Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Wild Shots

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 21 listopad 2017 16:31
  • Czytano: 163

Wild Shots

Ilość graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 30 minut



Zasady gry

W dziele wydawnictwa Piatnik gracze przenoszą się na Dziki Zachód i toczą ze sobą pojedynki, w których stawką jest tytuł nowego Szeryfa. Całość podzielona została na cztery rundy, w jakich uczestnicy zabawy starają się uzbierać najmniejszą liczbę punktów ujemnych. Je natomiast otrzymujemy, zbierając karty z niebezpiecznymi symbolami (np. w pierwszej jest to rewolwer). W każdej rundzie rozgrywamy 10 starć, które rozpoczyna wybrany gracz – odkrywa on kartę symbolu z wierzchu stosu i tym samym wyłoniony zostaje pechowy symbol w danym starciu. Następnie uczestnik kładzie na środku stołu jedną ze swoich dziesięciu kart Wild Shots, a jej kolor będzie aktualnym podczas tej tury. Teraz swoje karty wykładają pozostałe osoby, a uczestnik z najsłabszą kartą bądź z pechowym symbolem zabiera wszystkie wyłożone i rozpoczyna nową potyczkę. Po rozegraniu dziesięciu starć, runda dobiega końca, wtedy należy przeliczyć oraz zanotować punkty. Kolejnym etapem jest zebranie kart Wild Shots, potasowanie i ponowne ich rozdanie. Gdy czwarta runda dobiegnie końca, zwycięzca zostaje wyłoniony.

W grze musimy unikać kart z niebezpiecznymi symbolami.



Grywalność

Reguły gry karcianej Wild Shots są proste, wystarczy tylko chwilka z instrukcją i można rozpoczynać pojedynek o tytuł Szeryfa. Nowe osoby także nie będą miały problemu z szybką nauką, więc dołączenie do grupy bardziej zaawansowanych w grze uczestników nie stawia na przegranej pozycji. Oczywiście przyda się szczęście w losowaniu kart, ale nie jest ono jedynym wyznacznikiem sukcesu – każde nasze zagranie musi być przemyślane i poparte taktyką, wtedy mamy szansę na końcowy triumf. Sama zabawa jest dynamiczna, starcia rozgrywane są szybko, nie ma tutaj miejsca na długie zastanawianie się nad swoim ruchem i gdybanie nad planszą. Jeśli ktoś liczy, że przez całą partię nie zgarnie choćby kilku kart, to jest w błędzie – nie da się tego uniknąć, ale ważne, aby odbywało się to najmniejszym kosztem punktowym. Unikanie niebezpiecznych symboli jest tu kluczowe, jednak taki cel ma każdy z uczestników, więc emocji w grze nie braknie, a zwłaszcza w ostatniej rundzie. Warto również przygotować się na kolejne dogrywki, gdyż przegrani chętnie pokuszą się o odebranie tytułu Szeryfa.

Starcia są szybkie i dynamiczne, więc emocji nie brakuje.



Oprawa graficzna

Wewnątrz pudełka znajdziemy solidnie i estetycznie wykonane karty (40 kart Wild Shots oraz 14 kart symboli), kartę informacyjną zawierającą niebezpieczne symbole oraz instrukcję w siedmiu językach. Ostatni z wymienionych elementów dzieła wydawnictwa Piatnik zdecydowanie ułatwia naukę zasad gry – wszystko jest napisane w prosty sposób, a dodatkowo poparte jest przykładowymi ilustracjami. Na pochwałę zasługuje też wypraska, dzięki której karty pozostają na swoim miejscu, nawet w trakcie transportu. Oczywiście na kartach oraz opakowaniu pojawiły się obrazki podtrzymujące klimat Dzikiego Zachodu oraz westernowych pojedynków. Szkoda, że do tytułu nie zostały dołączone notesik oraz ołówek, co ułatwiłoby liczenie punktów.

Ilustracjom nie brakuje klimatu Dzikiego Zachodu.



Podsumowanie

Jeśli szukacie prostej, ale wciągającej produkcji z dynamiczną rozgrywką, to warto zastanowić się nad zakupem karcianki Wild Shots, którą możemy cieszyć się w każdym miejscu (wystarczy tylko skrawek płaskiej powierzchni) i w różnym towarzystwie – w gronie rodzinnym oraz z przyjaciółmi. Kto chce zostać Szeryfem?




Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?