Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Kółka i Spółka

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 07 luty 2018 16:51
  • Czytano: 670

Kółka i Spółka

Ilość graczy: 2-4
Wiek graczy: 4-7



Zasady gry

W dziele wydawnictwa Granna zadaniem uczestników jest układanie obrazków z figur na czas. Całość rozpoczynamy od rozłożenia planszy na środku stołu, wybraniu swoich pionków i ustawieniu ich na polu startowym. Teraz należy zdecydować, z jakiego poziomu trudności skorzystamy – łatwego (karty niebieskie), średniego (karty niebieskie i czerwone) czy trudnego (karty czerwone). Obok stosu kart wykładamy trzy medale, o które toczy się walka. Rozgrywkę rozpoczyna najmłodszy gracz, a następnie ruchy odbywają się zgodnie z kierunkiem obrotu wskazówek zegara. Pierwszy uczestnik bierze pierwszą kartę ze stosu i wykłada ją na stole tak, by była widoczna dla wszystkich oraz krzyczy Kółka i spółka. W ten sposób rozpoczyna się rywalizacja i każdy próbuje ułożyć obrazek przedstawiony na karcie. Pierwsza osoba, której się to uda, zabiera złoty medal (z numerem 1), druga bierze srebrny medal, a trzecia brązowy. Czwarty gracz układa do końca, ale nie zyskuje medalu. Następnie należy przesunąć pionki na planszy o zdobytą ilość punktów – za miejsce pierwsze są to cztery punkty, drugie trzy punkty, trzecie dwa punkty, a czwarte jeden punkt. Ze zwycięstwa cieszyć się będzie ten uczestnik, jaki dotrze do końca toru punktacji na planszy. Pozostali mogą walczyć o kolejne miejsca.

Zadaniem graczy jest odtwarzanie obiektu z karty.



Grywalność

Reguły gry Kółka i Spółka są proste i nie powinny nikomu sprawić problemów. Z układaniem figur może być trudniej, a zwłaszcza gdy dochodzi presja czasu. Wtedy łatwo o pomyłkę lub przeoczenie jakiegoś elementu. Jeśli w rozgrywce udział biorą młodsi gracze, to warto rozpocząć zabawę od wariantu łatwego – obrazki na kartach są prostsze i składają się z mniejszej ilości części. Starsi powinni od razu sięgnąć po czerwone karty oraz trudniejsze zadania (będą mieli wyzwanie), jakie wymagają większej precyzji, refleksu i lepszej pamięci. Warto również uwzględnić podpowiedź autorów, którzy dopuszczają niewielkie różnice w układzie figur. Dzięki temu stres będzie mniejszy, a frajda z zabawy większa. Gdy dziecko nie ma partnera do gry, może samodzielnie poćwiczyć układanie bądź tworzyć nowe konstrukcje ze wszystkich elementów. Emocjonująca rozgrywka z edukacyjnymi walorami.

Zabawa toczy się do momentu dotarcia przez jednego z graczy do ostatniego pola na planszy.



Oprawa graficzna

Jak przystało na wydawnictwo Granna i serię Smok Obibok, tytuł jest wykonany solidnie i estetycznie. Wewnątrz pudełka znajdziemy planszę do gry, 4 pionki w różnych kolorach, 45 kart z wyzwaniami, 3 medale, 64 figury oraz instrukcję. Całość utrzymana jest w wesołej i barwnej oprawie, a dodatkowo opakowanie zawiera naklejki. Szkoda tylko, że figury zostały zrobione z cienkiej tektury, trochę grubsza byłaby stabilniejsza, choć trudniejsze byłoby układanie warstwowe.

Oprawa jest kolorowa i bajkowa.



Podsumowanie

Kółka i Spółka to świetna propozycja dla najmłodszych graczy, przy której będą się świetnie bawić, a przy okazji poznają figury geometryczne, poprawią refleks i wyobraźnię przestrzenną. Cena gry wynosi około 25-30 złotych.




Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?