Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» CV Pocket

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 20 październik 2017 13:41
  • Czytano: 1,163

CV Pocket

Ilość graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 20 minut



Zasady gry

Zadaniem graczy w CV jest stworzenie życiorysu fikcyjnej postaci, w jaką wciela się uczestnik zabawy. Pocket to nic innego, ale w uproszczonej formie i znacznie krótszej. Całość rozpoczynamy od wyłożenia na stół 15 kart (trzy kolumny po pięć), a następnie każdy z uczestników po kolei będzie mógł wybrać jedną z nich i dodać ją do swojego CV, bądź spasować. Pierwszy ruch gracza ograniczony jest do pierwszego rzędu, a kolejne są zależne od dostępnych punktów ruchu, które widnieją na kartach. Są one zależne również od środka transportu – rower daje jeden punkt, samochód dwa, a samolot trzy. Oczywiście zwycięzcą zostaje ten uczestnik, jaki na koniec zabawy zgromadzi największą liczbę punktów. Je natomiast zdobywamy za różne wyzwania, na przykład: cztery symbole pieniądza oznaczają dziewięć punktów, największa ilość znaczków szczęścia nagradzana jest dwoma punktami za każdy taki symbol, a pary relacji (w grze jest ich cztery) przynoszą pięć punktów. Kombinacji jest sporo, więc trzeba być uważnym, by rywal nie sprzątnął nam świetnej karty sprzed nosa.

Jakie karty znajdą się w fikcyjnym życiorysie?



Grywalność

Reguły dzieła wydawnictwa Granna są proste, wystarczy jedynie zapamiętać, co jest nagradzane punktami i walczyć o wyznaczone cele. Szkoda, iż budowanie życiorysu właściwie skupia się głównie na tym, a zawartość kart (praca, hobby, znajomi itp.) schodzi na dalszy plan. Swoją drogą można by spróbować wybierać jedynie interesujące nas karty, ukrywać zawartość zdobytych i dopiero finalnie sprawdzić, komu udało się zgromadzić najwięcej punktów. Oczywiście to tylko moja luźna propozycja, która odbiega od podstawowych zasad, jakie z pewnością są bardziej emocjonujące – uczestnicy w pogoni za sukcesem muszą wysilać szare komórki i próbować przechytrzyć oponentów. Zdecydowanie największym atutem produkcji autorstwa Filipa Miłuńskiego jest prostota i wynikający z niej krótki czas zabawy. Żeby cieszyć się rozgrywką nie musimy mieć do dyspozycji mnóstwa czasu i miejsca – wystarczy płaska powierzchnia, 20 minut i nowe życiorysy są już gotowe. W przeciwieństwie do CV, Pocket ogranicza losowość, choć nie do końca, bo karty nie zawsze muszą nam sprzyjać (te bardziej pasujące mogą akurat leżeć w talii). Szkoda, że w grze nie pojawia się interakcja z przeciwnikami (niekoniecznie negatywna), na przykład wymiana kart. Skutkiem tego każdy pracuje na swój dorobek, ale czy w życiu jest inaczej?

Karty pomocy przypominają, za co będziemy punktować.



Oprawa graficzna

W małym pudełeczku, jakie możemy zabrać wszędzie, znajdziemy krótką instrukcję, 55 kart, cztery karty pomocy, notes oraz ołówek. Wykonanie jest estetyczne i solidne, a znajdujące się na opakowaniu i kartach ilustracje, których autorem jest Piotr Socha, są kolorowe i zabawne – jak dla mnie trafione w dziesiątkę. Fajnie, że wydawnictwo Granna pomyślało o notesie i ołóweczku, dzięki którym zdecydowanie szybciej wyłonimy triumfatora zabawy. Gra jest mniejsza, ale klimat CV pozostał niezmienny.

Oprawa graficzna jest pełna humorystycznych ilustracji.



Podsumowanie

CV Pocket to idealna propozycja dla fanów podstawowej wersji tytułu oraz osób nielubiących spędzać nad planszą kilku godzin – tutaj rozgrywka zajmuje około 20 minut, więc idealnie sprawdza się na chwilkę przerwy lub rozweselacz podczas podróży i wakacji. Cena produkcji waha się w granicach 30-40 złotych, co nie jest dużym wydatkiem, a przyniesie wiele emocjonujących chwil i nowych życiorysów.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?