Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Rachmistrz

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 24 sierpień 2017 12:12
  • Czytano: 2,547

Rachmistrz

Ilość graczy: 2-6
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 30 minut



Zasady gry

W dziele wydawnictwa Granna zadaniem graczy jest tworzenie działań matematycznych z cyfr wskazanych na trzech kostkach. Całość wygrywa osoba, jaka na koniec uzbiera najwięcej punktów. Podstawowy wariant zabawy (dla 3-6 uczestników) trwa przez nieokreśloną liczbę rund, a kończy się w momencie wyłożenia ostatniego żetonu punktu przez jednego z graczy. Na początku każdej rundy jeden z uczestników rzuca kostkami, a następnie wszyscy starają się przy pomocy wylosowanych cyfr utworzyć działanie matematyczne. Pierwsza osoba, której się to uda, ogłasza jego wynik i kładzie na planszę swój żeton obok liczby bądź cyfry uzyskanej ze stworzonego działania. Teraz uruchamia on klepsydrę, a pozostali gracze mają 15 sekund na wymyślenie swojego i zaznaczenie wyniku na planszy. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie poprawności obliczeń. Twórcy przygotowali również wersję dla dwóch uczestników, ale zasady znacząco się nie różnią.

Tworzenie działań matematycznych pod presją czasu jest emocjonujące.



Grywalność

Rachmistrz to prosta i ciekawa gra edukacyjna, jaka łączy zabawę z nauką matematyki. A przyswajanie wiedzy odbywa się tu w przyjemny sposób, okraszony emocjonującą rywalizacją. Warto także nadmienić, że każda partia wygląda zupełnie inaczej, w końcu wyniki z kostki są losowe, a ich kombinacja ogromna. Dzięki temu do rozgrywki szybko nie wkradnie się nuda, a jeśli obliczenia staną się dla graczy za łatwe, można skorzystać z trudniejszego wariantu planszy, na którym umieszczone są również ułamki. Ciekawym rozwiązaniem jest też konieczność tworzenia przez uczestników jak największych zbiorów ze swoimi znacznikami, co wymusza taktyczne myślenie. Może wydawać się, że budowanie działań matematycznych jest łatwe, ale gdy dochodzi presja czasu to robi się intrygująco – na lekcji matematyki tego nie doświadczycie.

Starsi gracze mogą skorzystać z trudniejszej wersji planszy.



Oprawa graficzna

Dzieło wydawnictwa Granna to nie tylko walory edukacyjne, ale także wizualne. Produkcja jest wykonana estetycznie, a wyróżniają się przede wszystkim solidna, dwustronna plansza, klepsydra oraz spore kości. Na pochwałę zasługuje również napisana w przystępny sposób instrukcja zawierająca dwa warianty zabawy oraz pełna kolorów grafika.

Oprawa jest sympatyczna i kolorowa.



Podsumowanie

Jeśli macie dzieci w wieku szkolnym (10+), to powinniście zastanowić się nad zakupem gry Rachmistrz. Za około 20-25 złotych zyskacie nie tylko emocjonującą planszówkę, ale również przyjemny sposób na naukę matematyki i wyćwiczenie obliczania w pamięci. Liczyć każdy może…



Ocena: 8/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?