Platformy:

Jesteś na SwiatGry.pl» Encyklopedia gier» PC» Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira

Sortowanie

  • PC
  • PS2
  • PS3
  • PSP
  • Wii
  • X360
  • NDS
  • X1
  • PSV
  • PS4
  • Android
  • WiiU
  • 3DS
Gatunek:
Nazwa:

Najnowsze gry

Gra Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira (PC)

Okładka gry Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira
  • Producent: Obsidian Entertainment
  • Wydawca: Atari / Infogrames
  • Dystrybutor PL: CD Projekt
  • Gatunek: cRPG, fantasy, TPP
  • Platformy:
  • Premiera: 18 listopad 2008 r.
  • Premiera PL: 30 kwiecień 2009 r.
  • Tryb gry: single / multiplayer
  • Język: pełna polska wersja
  • Nośnik: DVD
  • Cena: 79.90 zł
  • Nasza ocena

    6.5

  • Twoja ocena

    7 / 10

    Średnia: 7 / Głosów: 2

  • Cechy gry PEGI 12

    PEGI 12
    Gra dla starszych dzieci

    Przemoc

    Przemoc
    Gra zawiera elementy przemocy.

  • Wymagania: Pentium 4 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP
Storm of Zehir jest już drugim oficjalnym rozszerzeniem do znanego RPGa osadzonego w świecie Forgotten Realms, autorstwa studia Obsidian Entertainment - Neverwinter Nights 2. W założeniach nawiązuje on bezpośrednio do takich klasycznych roleplayów jak Baldur’s Gate oraz Icewind Dale, czyli jak łatwo się domyśleć wprowadza wiele zmian w do wersji podstawowej.

Fabularnie gra korzysta systemu Dungeon & Dragons 3,5, nieznacznie wzbogaconego elementami czwartej edycji, która wprowadza do gry m.in. nowego boga. Jej akcja toczy się po wydarzeniach znanych z kampanii Neverwinter Nights 2. Jak się okazuje, pokonanie Króla Cieni to dopiero początek długiej drogi do ustabilizowania sytuacji na Wybrzeżu Mieczy. Oczywiście, organizacje kupieckie szybko wykorzystały powojenne zamieszanie, dzięki któremu powiększają swoje wpływy. W tych właśnie niespokojnych czasach do akcji wkracza nasza drużyna, która może zarówno przyłączyć się do kupców i razem z nimi stworzyć wielkie imperium, lub zadbać jedynie o własną kieszeń poprzez rabowanie karawan, a następnie sprzedaż towarów na czarnym rynku. W dodatku, gdzieś w tle ciągle działa frakcja wężoludzi Yuan-Ti.

Jak widać tym razem zamiast z góry ustalonego scenariusza otrzymaliśmy po prostu żyjący własnym życiem świat, na którego rozwój zasadniczy wpływ mają wybory jakich dokonamy w czasie gry. Swoboda w jego eksploracji jest naprawdę duża, przypomina tę znaną z serii Baldur’s Gate oraz Icewind Dale. Możemy więc dowolnie przemierzać Wybrzeże Mieczy oraz Chultański Półwysep.

W Storm of Zehir dodanych zostało wiele nowości, między innymi pojawiły się pewne zmiany w mechanice rozgrywki oraz dodatkowe czary, rasy i klasy postaci. Kolejnym wprowadzonym elementem, znanym ze wspomnianych wcześniej serii, jest możliwość stworzenia i dostosowania drużyny do własnych potrzeb. Tylko od nas zależy, jakie cechy, umiejętności i klasy będą posiadali jej członkowie. Warto dobrze przemyśleć te aspekty, zwłaszcza, że potyczki stały się trudniejsze, a praca zespołowa jest dodatkowo premiowana. Powróciły także znane z Wrót Baldura rozmowy pomiędzy członkami drużyny.

Jeżeli chodzi o długość rozgrywki, to Storm of Zehir dostarcza około 15 godzin zabawy.
  • neverwinter_nights2_storm_of_zehir_009_t1.jpg
  • neverwinter_nights2_storm_of_zehir_008_t1.jpg
  • neverwinter_nights2_storm_of_zehir_007_t1.jpg
  • neverwinter_nights2_storm_of_zehir_006_t1.jpg
zobacz więcej

Komentarze (0)

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?