Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» ZigZak: Skoki narciarskie

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 04 październik 2017 10:49
  • Czytano: 118

ZigZak: Skoki narciarskie

Ilość graczy: 3-6
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 15 minut



Zasady gry

W dziele wydawnictwa Trefl-Kraków gracze wcielają się w skoczków narciarskich, a ich zadaniem jest wykonanie najdłuższego i najbardziej efektownego skoku. Rozgrywka składa się z dwóch rund, po zakończeniu których punkty są sumowane i wyłaniany jest zwycięzca. Zabawa rozpoczyna się od wyłożenia kart lotu na środku stołu (4 x ilość osób) i rozdaniu uczestnikom po jednej karcie Hop i Bęc, jakie stanowią początek i koniec naszego skoku. Następnie gracze odsłaniają swoje karty i jednocześnie dobierają, korzystając wyłącznie z jednej ręki karty lotu tak, by kolorowa linia była przeprowadzona od Hop do Bęc. Karty można obracać i odkładać z powrotem na stos, ale warto pamiętać, iż skok będzie uznany tylko wtedy, kiedy w linii ułożone zostanie przynajmniej trzy karty lotu. Należy jednak uwzględnić, że czas jest ograniczony, a runda kończy się wraz z ukończeniem skoku przez przedostatniego uczestnika. Punkty otrzymujemy nie tylko za ilość kart lotu, ale też za zgodność ich koloru z kartami Hop i Bęc oraz zajęte miejsce (I – 3 pkt., II-III – 2 pkt., IV-V – 1 pkt, VI – 0 pkt.). Nieprawidłowe połączenie linii jest karane odebraniem jednego punktu.

Układamy najdłuższy i najefektowniejszy skok.



Grywalność

Reguły gry ZigZak: Skoki narciarskie są proste, a kluczem do zwycięstwa nie jest siła umysłu, a zręczność, szybkość i spostrzegawczość. Powolni gracze, jacy zastanawiają się nad swym ruchem zbyt długo, nie mają szans na końcowy triumf. Tutaj liczy się zdecydowanie – jeśli widzimy interesującą nas kartę lotu, to lepiej szybko ją sprzątnąć ze stosu – konkurencja nie śpi i chętnie nas prześcignie. Niekiedy musimy się dobrze zastanowić, co jest bardziej opłacalne – zajęcie pierwszego miejsca (+3 punkty) czy dołożenie dodatkowej karty. Przydatne jest z pewnością szczęście w losowaniu, ale pecha można z powodzeniem nadrobić kocią zwinnością. Sporą zaletą produkcji jest jej spora dynamika, w trakcie rundy wszyscy grają jednocześnie, dlatego nie ma tutaj mowy o długim oczekiwaniu na swoją kolej. Ukończenie partii zajmuje około 10-15 minut, co idealnie sprawdzi się w przerwie pomiędzy zawodami skoków narciarskich lub wymuszonej przez wiatr pauzie.

Liczy się nie tylko jakość skoku, ale i nasza szybkość w układaniu.



Oprawa graficzna

Dzieło wydawnictwa Trefl-Kraków zmieściło się do malutkiego pudełka, w którego wnętrzu znajdziemy krótką instrukcję, 36 kart lotu, po 8 kart Hop i Bęc, 3 karty punktacji oraz 78 plastikowych żetonów punktacji. Karty są wykonane estetycznie oraz solidnie i zawierają zabawne obrazki. Dodatkowo ich kolorystyka nawiązuje do flagi, a zachowanie i wygląd do kultury regionu. Na przykład Polacy ukazani są jako górale z ciupagami, a Skandynawowie noszą rogate hełmy i władają toporami. Nie brakuje również śmiesznych tekstów.

Oprawa graficzna jest zabawna i kolorowa.



Podsumowanie

ZigZak: Skoki narciarskie to prosta, tania (około 10 złotych) i sympatyczna gra zręcznościowa, która idealnie sprawdza się w miłym towarzystwie, w trakcie przerwy pomiędzy seriami w zawodach Pucharu Świata. Zamiast oglądać 10-15 minutowy blok reklamowy, lepiej rozegrać jedną partyjkę i świetnie się przy tym bawić. Warto zakupić przed zbliżającym się wielkimi krokami nowym sezonem.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?