Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Publicystyka» Wokół gier


Artykuły: Wokół gier

Żywe trupy Tom I i II - słuchowisko


Znacie już kapitalną grę The Walking Dead? Chcecie wiedzieć jak rozpoczął się fenomen systemu rozrywkowego zapoczątkowanego przez Roberta Kirkmana dzięki komiksowi Żywe trupy, ale nie macie ochoty czytać opowieści obrazkowej? Wydawnictwo Anakonda daje Wam unikalną szansę zapoznania się z dźwiękową adaptacją The Walking Dead. Jesteście ciekawi jak prezentuje się słuchowisko na podstawie komiksu - koniecznie przeczytajcie tę recenzję!

The Walking Dead. Droga do Woodbury - Robert Kirkman, Jay Bonansinga


Znany wszystkim świat stopniowo odchodzi w zapomnienie. Ludzie, którym udało się przetrwać pierwszy etap zombie apokalipsy, zdają sobie sprawę, że już nigdy ich życie nie będzie wyglądało tak, jak dawniej. To, co kiedyś spędzało większości osób sen z powiek, nagle zupełnie zniknęło z listy priorytetów i wartości.


StarCraft II: Punkt Krytyczny


Pozycje czytelnicze, które nawiązują do znanych nam gier komputerowych są szczególnie interesującym kąskiem dla wszystkich graczy. Tym razem, ciekawą propozycję ma nam do zaoferowania niejaka Christie Golden, którą bardzo dobrze znamy jako autorkę wielu książek traktujących o uniwersum gier Blizzarda.

Jeffery Deaver - Błękitna pustka


Jeffery Deaver to wielokrotnie nagradzany autor powieści kryminalnych, w których nie braknie wartkiej akcji, zręcznie przeprowadzonej intrygi i zaskakującego zakończenia. To właśnie Deaver jest twórcą dwójki postaci – Lincolna Rhyme’a i Amelii Sachs, znanych przede wszystkim z filmowej adaptacji Kolekcjonera Kości (w tych rolach Denzel Washington i Angelina Jolie). Błękitna pustka to książka podejmująca tematykę hakerów, tworzonych przez nich programów oraz ich motywów.

Assassin's Creed: Objawienia - Oliver Bowden


Sięgając po Assassin’s Creed: Objawienia, nie miałam pojęcia, że to już czwarta i ostatnia część cyklu. Nie czytałam wcześniejszych powieści, nie grałam w żadną grę z asasynem w roli głównej, mimo że już niemal wszyscy te produkcje znają. Mnie jakoś ominął szał na Assassin’s Creed, więc miałam wątpliwości, czy w ogóle będę w stanie odnaleźć się w tym uniwersum. Na szczęście powieść Olivera Bowdena okazała się na tyle zajmująca, że nie odczułam braku znajomości wcześniejszych części.


Jeffery Deaver - Przydrożne krzyże


Jeffery Deaver to wielokrotnie nagradzany autor powieści kryminalnych, w których nie braknie wartkiej akcji, zręcznie przeprowadzonej intrygi i zaskakującego zakończenia. To właśnie Deaver jest twórcą dwójki postaci - Lincolna Rhyme’a i Amelii Sachs, znanych przede wszystkim z filmowej adaptacji Kolekcjonera Kości (w tych rolach Denzel Washington i Angelina Jolie). Przydrożne krzyże to jedna z jego powieści, w której sprawę prowadzi agentka Biura Śledczego Kalifornii - Kathryn Dance - bliska znajoma wspomnianej wyżej pary detektywów. Książka podejmuje temat graczy i gier MMO oraz cyberprzemocy.

The Walking Dead. Narodziny Gubernatora - Robert Kirkman, Jay Bonansinga


Najpierw Robert Kirkman stworzył komiks, opowiadający o ludziach walczących o przetrwanie w świecie opanowanym przez żywe trupy. Później pojawiła się rewelacyjna serialowa ekranizacja, dzięki której bohaterowie The Walking Dead stali się rozpoznawalni w szerokim gronie. Kwestią czasu było wypuszczenie na rynek gier i książek. Uniwersum zapoczątkowane przez Kirkmana nieustannie się rozrasta, zyskując grono wiernych fanów.


Raymond Benson - Hitman: Potępienie


Książki na podstawie gier komputerowych są coraz częstszym zjawiskiem. Niestety nie zawsze wysokie oceny produkcji wpływają na jakość tekstu. Podobnie jest z tego typu filmami. Czasami może się wydawać, że takie dzieła korzystają jedynie z popularności gry, do zarobienia łatwej kasy, a efekt końcowy schodzi na drugi plan. W przypadku ekranizacji Hitmana wszystko wypadło całkiem dobrze. Film na wyżyny się nie wzniósł, ale fani nie powinni narzekać. Bardzo podobnie jest w przypadku powieści Hitman: Potępienie.

Max Payne - reż. John Moore


Ostatnio miałem okazję przypomnienia sobie pewnej ekranizacji bardzo popularnej i lubianej gry komputerowej, a mianowicie Maksa Payne’a. Pamiętam, że po seansie w kinie byłem rozczarowany...

Dimitrij Głuchowski - Metro 2034


Nazwisko autora powieści „Metro 2033” i „Metro 2034” jest znane przede wszystkim fanom gier komputerowych i miłośnikom literatury postapokaliptycznej. Głuchowski wykreował w swoich książkach wizję rzeczywistości po globalnym konflikcie nuklearnym, który zniszczył znaną nam dzisiaj cywilizację.

Oliver Bowden - Assassin's Creed: Bractwo


Seria Assassin’s Creed doczekała się właśnie trzeciej części, co może świadczyć o jej wielkiej popularności. A dla graczy, którym growych przygód Desmonda (w różnych wcieleniach) jest ciągle za mało, możemy polecić książki autorstwa Olivera Bowdena. Jedna z nich - Assassin's Creed: Bractwo - wpadła mi w ręce całkiem niedawno i oczywiście nie mogłam sobie odmówić tej przyjemności.

Ultramarines - reż. Martyn Pick


Warhammer 40 000 to chyba największe uniwersum, jakie dotychczas stworzono. To także system rozrywkowy przejawiający się w olbrzymiej liczbie tekstów kultury i mediów. Do niedawna...

Światy z pikseli - wybór Mirosław Filiciak


Książki naukowe podejmujące temat gier komputerowych to w Polsce nadal rzadkość, mimo że pojawia się u nas coraz więcej specjalistów w tej dziedzinie. Nie wiem, czy wynika to...