Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Karty do gry

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 05 lipiec 2017 11:05
  • Czytano: 1,802

Karty do gry

Ilość graczy: 2+


Zasady gry

Każdy zestaw kart z tego cyklu (Owady Polski, Grzyby Polski, Dzikie zwierzęta Polski oraz Dzikie ptaki Polski) zawiera notki historyczne oraz zasady pięciu gier – Kierki, Makao, Wist, Remik oraz 66. Pierwsza z propozycji pochodzi z XIX wieku, a jej celem jest uzyskanie najmniejszej ilości punktów. Gra jest łatwa do opanowania i pozwala przyjemnie spędzić czas. Kolejną opcją jest Makao – które swoją nazwę wzięło od dawnej kolonii portugalskiej w Chinach. Mimo iż jest ono pozornie łatwe, to z czasem staje się sporym wyzwaniem, wymagającym dobrej pamięci, planowaniu i szczypty blefu. Następna propozycja to popularny w Polsce Remik, w jakim zadaniem gracza, podobnie jak w Makao, jest pozbycie się wszystkich kart. Zwycięstwem cieszy się osoba, która zrobiła to najszybciej. Do tego oczywiście przyda się dobra pamięć i odrobina szczęścia. Czwartą karcianką jest pochodzący z Anglii Wist, jaki ma łatwe zasady, jednak dla doświadczonych graczy stanowi spore wyzwanie strategiczne. Ostatnią propozycją jest wywodząca się z krajów niemieckojęzycznych 66, w której przydaje się dobra pamięć, dedukcja oraz refleks. Triumfem cieszy się uczestnik z 66 punktami lub ten zbierający ostatnią lewę.

Wewnątrz pudełka znajdziemy instrukcję z zasadami pięciu gier oraz broszurę edukacyjną.



Grywalność

Wszystkie talie od wydawnictwa Fabryka Kart Trefl-Kraków (Owady Polski, Grzyby Polski, Dzikie zwierzęta Polski oraz Dzikie ptaki Polski) zawierają takie same propozycje gier karcianych, dlatego nie jest istotne, jaką z nich zakupicie – najlepiej wybrać według tematyki. Dlaczego? W opakowaniu znajdziemy również broszurę edukacyjną zawierającą opisy wszystkich gatunków zwierząt, owadów, grzybów i ptaków znajdujących się na kartach. Jeśli interesujecie się przyrodą, to najlepiej zaopatrzyć się we wszystkie zestawy, bo przy okazji emocjonujących partyjek w Remika czy Makao, możecie sporo dowiedzieć się o Polsce. Osobiście, jako pasjonat grzybobrania, najbardziej przypadła mi do gustu talia Grzyby Polski, w której znalazłam wiele ciekawych informacji. Pewne jest jedno, zanim przystąpimy do zabawy, wielokrotnie obejrzymy każdą z kart i poczytamy książeczki – tak z czystej ciekawości, by lepiej poznać nasz piękny kraj. Okazuje się, że gry karciane mogą wiele nauczyć.

Na kartach umieszczone są obrazki oraz polskie i łacińskie nazwy.



Oprawa graficzna

Walor edukacyjny dzieła wydawnictwa Fabryka Kart Trefl-Kraków idzie w parze ze świetną oprawą graficzną. Już same opakowania wyglądają pięknie, a karty znajdujące się wewnątrz nie tylko utrzymane są w kolorystyce pudełka, ale także zawierają z jednej strony tematyczny obrazek, a z drugiej śliczne ilustracje zwierząt, owadów, grzybów i ptaków oraz ich nazwy w języku polskim i łacińskim. Całość jest solidnie i estetycznie wykonana, dlatego każdą z talii będziemy się cieszyć przez długi czas.

Wszystkie talie mogą pochwalić się piękną oprawą graficzną.



Podsumowanie

Jeśli szukacie tytułu na długą podróż, wakacje bądź wieczory w rodzinnym gronie, to zastanówcie się nad zakupem jednej lub wszystkich talii kart z tego cyklu. Dzieło wydawnictwa Trefl-Kraków może pochwalić się świetnym wykonaniem, pięknymi ilustracjami, propozycjami pięciu gier (Kierki, Makao, Wist, Remik, 66) oraz ogromnym walorem edukacyjnym. A wszystko to za niewielką kwotę (cena sugerowana jednego zestawu to 9,99 złotych). Po Makale.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo



Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?