Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Tigerilla

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 28 wrzesień 2017 14:04
  • Czytano: 136

Tigerilla

Ilość graczy: 2-5
Wiek graczy: 5+
Czas gry: 10 minut



Zasady gry

Celem dzieła wydawnictwa Piatnik jest odnajdywanie trzech krążków z identycznymi obrazkami. Za taki zestaw nagradzani jesteśmy żetonami, a osoba, której uda się zebrać pięć, zostaje zwycięzcą. Ale od początku. Każda partia składa się z dwóch rund – w pierwszej szukamy zwierząt, a w drugiej wzorów. Możemy też zrobić odwrotnie, wszystko zależy od ustaleń przed rozpoczęciem zabawy. Warto także przed każdą rozgrywką rozczepić połączone rzepami żetony, wymieszać je i złączyć w innej konfiguracji. Tak przygotowane krążki rozkładamy na stole i możemy zaczynać rywalizację. Ona natomiast toczy się zgodnie z ruchami wskazówek zegara, a uczestnicy po kolei odsłaniają żetony. Jeśli dwa pierwsze zawierają ten sam obrazek lub wzór, wtedy możemy sprawdzić trzeci krążek, a w przeciwnym razie nasza tura kończy się. Reguły gry są proste i po chwili można przystąpić do zabawy.

W grze szukamy trzech identycznych żetonów ze zwierzętami lub wzorami.



Grywalność

Tigerilla to sympatyczna produkcja, w jakiej kluczem do zwycięstwa jest dobra pamięć i spostrzegawczość. Niekiedy przydaje się szczęście, ale bez wysiłku szarych komórek triumfu nie będzie. Sporą zaletą tytułu jest prostota zasad, dzięki której nowi gracze mogą dołączyć do zabawy w każdej chwili. Mimo iż dzieło wydawnictwa Piatnik bazuje na znanej grze Memory, to odpowiednio je modyfikuje, by rozgrywka stałą się bardziej emocjonująca. Dużym plusem jest spora regrywalność osiągnięta dzięki łączonym na rzepy żetonom, jakie możemy dowolnie zestawiać. Krótki czas zabawy (około 10 minut) sprawia, że tytuł idealnie sprawdza się na chwilkę przerwy w rodzinnym gronie. Bawiąc się ćwiczymy pamięć.

Krążki łączone są rzepami i po każdej rozgrywce można je inaczej zestawić.



Oprawa graficzna

Niewielkie, kolorowe pudełko z grą Tigerilla zawiera: instrukcję w sześciu językach, 21 plastikowych żetonów, 15 par samoprzylepnych rzepów, 15 krążków ze zwierzętami oraz 15 kartoników ze wzorami. Wszystkie elementy są solidnie i estetycznie wykonane, a opakowanie i krążki zawierają bajkowe ilustracje. Warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu kartoników przed pierwszą zabawą, przy czym konieczna będzie pomoc osoby dorosłej. Przylepienie rzepów trudne nie jest, ale klej jest dosyć mocny i trzeba naklejać je uważnie.

Oprawa jest niezwykle kolorowa i bajkowa.



Podsumowanie

Szukacie prostej oraz emocjonującej gry dla młodszych graczy, jaka przy okazji będzie ćwiczyć pamięć i spostrzegawczość? Zastanówcie się nad zakupem dzieła wydawnictwa Piatnik, które może pochwalić się świetnym wykonaniem, ciekawymi regułami oraz dwustronnymi żetonami łączonymi na rzepy, jakie przy każdej rozgrywce wyglądają inaczej. Poszukiwania czas zacząć!




Ocena: 8,5/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?