Czwarte rozszerzenie do nowej edycji Carcassonne wprowadza do gry nowe kafelki terenu (z fundamentami wieży), drewniane piętra wieży oraz tekturową wieże do przechowywania płytek. Nowe płytki należy dołączyć do tych z podstawowej wersji i całość umieścić w dwóch kolumnach wieży. Ją ustawiamy w miejscu dostępnym dla każdego uczestnika zabawy. Następnie rozdajemy elementy wieży – w grze dwuosobowej każdy otrzymuje po 10 pięter, trzyosobowej 9, czteroosobowej 7, pięcioosobowej 6, a sześcioosobowej 5. Umieszczenie płytki z fundamentem następuje według standardowych zasad, a po jej ułożeniu możemy wykonać dwie akcje – umieścić podwładnego na kafelku lub wyłożyć jedno piętro wieży. Dokładanie płytki sąsiadującej z fundamentem umożliwia umieszczenie jednego piętra na już rozpoczętej wieży bądź swojego podwładnego. Rozpoczęcie budowy wieży wiąże się z możliwością wzięcia do niewoli podwładnych znajdujących się w sąsiedztwie wieży. Im wyższa jest budowla, tym mamy większy zasięg działania. Umieszczenie na wieży pionka oznacza zakończenie budowy. Kolejną nowością jest wymiana jeńców i następuje ona w momencie, kiedy dwóch graczy wzajemnie wzięło do niewoli swoich podwładnych. Dodatkowo uczestnicy mogą zdecydować się na wykupienie swojego pionka za koszt 3 punktów zwycięstwa.

Budowanie wieży to szansa na wzięcie podwładnych do niewoli.



Grywalność

Reguły dodatku Carcassonne: Wieża są proste i dosyć szybko możemy dołączyć jego elementy do zabawy. Mimo iż do gry wkroczyły jedynie wieże, to nie oznacza to, że rozszerzenie w małym stopniu wpływa na rozgrywkę. Budowanie wieży jest intrygujące ze względu na możliwość wzięcia do niewoli podwładnych przeciwników i tym samym zmniejszeniu szansy na końcowy triumf. Trzeba także dobrze przemyśleć decyzję o dokładaniu kolejnego piętra, ponieważ oznacza to rezygnację z dołożenia pionka na sąsiadujące miasto, drogę bądź pole, a niekiedy zupełnie się to nie opłaca. Gdy dokoła wieży znajduje się spora ilość naszych pionków, to warto zablokować budowę, by nie trafiły one w ręce rywala. Wymiana jeńców oraz możliwość ich odkupywania dostarcza dodatkowego smaczku grze. Rozszerzenie nie wprowadza kolejnego podwładnego, ale to dobra wiadomość dla posiadaczy wcześniejszych dodatków.

Teraz kafelki dobieramy z dwóch kolumn wieży.



Oprawa graficzna

Dzieło wydawnictwa Bard zapakowane jest do solidnego opakowania, jednak tym razem w zupełnie innym kształcie – bardziej podłużnym , by we wnętrzu zmieściła się wieża do kafelków. Osobiście wolę losowanie z woreczka, ale dobieranie płytek z kolumn tekturowej budowli jest ciekawym urozmaiceniem. Oprócz jej w pudełku znajdziemy 18 nowych kafelków terenu z fundamentami wieży, 30 drewnianych pięter wieży oraz krótką instrukcję. 12 żetonów zamków oraz 12 drewnianych figurek mostów. Wszystkie elementy produkcji są estetycznie wykonane i zawierają szczegółowe ilustracje.

Pudełko ma format wieży i zawiera szczegółową ilustrację.



Podsumowanie

Dodatek Wieża poszerza nową edycję gry Carcassonne o możliwość budowania wieży i brania do niewoli jeńców, co utrudni oponentom zdobywanie punktów. Nowością jest także tekturowa wieża, z której losujemy kafelki. Mimo niewielkiej ilości elementów, rozszerzenia ma spory wpływ na uatrakcyjnienie zabawy. Jakość wykonania jest jak zwykle świetna, a w oczy rzuca się nowy format pudełka. Cena jest większa od wcześniej wydanych dodatków i obecnie waha się w granicy 60 złotych.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo


Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?