Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Carcassonne: Księżniczka i Smok

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 29 listopad 2017 11:18
  • Czytano: 143

Carcassonne: Księżniczka i Smok

Ilość graczy: 2-6
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 40 minut



Zasady gry

Trzecie rozszerzenie do nowej edycji gry Carcassonne wprowadza do zabawy Smoka, Wróżkę oraz Księżniczkę. Ten pierwszy pojawia się na planszy w momencie wylosowania kafelka z wulkanem, a przemieszcza się, gdy jeden z graczy trafi na płytkę terenu z symbolem smoka. Smok porusza się zawsze przez sześć kafelków i nie wolno mu stawać na tych już odwiedzonych. O kierunku jego ruchu decydują kolejno uczestnicy, a jeśli natrafi on na jakiegoś podwładnego, to go pożera (wraca on do zasobów gracza). Smok jest mięsożerny, więc nie przepuści nikomu oprócz Wróżki. Księżniczka pojawia się na nowych płytkach terenu, a dołożenie ich do już wyłożonego miasta umożliwia odrzucenie pionka rywala (bądź swojego). Wraz z tymi kafelkami powiązane są także Czarodziejskie Przejścia – po dołożeniu cząstki z Przejściem, możemy umieścić swojego podwładnego na dowolnym niezajętym kafelku. Ostatnią nowością jest Wróżka, która nie należy do żadnego z uczestników, ale ma przydatne umiejętności. Trafia ona na planszę w momencie, kiedy jedna z osób podczas swojej tury nie dokłada podwładnego. Jeśli Wróżka znajduje się w pobliżu naszego pionka, to na początku ruchu zyskamy jeden punkt, a gdy zamykamy dowolny obszar (klasztor, miasto, drogę), wzbogacamy się o kolejne trzy. Wróżka ma również właściwości ochronne – Smokowi nie wolno wkroczyć na kafelek, na jakim się ona znajduje.

Wróżka stanowi ochronę przed atakiem Smoka.



Grywalność

Reguły wprowadzone przez dodatek Carcassonne: Księżniczka i Smok są proste i bez większych problemów można poszerzyć rozgrywkę o trzy nowości. Oczywiście każdy z nich możemy wprowadzić pojedynczo, jeśli pozostałe nam nie odpowiadają. Księżniczka oraz Smok wprowadzają nieco negatywnej interakcji pomiędzy graczami – możemy pozbawić rywala pionka w strategicznym miejscu i tym samym odebrać mu szansę na zdobycie punktów. Osobiście najmniej do gustu przypadła mi Wróżka, o której przesuwaniu czasami zupełnie się zapominało. Ma ona swoje plusy, ale bardzo często zmienia swoje położenie i trzeba sporo szczęścia, aby dzięki niej zdobyć dodatkowe punkty. Zdecydowanie najciekawszym elementem dzieła wydawnictwa Bard jest Smok, jaki wprowadza niemałe zamieszanie na planszy. Jego wyprawy potrafią namieszać i zmuszają uczestników do strategicznego myślenia – w końcu każdy ma szansę sterować jego pionkiem, dlatego warto się dobrze zastanowić przed wykonaniem następnego kroku. Przydatne są też Czarodziejskie Przejścia, dzięki którym możemy zająć wolny teren.

Smok potrafi namieszać na mapie.



Oprawa graficzna

Zgrabnej wielkości opakowanie okraszone zostało piękną ilustracją prezentującą zawartość dodatku Carcassonne: Księżniczka i Smok – na obrazku dostrzec możemy Księżniczkę, Smoka, Wróżkę oraz wulkan. Wewnątrz natomiast znajdziemy 30 solidnych, tekturowych kafelków terenu zawierających szczegółowe grafiki, drewnianą figurkę smoka oraz wróżki i krótką instrukcję, krok po kroku przestawiającą zasady rozszerzenia.

Ilustracja z pudełka jest klimatyczna i ukazuje całą zawartość dodatku.



Podsumowanie

Dzieło wydawnictwa Bard wprowadza do rozgrywki trzy nowe elementy, jakie poszerzają zabawę o negatywną interakcję oraz możliwości taktyczne. Wykonanie produkcji jest estetyczne, a pudełko zdobi przyjemna dla oka ilustracja. Zakup dodatku wiąże się z wydaniem około 40-45 złotych, co nie jest dużym kosztem za oferowaną zawartość, która z pewnością podgrzeje emocje.



Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?