Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Gramy inaczej» CV

Informacje

  • Autor: Nakata
  • Dodano: 28 październik 2016 16:23
  • Czytano: 2,875

CV

Ilość graczy: 2-5
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 45 minut



Paradoksalnie o swojej przyszłości decydujemy kiedy jesteśmy młodzi i „głupi”. Różny bywa tego skutek. A gdybyście mieli możliwość przeżyć je od początku i całkowicie inaczej? Dzięki dziełu Filipa Miłuńskiego jest to możliwe.

Od dzieciństwa do starości

Celem gry CV jest stworzenie życiorysu fikcyjnej postaci, w jaką wciela się uczestnik zabawy. Wygrywa gracz z największą ilością punktów. Je natomiast zdobywamy poprzez pozyskiwanie kart różnorodnych dokonań oraz wypełnienie celu życiowego. Wszystkie karty zostały podzielone na cztery kategorie – okres dzieciństwa, młodości, dojrzałości i starości. Wśród nich znajdziemy karty zdrowia, wiedzy, relacji, pracy, majątku i wydarzeń. Te ostatnie możemy zagrywać tylko raz, a pozostałe zostają wpisane do naszego CV i stale przynoszą nam różnego rodzaju korzyści. O tym, czy uda nam się pozyskać jakieś dokonanie, decyduje wynik rzutu kościami.

Karty podzielone są na okresy życia, a pozyskujemy je dzięki odpowiedniemu wynikowi na kościach.



Jeśli mamy trochę szczęścia i do tego wybieramy odpowiednie dokonania, to zwycięstwo mamy w kieszeni. Oczywiście nie jest to takie proste, nasi oponenci mają taki sam plan i zrobią wszystko, aby zdobyć najwięcej punktów. Dlatego opracowanie skutecznej taktyki jest bardzo pomocne. Posiadając kilka kart tego samego rodzaju (np. zdrowia), to my decydujemy, która z nich będzie tą aktywną i co rundę przyniesie nam profity. Zabawa w CV kończy się w momencie wyczerpania wszystkich kart z okresu starości, wtedy następuje przeliczenie punktów i poznajemy życiowego zwycięzcę.

To co dał nam los

W grze wydawnictwa Granna wybór dokonań życiowych właściwie opiera się na wyniku rzutu kościami, a nasze cele (skryte pragnienia) schodzą na dalszy plan – bierzemy to, co los nam dał. Początkowo rzucamy czterema sześcianami, ale z czasem ich ilość może wzrosnąć nawet do siedmiu. Pierwszy wynik nie jest ostateczny, każdy z graczy może jeszcze dwukrotnie rzucać wybranymi przez siebie kościami. W ten sposób znacznie łatwiej uzyskać odpowiednie symbole stanowiące koszt karty.

Pierwszy rzut się nie udał, możemy próbować jeszcze dwa razy.



Szkoda także, że w trakcie rozgrywki brak jest jakiejkolwiek interakcji ze strony innych uczestników, można powiedzieć każdy sobie rzepkę skrobie i dopisuje do życiorysu kolejne osiągnięcia. Wśród nich znajdziemy między innymi: Nordic walking, Renta, Pisanie bloga, Doktorat, Działka budowlana, Skuter, Iluzjonista, Praca w korporacji taty, Rower zamiast samochodu, Mistrz mnemotechniki i wiele innych. Kart jest całe mnóstwo, więc każda nowa partia przynosi nam nowe dokonania w CV.

Klasa sama w sobie

Zasady dzieła Filipa Miłuńskiego są bardzo proste, choć początkowo dosyć często zerkamy do instrukcji. Tam bez problemu znajdziemy odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas kwestie, a także krok po kroku poznamy zawartość pudełka, przebieg gry, znaczenie kart itp. Pochwalić muszę również staranne wykonanie elementów (kart, znaczników, kostek) oraz dołączenie do zestawu notesika i ołówka, dzięki którym zliczanie punktów jest zdecydowanie łatwiejsze. Wewnątrz opakowania znajdziemy też wygodną wypraskę z przegródkami, tekturowe żetony z symbolami, planszę oraz solidne kostki.

Notesik i ołówek pomagają stworzyć nasze CV, a humorystyczna oprawa uatrakcyjnia zabawę.



Jednak w CV urzekła mnie najbardziej oprawa graficzna, zarówno pudełko, jak i instrukcja zawierają kolorowe i humorystyczne ilustracje. Podobnie ma się sprawa z kartami, gdzie oprócz śmiesznego obrazka znajdziemy również jej rodzaj, koszt i efekt działania. Nie zdziwił mnie więc fakt, iż autorem grafiki jest Piotr Socha – przecież to klasa sama w sobie. Produkcję wydawnictwa Granna mogę polecić każdemu, gdyż sprawdza się ona w gronie rodzinnym i podczas spotkań ze znajomymi (im więcej osób tym lepiej). Atrakcyjna jest także cena gry – obecnie można ją nabyć za około 60 złotych – to niewielka kwota, a tworzenie nowych osobowości i zdobywanie różnych dokonań jest niezwykle wciągające.



Ocena: 9/10


Grę do recenzji udostępniło wydawnictwo


Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?