Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» Gho Gho Ghosty

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 28 czerwiec 2017 16:33
  • Czytano: 593

Gho Gho Ghosty

Ilość graczy: 2-4
Wiek graczy: 7+
Czas gry: 20 minut



Zasady gry

W Gho Gho Ghosty zostajemy kierownikiem straszliwego pociągu duchów w wesołym miasteczku, którego zadaniem jest zbudowanie najdłuższej kolejki i wypełnienie jej przerażonymi pasażerami. Zwycięzcą zabawy zostaje gracz z największą ilością punktów, a je zdobywamy za wagoniki oraz ludzi znajdujących się w pociągu z lokomotywą. Rozgrywkę rozpoczynamy od rozdania każdej osobie zestawu kart kierowników w różnych kolorach oraz jednego wagonu. Następnie wykładamy na środku stołu siedem wagoników, a najmłodszy uczestnik zostaje w pierwszej rundzie Panem Ghosty. Każda runda składa się z czterech etapów:
1. Typowanie przez graczy kolorów – obstawianie przy pomocy jednej z kart kierowników, jakiego koloru wagony wybierze Ghosty;
2. Pan Ghosty bierze dwa wagoniki – uczestnik wskazuje karty i kładzie je przed sobą;
3. Sprawdzanie typów graczy – pozostałe osoby odsłaniają swoich kierowników i jeśli wskazali poprawnie, otrzymują jeden bądź dwa wagony. Po błędnym wskazaniu nie przysługuje nam żadna nagroda.
Teraz Panem Ghosty zostaje następny uczestnik i całość zostaje powtórzona. W dziele wydawnictwa Piatnik pociągi układamy według kolorów, a po ułożeniu trzech wagonów otrzymujemy lokomotywę. Gdy inny gracz uzbiera taką samą liczbę wagoników, wtedy liczeni są pasażerowie. Kto ma ich więcej, staje się jej posiadaczem. Zabawa kończy się w momencie wyczerpania wszystkich kart.

Zadaniem graczy jest budowanie pociągu duchów.



Grywalność

Na początku reguły mogą wydawać się skomplikowane, ale wystarczy rozegrać jedną partię, by przekonać się o prostocie zasad. A co liczy się w Gho Gho Ghosty? Trochę szczęście, w większej mierze spostrzegawczość oraz dobra strategia. W ciągu siedmiu wagoników pojawiają się puste i te z pasażerami, dlatego oczywistym jest, iż gracz chętnie wskaże te z ludźmi lub w kolorze, jaki pozwoli mu uzyskać prowadzenie i zdobycie lokomotywy. Warto więc obserwować sytuację oponentów, a dzięki temu łatwiej nam będzie przewidzieć ich ruch. Nasze działania również mogą namieszać przeciwnikom – wystarczy zdecydować się na wagony mniej oczywiste i wielu wrogów pozostanie bez nagrody. Blefowanie i pokerowa twarz to klucz do końcowego triumfu. W dziele wydawnictwa Piatnik nie brakuje emocji, a zwłaszcza pod koniec, kiedy lokomotywy wędrują pomiędzy graczami i co rusz przechylają szalę zwycięstwa.

Kierownicy zdobywają punkty na dwa sposoby.



Oprawa graficzna

Wewnątrz pudełka znajdziemy pięć kart lokomotyw, 20 kart kierowników, 75 kart wagoników, cztery karty informacyjne, instrukcję w kilku językach oraz drewnianą figurkę Pana Ghosty. Samo opakowanie ma niewielkie rozmiary i solidnie wykonane. Po otworzeniu moim oczom ukazała się tekturowa konstrukcja, która zasłania ponad 60% wnętrza. Na niej zostały umieszczone pozostałe elementy i wydaje mi się, że miało to stanowić zabezpieczenie przed ich przemieszczaniem się – zdecydowanie lepiej wyglądałaby i byłaby praktyczniejsza wypraska. Na pochwałę w Gho Gho Ghosty zasługuje przede wszystkim oprawa graficzna, pełna kolorów i bajkowych ilustracji.

Elementy są solidne i kolorowe, ale szkoda, że zabrakło dla nich wypraski w pudełku.



Podsumowanie

Dzieło wydawnictwa Piatnik to sympatyczna karcianka, w jakiej kluczem jest obstawianie ruchu pozostałych graczy i tworzenie jak najdłuższych pociągów z pasażerami. Produkcja przynosi wiele dobrej zabawy oraz mnóstwo emocji. Grafika jest kolorowa, elementy wykonane są estetycznie, a cena gry atrakcyjna (około 35 złotych). Kto chce zostać kierownikiem kolejki strachu?




Ocena: 7,5/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo




Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?