Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Wyprawy z geografią

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 15 wrzesień 2017 18:22
  • Czytano: 2,315

Wyprawy z geografią

Ilość graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 20 minut



Zasady gry

W dziele wydawnictwa Granna zadaniem graczy jest kompletowanie czterech kart z tego samego regionu (koloru). Za każdy taki zestaw uczestnik otrzymuje punkty, a po zakończeniu zabawy – zebraniu wszystkich kwartetów – triumfem cieszy się ta osoba, jaka zdobyła ich najwięcej. Całość została podzielona na szereg tur, w których gracze po kolei zadają pytania rywalom, by uzyskać od nich poszukiwane karty. Jeśli zapytany uczestnik posiada kartę ze wskazanego zestawu, to musi ją oddać pytającemu. Gdy wskazana rywal nie ma danej karty, aktywny gracz kończy swoją turę. Reguły produkcji są bardzo proste, dlatego warto uwzględnić zaproponowane przez autora urozmaicenie – Kwartet ciekawostek, jaki wymaga od uczestników znajomości geografii do zdobycia poszukiwanej karty. Zabawa dwuosobowa posiada odrębne zasady, które można także wykorzystać w podstawowym wariancie.

Punkty zdobywamy za zebranie zestawu czterech kart z jednego regionu.



Grywalność

Wyprawy z geografią to prosta i przyjemna zabawa mająca na celu poszerzenie informacji i przetestowanie już posiadanych. Dodatkowo wewnątrz opakowania znajdziemy siedem kart z mapami kontynentów – nie biorą one udziału w rozgrywce, ale stanowią dodatkowe źródło wiedzy z zakresu geografii świata. W przeciwieństwie do poprzednich tytułów z serii Squla, dzieło wydawnictwa Granna nie stanowi formy quizu wiedzy, a taktycznej gry, w jakiej liczy się spryt i spostrzegawczość. Jedyny test wiedzy pojawia się w Kwartecie ciekawostek, co z pewnością zachęci osoby nielubiące sprawdzać swojego zasobu wiadomości w szerszym gronie. Nie oznacza to, że produkcja nie posiada walorów edukacyjnych, jest wręcz przeciwnie – oczekując na swoją kolej, chętnie czytamy informacje zawarte na kartach i tym sposobem dowiadujemy się interesujących szczegółów o wielu państwach, poznajemy flagi i kulturę. Tytuł idealnie sprawdza się w rodzinnym gronie.

W pudełku znajdziemy mapy wszystkich kontynentów.



Oprawa graficzna

Gra Wyprawy z geografią może pochwalić się sympatyczną i kolorową oprawą graficzną oraz solidnym i estetycznym wykonaniem wszystkich elementy. Wewnątrz niewielkiego opakowania znajdziemy: instrukcję zawierającą zasady gry, 38 kart państw, 7 kart z mapami oraz kod dostępu do Squla.pl. Tak jak wyżej wspomniałam, karty nie tylko prezentują się dobrze, ale zawierają wiele ciekawych informacji oraz obrazków.

Na kartach znajdziemy wiele ciekawych informacji.



Podsumowanie

Dzieło wydawnictwa Granna to połączenie dobrej i emocjonującej rozgrywki z walorami edukacyjnymi. Jeśli posiadasz dziecko uczęszczające do klas 5-6, to spraw mu tę produkcję, przy której w przyjemny sposób poszerzy i sprawdzi swoją wiedzę z geografii. Cena gry wynosi około 20 złotych, co nie jest dużym wydatkiem, a dodatkowo zyskamy także kod do serwisu Squla, gdzie znaleźć można gry, zabawy i wyzwania dla dzieci w wieku 3-12 lat.



Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?