Artykuły: Wokół gier
Update. Teorie i praktyki kultury gier komputerowych - pod redakcją Łukasza Androsiuka
Na rynku od czasu do czasu pojawia się książka opisująca w jakiś sposób gry wideo. Trudniej jednak o pozycję ukazującą rozmaite aspekty gier wideo i kultury tego nowego medium z perspektywy akademickiej. Jeśli szukacie ambitniejszej lektury celem zgłębienia swojej ukochanej formy spędzania wolnego czasu, Update. Teorie i praktyki kultury gier komputerowych może być dokładnie tym, czego szukacie, jak pokaże recenzja.
Pixel Heaven 2015 już w ten weekend!
Zainteresowanie grami retro w Polsce nie tylko nie przemija, ale wręcz nieustannie się pogłębia, o czym świadczy duża popularność wydarzeń zogniskowanych wokół tego zagadnienia. Jedną z największych i najchętniej odwiedzanych imprez poświęconych dawnym grom jest Pixel Heaven, które zadebiutowało w czerwcu 2013 roku.
Żywe Trupy tom V i VI - słuchowisko
W momencie, gdy studio Sound Tropez wypuściło na rynek płytę z pierwszym i drugim tomem, trudno było przewidzieć, czy pomysł spotka się z zainteresowaniem odbiorców. Na szczęście fani The Walking Dead docenili polski wkład w rozbudowę systemu rozrywkowego i obecnie możemy cieszyć się adaptacją kolejnych części komiksowej opowieści o zombie apokalipsie.
Funky Koval. Bez oddechu - słuchowisko
Pierwsza historia o słynnym polskim kosmicznym detektywie przeniesiona do słuchowiska.
David Gaider - Dragon Age: Powołanie
Powołanie jest drugą pozycją z trylogii książek stworzonych na podstawie znanej i lubianej gry wideo, jaką jest Dragon Age. Dodatkowym atutem tych pozycji jest fakt, że są one pisane bezpośrednio przez głównego scenarzystę gry – Davida Gaidera.
Thorgal - Zdradzona Czarodziejka/Wyspa Wśród Lodów - słuchowisko
Jak Sound Tropez poradziło sobie z przeniesieniem komiksu o Thorgalu do świata dźwięków w nowym słuchowisku?
Conan Barbarzyńca i Królowa Czarnego Wybrzeża - słuchowisko
Kolejną dźwiękową adaptacją od studia Sound Tropez, z którą miałem przyjemność się zapoznać, jest słuchowisko stworzone na podstawie komiksu Briana Wooda Conan Barbarzyńca i Królowa Czarnego Wybrzeża.
W mrok - Andriej Diakow
Po pierwszej książce Andrieja Diakowa nie spodziewałam się zbyt wiele, ponieważ uważałam, że jedynie Dmitry Glukhovsky jest w stanie stworzyć dobrą historię osadzoną w postapokaliptycznych realiach, w których ludzie ocalali z katastrofy nuklearnej żyją w tunelach rosyjskiego metra. Na szczęście okazało się, że nie miałam racji, bo Diakow udowodnił, że potrafi napisać emocjonującą i ciekawą opowieść wpisującą się w uniwersum Metro 2033.
Ślepa Plama - Wiktor Noczkin
Każdy kto grał w gry z serii S.T.AL.K.E.R. z pewnością ma w pamięci wysoki poziom trudności, gęsty i ponury nastrój Zony, przerażające mutanty i śmiertelnie niebezpieczne anomalie. Świat ożywiony w produkcjach GSC Game World w naturalny sposób przeniósł się do cyklu książek, liczących obecnie kilkadziesiąt tytułów, które prezentują tajemnicze miejsca i przyprawiające o dreszcz przygody rozgrywające się na terenie skażonym promieniowaniem z Czarnobylskiego reaktora. Dokładnie tak jest w przypadku Ślepej Plamy wydanej w listopadzie tego roku nakładem wydawnictwa Fabryka Słów
Żywe Trupy Tom III i IV - Słuchowisko
Moda na The Walking Dead zdaje się nie słabnąć, a raczej przybierać na sile – również w Polsce, czego z pewnością dowodem jest wydanie drugiej części słuchowiska zrealizowanego przez studio Sound Tropez.
Do światła - Andriej Diakow
Sądzę, że Uniwersum Metro 2033 jest już tak popularne, że każdy miłośnik słowa pisanego przynajmniej słyszał o powieściach, których fabuła koncentruje się na niełatwej egzystencji ludzi ocalałych z nuklearnej katastrofy.
David Gaider – Dragon Age: Utracony tron
Recenzja książki autorstwa Davida Gaidera, stanowiącej prequel do gry Dragon Age: Początek, stworzonej przez studio BioWare i wydanej przez Electronic Arts.
Crysis: Eskalacja - Gavin Smith
Coraz częściej na rynku pojawiają się powieści powstałe w wyniku inspiracji konkretnymi seriami gier komputerowych. Jedne są bardziej udane, inne niestety mniej. Odbiór takich książek uzależniony jest również od tego, czy czytelnik kiedykolwiek zagrał w grę powiązaną z fabułą powieści, czy zdecydował się sięgnąć po lekturę bez wcześniejszego przygotowania.
James Swallow - Ucieczka "Eisensteina"
Dzięki Fabryce Słów i wydanej przez nią Ucieczce „Eisensteina” po raz kolejny miałem okazję przenieść się do gotyckiego świata Warhammera 40 000, a dokładnie mrocznego okresu wojny domowej nazywanej Herezją Horusa. Tym razem rozwój wypadków poznajemy z perspektywy niezwykle ambitnego i nie mniej oddanego służbie młodego kapitana Nataniela Garro.
Batllefield 3: Rosjanin - Andy McNab
Książki nawiązujące tematyką do gier to coraz prężniej rozwijający się trend w branży elektronicznej rozrywki. Na bazie głośnych tytułów powstają już całe systemy crossmedialne umożliwiające swoim miłośnikom dłuższe „przebywanie” w realiach swojego ulubionego tekstu kultury. Nie inaczej jest w przypadku powieści „Rosjanin” autorstwa Andy’ego McNaba, będącej rozwinięciem linii fabularnej cieszącej się ogromną popularnością gry Battlefield 3.